Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel nové Supry zkusil zprovoznit falešné výdechy karoserie, ukázal smutnou realitu
22.9.2019 | Petr Prokopec
Od koupě nové generace japonského kupé je zavalen dotazy, proč něco nedělá s plasty zaslepujícími otvory v karoserii. Vysvětlení je velmi prosté.
Nová Toyota Supra budí vášně i takřka rok po představení na detroitském autosalonu. Na tom na jedné straně není nic překvapivého, přeci jen jde o návrat japonské legendy po více než patnácti letech. Nicméně problémem je to, že ony vášně jsou spíše negativního rázu. Řadě lidí vadí, že vůz se stal výkladní skříní technologií BMW, než aby důstojně reprezentoval Toyotu, a tak se uvnitř dočkáte multimediálního systému iDrive, zatímco pod kapotou trůní třílitrové šestiválcové twin-turbo, na kterém Japonci snad ani nepohnuli šroubkem.
Kritika ovšem směřuje také k designu, v tomto případě ale již na pranýř nemíří spolupráce s mnichovskou automobilkou. Místo toho jsou výtky směřovány k falešným výdechům karoserie, kterými je nová Supra doslova obsypána. Hned několik černých plastových prvků se tváří, jako by někam přiváděly či odněkud odváděly chladící vzduch. Realita je ale taková, že jde jen o plastové výplně, které otvory zaslepují, nic více.
Těmto výtkám musí čelit i youtuber Jackie Ding, který si pátou generaci kultovního vozu převzal před několika měsíci. Od té doby se věnuje jejím úpravám, jeho kupé tak dostalo například nový podvozek, výfuk a bylo i patřičně odlehčeno. Falešné průduchy ale nechává na svém místě, a tak se jeho příznivci ptají, proč s nimi něco neudělá, proč neodstraní ony plasty a průduchy nezprovozní. Odpověď je docela prostá - není to možné, tyto falešné prvky jsou totiž ještě mnohem falešnější, než se na první pohled zdá.
Jak Jackie říká, Toyota nepřivedla na svět závodní vůz, který byl následně překonvertován na silniční provedení a u řady průduchů došlo na jejich zaslepení kvůli zlepšení aerodynamiky a tedy i snížení spotřeby. Veškeré prvky tu mají jen a pouze dekorativní funkci a leda zkouší navodit dojem závodního vozu.
Patrné je to třeba na „výdechu horkého vzduchu” nad předními koly, který je součástí kapoty motoru. Jeho plastový kryt lze vyjmout, kapota je ovšem proděravěná jen ve své spodní části a otvor tedy po odstranění plastu vede jen k jinému plechu. Navíc, i když jej odvrtáte, ničemu nepomůžete, neboť v takové chvíli se dostanete nad podběhy - umístění „výdechu” je řízeno designem, ne funkcí, ani potenciální. Vyříznout díru lze tedy i do podběhů, ani tak ale nelze docílit čehokoli kloudného - výdech není nad středem kol a není s to rozumně sloužit ani odvětrání tohoto prostoru.
Totéž lze říci o průduchu před zadními koly, který je pro změnu součástí dveří. Znovu platí, že zatímco ve svrchní části vidíte plastovou výplň, pod ním se nachází plech. A stejně je na tom i sloupek dveří. Pokud byste tedy chtěli přihnat vzduch k zadním brzdám, čekalo by vás velké množství práce, jejíž přínos by byl jen minimální. Daný průduch je totiž jen velmi úzkou štěrbinou, která by chlazení brzd příliš nepomohla.
Jackie tak dodává, že v podstatě jediný smysl má zprůchodnění výdechu za zadními koly, skrze který by se dostával pro změnu od brzd vzduch horký. Nicméně jelikož i v tomto případě tu opět mluvíme pouze o úzkém průduchu, benefit by znovu neodpovídal množství provedené práce. Falešné výdechy tedy zůstávají součástí Jackieho Toyoty i nadále, protože jen tak dělají to, co mají - zaujmou pohledy kolemjdoucích. Více dělat neměly a více tak ani dělat nezvládají.






Majitel nové Toyoty Supra Jackie Ding zkusil ze svého vozu plastové záslepky imitující výdechy horkého vzduchu. Nikam se ale nedobral, faleš následuje i za nimi
Zdroj: Jackie Ding
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva