Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne dál rozprodává FCA, změnit majitele má Magneti Marelli
21.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf koncernu FCA zřejmě kvůli realizaci svých plánů a kříšení neúspěšných značek prodá další úspěšnou firmu, tentokráte dodavatele komponentů.
Začíná to vypadat, že Sergio Marchionne je ochotný kvůli splnění svých ambiciózních plánů prodat i svou vlastní babičku. Poté, co rozhodl o vstupu Ferrari na burzu, se totiž nově objevují informace o možném prodeji firmy Magneti Marelli. O tuto společnost zabývající se výrobou různých autodílů mají zájem minimálně dva americké investiční fondy, které by se rády spojily s některým z klíčových hráčů na trhu a subdodavatele evropských, amerických i asijských značek získaly do své správy.
Americký mluvčí koncernu FCA Gualberto Ranieri sice uvedl, že firma Magneti Marelli není na prodej, nicméně Sergio Marchionne je zjevně jiného názoru. Zájemcům, kteří za dodavatele komponentů nabízeli méně než 2,5 miliardy Eur (cca 67,7 miliardy korun), totiž dal najevo, že FCA neprodá danou společnost za méně než 3 miliardy Eur (81,2 mld. Kč). Tento verdikt prozatím zůstal bez odezvy, nicméně je jasné, že koupě je minimálně ve hře.
Zdroje blízké koncernu FCA rovněž naznačují, že Marchionne má aktuálně plné ruce práce právě s oním vstupem Ferrari na burzu. Jakmile však historické IPO naplánované na polovinu letošního října bude uskutečněno, poté by firma Magneti Marelli klidně mohla změnit majitele. Získané finance by následně měly napomoci FCA uhradit dluhy a zároveň napomoci v realizaci odvážných investičních plánů, které „schramstnou“ nemalých 48 miliard Eur (1,3 bilionu Kč).
Důvodem zájmu investorů o dodavatele komponentů je zdravá finanční situace Magneti Marelli. Firma totiž v loňském roce dosáhla tržeb 6,5 miliardy Eur (176 miliard korun), přičemž provozní zisk byl vyčíslen na 204 milionů Eur (5,4 mld. Kč). Společnost navíc zasahuje do celé řady odvětví, neboť vyrábí díly pro světlomety, motory, elektroniku, podvozky i výfuky.
Marchionneho konání přinejmenším budí rozpaky, zvláště pokud nakonec k prodeji společnosti Magneti Marelli svolí. Po Ferrari by se totiž zbavil další výdělečné firmy, jen aby mohl přivést k životu značky jako Alfa Romeo. Tedy části koncernu, kterých by možná bylo lepší se zbavit (nezapomeňme na zájem Volkswagenu o Alfu jako značku) než pokus o jejich kříšení pokládat na oltář Ferrari či Magneti Marelli.
Je ale možné, že Marchionne má spolehlivou křišťálovou kouli a budoucnost všech výše zmíněných automobilek vidí růžovější než veškeří analytici světa. Či se naopak vzhlédnul v chování dětí a hodlá si vydupat své, ať to stojí, co to stojí. O tom svědčí i jeho aktuální uraženecké nálady, které přišly po několikerém odmítnutí koncernu GM, jež se týkaly nabídek na spojení.
Bude přitom zajímavé sledovat, zda firma Magneti Marelli nakonec bude prodána či nikoliv. Stejně tak jsme zvědavi i na její následný osud. Proslýchá se totiž, že investoři mají zájem především o divizi zabývající se světlomety, která má hodnotu cirka 2 miliard Eur (54,1 mld. Kč) a z níž chtějí vytvořit samostatnou společnost. Zda se to stane či nikoliv, to záleží hlavně na Marchionnem.



Firma Magneti Marelli je zjevně úspěšnou firmou. A nejspíše proto jí Sergio Marchionne obětuje na oltář svých ambiciózních plánů
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Z obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 15 minutamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před hodinouHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 3 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 4 hodinamiLada po dekádách představila své první úplně nové SUV. Vypadá zatraceně dobře a ohromí výbavou, s technikou je to složitější
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.19. 15:07 - Vrooom
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.19. 09:17 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch