Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Volva se s koronavirem vypořádal po svém, v podstatě obešel vlastní dealery
25.2.2020 | Petr Prokopec
Nové problémy přináší nové výzvy a přežijí jen ti, kteří se jim dokáží pružně přizpůsobit. Čínské Geely ukazuje, že se hybnou silou automobilového světa nestalo náhodou, i na zdecimovaném trhu dokáže prodávat.
V nejbližší budoucnosti nejspíše nebude dne, kdy by nepřišla řeč na koronavirus. Nová infekční epidemie totiž zavařila celému světu a vzhledem k jejímu epicentru je automobilový průmysl první na ráně. Problémy ovšem nejsou jen na straně výroby kvůli koncentraci dodavatelů automobilových komponentů ve Wu-chanu a okolí, potíž je i v tom, že zkolabovaly také čínské prodeje. Lidé odmítají opustit své domovy a nakupují jen to nejnutnější, mezi což se nová auta obvykle neřadí. Na to ale již zareagovalo Geely, které hodlá naplnit přísloví o Mohamedovi a hoře.
Jak asi již začínáte tušit, čínský gigant, pod který mimo jiné spadá Volvo či Lotus, spustil novou online platformu, která zákazníkům umožňuje, aby si nový vůz objednali a zaplatili přímo z gauče. Automobilka tím v podstatě obchází vlastní dealery, úplně stranou nového řešení je ale nenechává. Dealeři mohou v případě zájmu zajistit testovací jízdu přímo u zákazníka a vůz mu případně i fyzicky dodat.
Tento krok se značce zjevně vyplatil, neboť online prodeje ve srovnání se stejným obdobím loňského roku (hovoříme tu o začátku února, tedy o době, kdy byla prakticky celá Čína v karanténě - pozn. red,) vzrostly pětinásobně. A co více, prodeje, za kterými stál oficiální web Geely, vzrostly dokonce pětasedmdesátkrát. Za tím stojí mimo online platformu také skutečnost, že automobilka zařídí rovněž registraci, přidělení značky a sjednání pojištění, vše ve vlastní režii. Lidé si navíc mohou vybrat i formu financování.
Počáteční úspěch značku nemalým způsobem nakopl, proto ve velmi blízké budoucnosti hodlá online služby rozšířit také o servis, čímž by dealeři opět přišli k části práce, o kterou nyní přišli. Ani ten by tedy pochopitelně neprobíhal virtuálně, místo toho by zákazníka navštívil zaměstnanec dealerství, vůz si odvezl na prohlídku a následně jej zase dodal jeho majiteli. Geely tím chce udržet náskok před zbytkem domácí produkce, přičemž takto reaguje nejen na koronavirus, ale také na nové nákupní trendy čínské komunity.
S ohledem na úspěch tohoto řešení je skoro jisté, že na stejného koně brzy vsadí i řada dalších značek spojených s Geely. Mezi ně nepatří jen ono Volvo, ale také Mercedes, neboť šéf čínské automobilky Li Shufu je největším akcionářem u třícípé hvězdy. Společně pak s Němci bude vyrábět již jen elektrické modely Smartu, u kterých lze taktéž očekávat prodej přes internet. A totéž vlastně platí pro Mercedes, který předpokládá, že do roku 2025 bude každý čtvrtý vůz prodaný online.
Jak tedy bylo zmíněno již mnohokrát, pro dealery nastává nová éra, kdy se v podstatě již nebudou starat o samotný prodej či papírování. To zůstane na výrobcích, kteří takto chtějí dosáhnout nejen vyšší transparence v oblasti cen, ale také vyšších marží. Z dealerů se pak vlastně jen stanou kurýři, kteří vám zajistí testovací jízdu, odvezou auto na opravu nebo dodají nově koupený vůz. Koronavirus tento tak jako tak počínající přesun jen urychlil.

Geely spustilo přímý prodej aut online a je s ním úspěšné
Dealerství totiž kvůli koronaviru zejí prázdnotou
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 2 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 10 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 11 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva