Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majiteli naftové mašiny z Piëchovy éry VW naměřili 208 km/h, u soudu zkusil novou výmluvu
2.5.2021 | Petr Miler
Od majitelů rychlých aut už jsme slyšeli různé výmluvy, proč na tom či onom místě jeli více, než by jet měli. Dosud jsme se ale nedozvěděli o případu, že by to někdo zdůvodňoval probíhajícím servisem auta.
Nemá smysl věšet si bulíky na nos, lidé si nekupují rychlá auto proto, aby s nimi jezdili pomalu. Jinou otázkou je, co pro koho znamená „rychle”, když si ale někdo pořídí vrcholnou verzi toho kterého modelu, nebudeme mu věřit ani na sekundu, že si ji koupil pro parádu na ježdění 50/90/130, prostě ne. Pochopitelně, ježdění vyššími rychlostmi nese svá rizika, ta ale rozumný člověk akceptuje předem a když je přistižen při činu, přijme adekvátní trest a jede - nebo také nejede - dál. Výmluvy jsou jen cestou, jak ztratit poslední zbytky cti.
Nemáme tedy větších pochybností o tom, že majitel auta na fotkách níže jel rychle proto, že měl rychlé auto, které to bez větších potíží zvládá. Jedná se o docela neobvyklý stroj, vrcholný VW Touareg R50, specialitu ze začátku minulého milénia. Koncernu VW tehdy vládl Ferdinand Piëch, který si liboval v lecjakých zvláštnostech od Bugatti Veyron po Volkswagen XL1. Mezi tyto dva extrémy lze dosadit mnohé jiné a mezi nimi také obří naftové motory 6,0 V12 TDI a 5,0 V10 TDI.
Byly v podstatě k ničemu a dostaly se v prvním případě do jednoho a v druhém do dvou aut, v nichž velkou kariéru nenadělaly. Ten první je dokonce dodnes nejsilnější motor TDI a ten druhý stále fascinuje svou neobvyklou koncepcí. Objevil se ve Phaetonu, s nímž byl vůbec nejsilnějším naftovým osobním autem světa. A dostal se právě i do SUV Touareg, když VW napadlo něco, co se módou stalo až o mnoho let později. Postavil tedy na jeho základech „sportovní verzi” s označením R50. Spousta lidí si ani nevzpomene, že takové auto též existovalo, je to ale škoda - byla to poslední štace V10 TDI, zde v silnější verzi, která dává 350 koní a 850 Nm. Stovka za 6,7 sekundy a maximálka 235 km/h jsou dnes na superSUV málo, tehdy to ale bylo něco.
A i nyní tyto parametry stačí na zásadní porušení rychlostních limitů, jak ukázal v pátek jeden španělský řidič na dálnici A21 nedaleko Monrealu. Kolem radaru projel 208 km/h v místech, kde je povolena stodvacítka a soudě podle rozsvícených brzdových světel jel o chvíli dříve ještě rychleji. Skončil tak před soudem a na rozdíl od našich představ o gentlemanském řešení takové situace nějakou tu výmluvu přece jen zkusil.
Řekl že zbavoval motor karbonových usazenin, což... by nakonec nemusela být lež. Tzv. italská údržba v těchto případech skutečně zabírá, jen vysoká teplota zbaví motor usazenin, které vznikají jeho provozem při nižší zátěži, nutně kvůli tomu ale nemusíte jezdit až tak rychle. Beztak předpokládáme, že to pravda nebyla a soudce si to myslel též, nebo mu to bylo jedno. Řidič proto dostal tučných 600 euro pokuty (asi 15 500 Kč) a 6 trestných bodů. Tušíme, že příště bude své auto opravovat jinde a jinak...






VW Touareg R50 je zajímavé auto, které si jistě zaslouží péči. Zkoušet jej udržet fit jízdou 208 km/h na stodvacítce ale dobře nedopadlo, ať už to řidič skutečně dělal, nebo nikoli. Ilustrační foto: Volkswagen
Declaró que "quería quitarle la carbonilla al motor". Multa de 600€ y 6 puntos en la A21, infracción muy grave.#PatrullaRadar#SeguridadVial pic.twitter.com/nQfe70Oqln
— Policía Foral - Foruzaingoa (@policiaforal_na) May 1, 2021
Zdroj: AS
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 6 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 8 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 9 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 11 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva