Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel obou aut vyjmenoval věci, které umí Chevrolet Bolt lépe než Tesla Model S
29.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla se občas tváří, že umí všechny věci alespoň o trochu lépe než ostatní. Tady je dost příkladů, kdy tomu tak není, podle majitele Model S.
Pokud přemýšlíte nad pořízením elektromobilu a pokud se při tom snažíte být co nejvíc racionální, může vás napadnout varianta menšího elektromobilu do města a konvenčního nebo aspoň hybridního vozu na delší vzdálenosti. Alespoň u nás vám nic moc jiného nezbývá, protože hustota dobíjecích stanic, u kterých by nabíjení netrvalo celou noc, je v České republice opravdu mizerná. Supercharger Tesly je u nás dokonce jen jeden a je vždy otázka, co vás u něj čeká.
V takové chvíli by se je mezi elektromobily na výběr něco jako Nissan Leaf nebo BMW i3. Jenže Leaf je dnes už docela starý a i3 je vážně drahá. Tesla Model S je na město příliš velká a taky je ještě podstatně dražší než i3. Zajímavou novinkou tak může být Chevrolet Bolt, resp. na evropských trzích Opel Ampera-e.
Skuteční fanoušci elektromobilů na to jdou trochu jinak. Říkají, že by člověk chtivý elektromobility do toho měl skočit rovnýma nohama, bez ohledu na nevýhody, a nečekat, až nebude mít jinou možnost. Vezměme za příklad Setha Weintrauba, prvního muže webu Electrek.co, který si právě Chevrolet Bolt nedávno pořídil jako druhé auto. Tím prvním je Tesla Model S 60 z roku 2013.
Nemějte strach, nestáváme se přes noc proponentem elektromobilů. Weintraub je nicméně jedním z lidí, kteří mají možnost přímého a dlouhodobého srovnání Modelu S a Chevy Bolt, byť se jedná o auta velmi rozdílného stáří. Na druhou stranu, obě jsou jeho vlastní, takže by se dal čekat nestranný pohled. Naznačují to i věci, které se od něj dozvídáme. U Bolt je celá řada věcí udělána lépe než na Modelu S - a není jich málo.
Předně - Bolt má větší dojezd. Obě auta mají baterie o kapacitě 60 kWh, Tesla na ně má zvládnout ujet 340 km a Bolt 390. Samozřejmě se bavíme o autech rozdílné velikosti a hmotnosti, Tesla je navíc starší a má za sebou asi 80 tisíc kilometrů a reálně zvládne tak 300 km, ale Weintraub pravidelně jezdí do místa vzdáleného 290 km, takže se s Teslou cestou radši staví u nabíječky, kdežto s Boltem nemusí.
Snad i proto, že v Boltu je mnohem účinnější rekuperace brzdné energie a brzdový pedál skoro nemusíte používat: „Dovedu si představit týdny i měsíce, aniž bych se dotkl brzdového pedálu.” To mimo jiné znamená méně emisí pevných částic z otěru brzdových destiček o kotouče, ovšem také potenciální problémy s brzdami.
S těmito dvěma body souvisí i třetí - Bolt se snáze dobíjí. Nejde tu o dobíjecí stanice či jejich hustotu, v tomto bude mít Tesla navrch, jde o umístění samotné zástrčky. U Boltu je (pro elektromobily) klasičtěji vpředu, což lépe vyhovuje typickým uspořádáním dobíjecích stanic. Tesla má konektor v místě víčka nádrže, což možná lépe vypadá pro konvenčně uvažující zákazníky, praktičtější to ale není.
Bolt je podstatně menší, což znamená, že se s ním snáze manévruje, proplétá městským provozem či parkuje. I když, ve srovnání s Modelem S je spousta aut malých. Také se v něm sedí výš, takže máte trochu lepší přehled o dění okolo a také se do něj lépe nastupuje. Vozíte-li tedy občas babičku - nebo sami nejste tak pohybliví, jak byste si přáli - ocení Bolt více než Teslu.
Palubní elektronika je také u Boltu lepší než u Tesly. Její systém s gigantickou obrazovkou je fajn, ale nenabízí Android Auto ani Apple CarPlay. Tyto systémy mohou značně ulehčit integraci telefonu s autem, zejména přehrávání hudby.
Konečně, u Boltu je menší „show faktor” - Model S je lidmi vnímán jako drahé a luxusní auto, protože taky drahým a luxusním autem je. Co na tom, že jste svůj koupili před čtyřmi lety v základní verzi za polovinu dnes obvyklých cen, to nikdo neví. Chcete-li jezdit městem neviděni, s Teslou máte smůlu. A pokud nasněží, Bolt s předním pohonem je pro leckoho bezpečnějším autem než Tesla se zadním náhonem.
Weintraub uzavírá, že i u Modelu S je hromada věcí, které mu vyhovují víc než u Boltu. Když ale potřebuje pro něco rychle odskočit do obchodu, vybere si prý vždycky Bolt. Je to podle něj vynikající auto, které si můžete zamilovat. Jestli tomu tak bude i v ČR, kde je dobíjecích stanic opravdu poskrovnu, zatím nebudeme předjímat.



Weintraubova garáž obsahuje Bolt i Teslu






Chevrolet Bolt umí spoustu věcí lépe...
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
