Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mazda nevidí smysl v autopilotech. „Teď nejsou třeba,” říká šéf projektu MX-5
3.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Nobuhiro Yamamoty stojí za snahou automobilek vyvinout autopilot jen potřeba mít danou technologii jako první. A moci si za ni účtovat peníze.
Mazda je očividně automobilkou, která se rozhodla plavat proti proudu. Je přitom otázkou, zda jde o projev autentických postojů firmy nebo jen absence financí potřebných k nekonečnému a mnohdy také nesmyslnému vývoji nových řešeni. Ať už je ale skutečnost jakákoliv, ve výsledku tu máme máme alespoň jednu skutečnou alternativu vůči ostatním výrobcům nerekrutující se z garáží v Horní Dolní. Platí to zejména o nabídce motorů, která na Starém kontinentu zahrnuje pouze atmosférické jednotky. Tedy samozřejmě ty benzinové, které ale mnozí konkurenti už vůbec nenabízí.
Obdobně se Mazda staví k elektrifikaci a autonomnímu řízení, jak nám ostatně nedávno prozradil šéf amerického zastoupení značky Masahiro Moro. Jeho slova nyní potvrdil Nobuhiro Yamamoto, šéf projektu MX-5. Tento inženýr rozšířil řady zaměstnanců automobilky již v roce 1973, přičemž stál za vývojem rotačního motoru pro druhou generaci Mazdy RX-7 a v letech 1989 až 1991 pracoval na vývoji Mazdy 787B. Tedy jediného japonského vozu, který kdy vyhrál 24 hodin Le Mans.
Yamamoto přitom nově zmiňuje, že je třeba pojmenovat důvody, proč vlastně svět potřebuje autonomní řízení. „Co je pravým účelem příchodu vozů osazených autopiloty? Myslím, že to aktuálně vůbec není jasné. Pokud pomohou řešit dopravní zácpy nebo usnadní život v oblastech se stárnoucí populací a vozovým parkem, pak jde o pozitivum. Nicméně nyní si myslím, že všichni jen soupeří proti sobě kvůli dané technologii jen proto, aby ji měli ve své nabídce.“
Jinými slovy, dle japonského inženýra se sice všechny automobilky a firmy vyvíjející autonomní řízení ohání bezpečnostní na silnicích, spíše však usilují o to, aby před svými zákazníky vypadaly dostatečně na výši a také mohly své vozy osadit něčím novým, za co si budou také moci účtovat více peněz. Je ale otázkou, jestli na dnešním trhu existuje dost zákazníků, kteří budou ochotni si za něco takového připlatit, zvláště když se o možnosti nasazení skutečných autopilotů do provozu hovoří v časovém horizontu 10 let či delším a jeho jejich aktuální náhražky jsou spíše zdrojem kontroverzí.
I proto si Yamamoto myslí, že aktuálně vozy osazené autonomním řízením nejsou potřeba. To ovšem nic nemění na faktu, že Mazda danou technologii vyvíjí. I když v jejím případě má jít spíše o bezpečnostní pojistku, která bude „zasahovat jen tehdy, kdy se něco stane řidiči, když bude v bezvědomí, nebude se cítit dobře a tak podobně“, jak uvedl Moro. S oním plaváním proti proudu to tedy nakonec nebude až tak žhavé, Mazda vlastně oproti ostatním jen podobnou aktivitu prezentuje trochu jiným způsobem.



Nobuhiro Yamamoto, šéf projektu Mazdy MX-5, za níž získal letos ocenění Světové Auto roku, si myslí, že autonomní řízení aktuáně není potřeba
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
před 7 hodinami
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
včera
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 13:55
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ včera 10:37
- Marc a Alex slavili včera 10:20
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Nástupce u nás tak populární Kie Ceed se začal prodávat. Jinde šokuje cenami, u nás může též
před 4 hodinami
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
před 6 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
před 7 hodinami
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
před 8 hodinami
Norové našli geniální řešení jedné z největších bolístek moderních aut, měli by ho nabídnout pro všechna
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- BMW Divize 11.24. 09:35 - jerry
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
