Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mazda nevidí smysl v autopilotech. „Teď nejsou třeba,” říká šéf projektu MX-5
3.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Nobuhiro Yamamoty stojí za snahou automobilek vyvinout autopilot jen potřeba mít danou technologii jako první. A moci si za ni účtovat peníze.
Mazda je očividně automobilkou, která se rozhodla plavat proti proudu. Je přitom otázkou, zda jde o projev autentických postojů firmy nebo jen absence financí potřebných k nekonečnému a mnohdy také nesmyslnému vývoji nových řešeni. Ať už je ale skutečnost jakákoliv, ve výsledku tu máme máme alespoň jednu skutečnou alternativu vůči ostatním výrobcům nerekrutující se z garáží v Horní Dolní. Platí to zejména o nabídce motorů, která na Starém kontinentu zahrnuje pouze atmosférické jednotky. Tedy samozřejmě ty benzinové, které ale mnozí konkurenti už vůbec nenabízí.
Obdobně se Mazda staví k elektrifikaci a autonomnímu řízení, jak nám ostatně nedávno prozradil šéf amerického zastoupení značky Masahiro Moro. Jeho slova nyní potvrdil Nobuhiro Yamamoto, šéf projektu MX-5. Tento inženýr rozšířil řady zaměstnanců automobilky již v roce 1973, přičemž stál za vývojem rotačního motoru pro druhou generaci Mazdy RX-7 a v letech 1989 až 1991 pracoval na vývoji Mazdy 787B. Tedy jediného japonského vozu, který kdy vyhrál 24 hodin Le Mans.
Yamamoto přitom nově zmiňuje, že je třeba pojmenovat důvody, proč vlastně svět potřebuje autonomní řízení. „Co je pravým účelem příchodu vozů osazených autopiloty? Myslím, že to aktuálně vůbec není jasné. Pokud pomohou řešit dopravní zácpy nebo usnadní život v oblastech se stárnoucí populací a vozovým parkem, pak jde o pozitivum. Nicméně nyní si myslím, že všichni jen soupeří proti sobě kvůli dané technologii jen proto, aby ji měli ve své nabídce.“
Jinými slovy, dle japonského inženýra se sice všechny automobilky a firmy vyvíjející autonomní řízení ohání bezpečnostní na silnicích, spíše však usilují o to, aby před svými zákazníky vypadaly dostatečně na výši a také mohly své vozy osadit něčím novým, za co si budou také moci účtovat více peněz. Je ale otázkou, jestli na dnešním trhu existuje dost zákazníků, kteří budou ochotni si za něco takového připlatit, zvláště když se o možnosti nasazení skutečných autopilotů do provozu hovoří v časovém horizontu 10 let či delším a jeho jejich aktuální náhražky jsou spíše zdrojem kontroverzí.
I proto si Yamamoto myslí, že aktuálně vozy osazené autonomním řízením nejsou potřeba. To ovšem nic nemění na faktu, že Mazda danou technologii vyvíjí. I když v jejím případě má jít spíše o bezpečnostní pojistku, která bude „zasahovat jen tehdy, kdy se něco stane řidiči, když bude v bezvědomí, nebude se cítit dobře a tak podobně“, jak uvedl Moro. S oním plaváním proti proudu to tedy nakonec nebude až tak žhavé, Mazda vlastně oproti ostatním jen podobnou aktivitu prezentuje trochu jiným způsobem.



Nobuhiro Yamamoto, šéf projektu Mazdy MX-5, za níž získal letos ocenění Světové Auto roku, si myslí, že autonomní řízení aktuáně není potřeba
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 17.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejčtenější články
Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19.5.2025Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva