Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel obou aut vyjmenoval věci, které umí Chevrolet Bolt lépe než Tesla Model S
29.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla se občas tváří, že umí všechny věci alespoň o trochu lépe než ostatní. Tady je dost příkladů, kdy tomu tak není, podle majitele Model S.
Pokud přemýšlíte nad pořízením elektromobilu a pokud se při tom snažíte být co nejvíc racionální, může vás napadnout varianta menšího elektromobilu do města a konvenčního nebo aspoň hybridního vozu na delší vzdálenosti. Alespoň u nás vám nic moc jiného nezbývá, protože hustota dobíjecích stanic, u kterých by nabíjení netrvalo celou noc, je v České republice opravdu mizerná. Supercharger Tesly je u nás dokonce jen jeden a je vždy otázka, co vás u něj čeká.
V takové chvíli by se je mezi elektromobily na výběr něco jako Nissan Leaf nebo BMW i3. Jenže Leaf je dnes už docela starý a i3 je vážně drahá. Tesla Model S je na město příliš velká a taky je ještě podstatně dražší než i3. Zajímavou novinkou tak může být Chevrolet Bolt, resp. na evropských trzích Opel Ampera-e.
Skuteční fanoušci elektromobilů na to jdou trochu jinak. Říkají, že by člověk chtivý elektromobility do toho měl skočit rovnýma nohama, bez ohledu na nevýhody, a nečekat, až nebude mít jinou možnost. Vezměme za příklad Setha Weintrauba, prvního muže webu Electrek.co, který si právě Chevrolet Bolt nedávno pořídil jako druhé auto. Tím prvním je Tesla Model S 60 z roku 2013.
Nemějte strach, nestáváme se přes noc proponentem elektromobilů. Weintraub je nicméně jedním z lidí, kteří mají možnost přímého a dlouhodobého srovnání Modelu S a Chevy Bolt, byť se jedná o auta velmi rozdílného stáří. Na druhou stranu, obě jsou jeho vlastní, takže by se dal čekat nestranný pohled. Naznačují to i věci, které se od něj dozvídáme. U Bolt je celá řada věcí udělána lépe než na Modelu S - a není jich málo.
Předně - Bolt má větší dojezd. Obě auta mají baterie o kapacitě 60 kWh, Tesla na ně má zvládnout ujet 340 km a Bolt 390. Samozřejmě se bavíme o autech rozdílné velikosti a hmotnosti, Tesla je navíc starší a má za sebou asi 80 tisíc kilometrů a reálně zvládne tak 300 km, ale Weintraub pravidelně jezdí do místa vzdáleného 290 km, takže se s Teslou cestou radši staví u nabíječky, kdežto s Boltem nemusí.
Snad i proto, že v Boltu je mnohem účinnější rekuperace brzdné energie a brzdový pedál skoro nemusíte používat: „Dovedu si představit týdny i měsíce, aniž bych se dotkl brzdového pedálu.” To mimo jiné znamená méně emisí pevných částic z otěru brzdových destiček o kotouče, ovšem také potenciální problémy s brzdami.
S těmito dvěma body souvisí i třetí - Bolt se snáze dobíjí. Nejde tu o dobíjecí stanice či jejich hustotu, v tomto bude mít Tesla navrch, jde o umístění samotné zástrčky. U Boltu je (pro elektromobily) klasičtěji vpředu, což lépe vyhovuje typickým uspořádáním dobíjecích stanic. Tesla má konektor v místě víčka nádrže, což možná lépe vypadá pro konvenčně uvažující zákazníky, praktičtější to ale není.
Bolt je podstatně menší, což znamená, že se s ním snáze manévruje, proplétá městským provozem či parkuje. I když, ve srovnání s Modelem S je spousta aut malých. Také se v něm sedí výš, takže máte trochu lepší přehled o dění okolo a také se do něj lépe nastupuje. Vozíte-li tedy občas babičku - nebo sami nejste tak pohybliví, jak byste si přáli - ocení Bolt více než Teslu.
Palubní elektronika je také u Boltu lepší než u Tesly. Její systém s gigantickou obrazovkou je fajn, ale nenabízí Android Auto ani Apple CarPlay. Tyto systémy mohou značně ulehčit integraci telefonu s autem, zejména přehrávání hudby.
Konečně, u Boltu je menší „show faktor” - Model S je lidmi vnímán jako drahé a luxusní auto, protože taky drahým a luxusním autem je. Co na tom, že jste svůj koupili před čtyřmi lety v základní verzi za polovinu dnes obvyklých cen, to nikdo neví. Chcete-li jezdit městem neviděni, s Teslou máte smůlu. A pokud nasněží, Bolt s předním pohonem je pro leckoho bezpečnějším autem než Tesla se zadním náhonem.
Weintraub uzavírá, že i u Modelu S je hromada věcí, které mu vyhovují víc než u Boltu. Když ale potřebuje pro něco rychle odskočit do obchodu, vybere si prý vždycky Bolt. Je to podle něj vynikající auto, které si můžete zamilovat. Jestli tomu tak bude i v ČR, kde je dobíjecích stanic opravdu poskrovnu, zatím nebudeme předjímat.



Weintraubova garáž obsahuje Bolt i Teslu






Chevrolet Bolt umí spoustu věcí lépe...
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 9 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 2 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
před 4 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 5 hodinami
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
před 7 hodinami
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
