Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Max Verstappen říká, že jinými respektovaný sporťák jede jako želva, tentokrát jde jeho měřítka chápat
11.4.2022 | Petr Miler
Řekli bychom, že vedle nejrychlejších závodních aut světa jede jako želva tak nějak všechno, alespoň v celé šíři dynamických schopností. Když vám ale právě takové auto „překáží” při závodech ef-jedniček, může to být relevantní kritika.
Automobilky spojují s různými závodními sériemi svá jména proto, aby pozvedly svou image, to je jasné. Nemusí přitom jít jen o přímé účastníky závodů, do správného světla může tu či onu značku dostat třeba také zastání role dodavatele různých podpůrných vozů, vzpomeňme třeba spojení BMW s motocyklovými Grand Prix. Podobným způsobem dodává Aston Martin - vedle účasti coby stáje - pro seriál Formule 1 své stroje a jistě doufá, v to, že i kvůli tomu budou velebeny. V případě Maxe Verstappena se ale krutě přepočítal.
Situace je to docela pikantní, neboť Verstappen byl po léta partnerství Astonu s Red Bullem jedním z ambasadorů značky, od které pravidelně dostával auta zdarma - o prodeji jednoho takového jsme nedávno psali. Nizozemský šampion byl ale o uplynulém víkendu zjevně frustrovaný z výkonů svého auta a ze závodu si kvůli jeho selhání odnesl přes dobrý výkon 0 bodů. Po něm tak dal najevo své rozladění nejen z monopostu rudých býků, ale i ze safety caru, za kterým musel dvakrát jet.
Podle Verstappena model Vantage, jinými obdivovaný sporťák s 535koňovými motorem 4,0 V8 biturbo, jede jako želva a nedovoluje monopostům ani pořádně zahřát pneumatiky. „Přilnavosti bylo tak málo a safety car jel tak pomalu, byl jako želva. Neuvěřitelné,” hřímal Max V. po závodě. „Jet 140 po zadní rovince, kde ani nebylo poškozené auto... Nechápu, proč musíme jezdit tak pomalu,” dodal.
Může to znít trochu nemístně, je ale třeba dodat dva faktory. V Austrálii měly monoposty v tu chvíli obuté tvrdé pneumatiky, které bez pořádné teploty opravdu nefungují. A piloti mají srovnání - Astony v roli safety carů alternují s Mercedesy, kterými jsou extrémní okruhová kupé AMG GT z řady Black Series se 740 koňmi. To je jiná káva, jistě i díky rozsáhlým úpravám aerodynamiky - tato auta jsou na okruhu o 5 sekund rychlejší než Astony a to už je znát.
„Mercedesy musí být rychlejší díky aerodynamickým prvkům navíc, protože tenhle Aston je vážně pomalý. Způsob, jakým dnes jezdíme za safety carem, je docela příšerný,” přilil oleje do ohně nizozemský pilot. Jak už jsme naznačili, může znít uječeně, u svých kolegů ale našel zastání, ostatně Charles Leclerc na prvním místě měl po restartu celkem vážné problémy vejít se do poslední zatáčky.
„Hodně jsem trpěl při snaze tvrdé pneumatiky zahřát, takže se mě to týkalo též. Abych byl upřímný, chtěl jsem si stěžovat přes rádio, ale pak jsem viděl, jak moc to safety car bere na hraně a nemyslím, že by tomu v danou chvíli mohl dát víc. A tak jsem nechtěl tlačit na pilu. U aut, která máme teď, je určitě velmi složité udržet pneumatiky zahřáté při jízdě za safety carem,” přiznal Leclerc.
Tušíme, že Aston Martin svůj safety car rád vymění, jakmile bude mít k dispozici dvanáctiválcovou verzi Vantage, zatím si ale budou muset piloti nějak poradit se stavem, který panuje.



Aston Martin Vantage je pro mnohé autem snů, pro Maxe Verstappena je to ekvivalent želvy. Foto: Aston Martin
Sám Verstappen přitom mnohé Astony sedlal, naposledy výkonnější DBS Superleggera, který nedávno nabídl k prodeji. Foto: Kroymans Aston Martin, publikováno se souhlasem
Zdroj: Motorsport
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ital Nicholas Spinelli místo Petrucciho včera 12:00
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 10:00
- Red Bull Rookies Cup 2026 opět bez české účasti 15.10.2025
- Časový program na Phillip Islandu 15.10.2025
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 15.10.2025
Nejnovější články
Zákazník otočil hru. Tachometr auta, které prodal dealerovi, chytře stočil na desetinu skutečného nájezdu a kasíroval
před hodinouReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 3 hodinamiV Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
včeraTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
včeraAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.16. 22:19 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.16. 12:11 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch