Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati Levante není až tak originální, interiér používá díly z levnějšího Ramu
6.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První SUV italského trojzubce dostalo stejné ovládání oken a světel či páčky pod volantem jako levnější pick-up. Vadí to ale vlastně někomu?
Ve světě stále častěji zaznívají slova o sdílených nákladech či modulárních platformách, přičemž za vším lze hledat jediné - snahu o snížení nákladů a vlastně možná ani ne maximalizaci, jako spíše udržitelnost alespoň nějakého zisku. Za velkého propagátora tohoto stylu můžeme považovat kupříkladu koncern VW Group, který na stejných základech staví modely Audi, Seatu, Škody i Volkswagenu. VW na to šel až na drobné výjimky chytře - obvykle jde o mechaniku skrytou pod povrchem, komponenty vylézající napovrch se jednotlivé značky snaží dodávat vlastní, aby tak dostály slovům o unikátním charakteru.
Nakolik tato klišé považujete za realitu a nakolik za pouhý marketing, to již necháme na vás. Nicméně jisté je, že kupříkladu Audi se zejména u svých výše postavených vozů od zbytku koncernu skutečně liší, a tak jsou mnohem vyšší ceny ospravedlněny. V případě zákazníků Lamborghini si pak stoprocentně nikdo nestěžoval na fakt, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku někdejší laciné plasty nahradila mnohem kvalitnějšími, i když třeba některé ovladače jsou v italském supersportu stejné jako u německých sedanů.
Proč zde ale o tom hovoříme? Důvod je prostý, čas od času dojde k opravdu nešťastnému sdílení komponentů mezi mainstreamovou a prémiovou značkou, jež doslova bije do očí. Nemalá kontroverze tak kdysi obcházela první Aston Martin Vanquish, který i přes mnohamilionovou cenu užíval páčky pod volantem mnohem levnějšího Fordu Mondeo. A měli jsme tu desítku ještě křiklavějších případů.
A minulost se stále opakuje, jak ukazuje i případ nového Maserati Levante, které původně mělo vzniknout na bázi Jeepu Grand Cherokee. Poté se ovšem Italové rozhodli, že jejich SUV musí být stůj co stůj originálním produktem, a tak americké základy nechali ladem. Výsledkem bylo výrazné zpoždění při příchodu na trh, nicméně marketingové oddělení mělo v tu chvíli k dispozici podstatnou munici.
Jenže Levante zase tak originální není. Automobilový analytik Edward W. Niedermeyer zjistil, že italské SUV používá některé prvky z mnohem levnějších pick-upů značky Ram, u nás méně známé odnože koncernu FCA. Stejně jako v případě zmiňovaného Astonu jde o páčky pod volantem, k nimž se přidává také ovládání oken či světlometů. Tedy prvky, které jsou na očích a se kterými navíc neustále přicházíte do styku.
Na druhou stranu je třeba podotknout, že zákazníkům asi něco takového vadit nebude, zvláště když nejspíše žádný z nich nebude mít doma ve své garáži možnost přímého srovnání. I když pár reptalů se jistě nejspíše nepochodí ani se snahou o získání slevy u dealerů nepochodí. Minimálně nikoliv během první vlny zájmu, kdy si prodejci mohou klientelu pomalu vybírat.
Lze tedy jen dodat, že jde o úsměvné nachytání Maserati na švestkách a zároveň podnět k tomu, na jaké oblasti by se Italové měli zaměřit při faceliftu. Pokud tedy nebudou chtít být v médiích propíráni v podobných souvislostech...



Tyto komponenty používají hned dva vozy koncernu FCA...



...tedy jak Maserati Levante...
Zdroj: E.W. Niedermeyer@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
