McLaren Automotive loni poprvé vydělal, prodeji chce brzy pokořit Lamborghini

Britská automobilka se v loňském roce dostala od roku 2009 poprvé do černých čísel. Ziskovost chce letos zvýšit a prodejně mířit přímo na Lamborghini.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

McLaren Automotive loni poprvé vydělal, prodeji chce brzy pokořit Lamborghini

2.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

McLaren Automotive loni poprvé vydělal, prodeji chce brzy pokořit Lamborghini

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská automobilka se v loňském roce dostala od roku 2009 poprvé do černých čísel. Ziskovost chce letos zvýšit a prodejně mířit přímo na Lamborghini.

Po ohlášení prvního novodobého spasitelského modelu v roce 2009 se divize McLaren Automotive vyrábějící silniční vozy konečně dočkala zisku. Třebaže předchozí F1 bylo do té doby pomalu tím „nejvíc“, co se mezi sporťáky odehrálo, společnost neprosperovala - zejména kvůli nákladnému vývoji si ve výsledku stál podobně jako Bugatti Veyron. Až v uplynulém roce se tedy na výsledovce objevila suma na správné straně, ale to nejšťavnatější ovoce bude prý britská značka sklízet až letos. Tato zpráva vychází z tvrzení finančního ředitele Paula Buddina.

V rozhovoru pro Bloomberg prozradil, že se zisky v roce 2014 zvýší dokonce čtyřnásobně a to zejména kvůli uskutečnění zbývající části dodávek topmodelu P1, který zvládl Severní smyčku Nürburgringu ve stále nespecifikovaném čase pod sedm minut. Tento vůz na americké půdě startoval s cenovkou 1,15 milionu dolarů (cca 22,9 milionu Kč). Další zdroj příjmů bude pramenit ze zahájení prodeje svého nejnovějšího superauta s názvem 650S, na jehož 375 kusů už zákazníci složili zálohu.

V současné době společnost vynakládá přibližně 100 milionů dolarů (1,99 miliardy korun) na vývoj ročně, přičemž z prodaných vozů se jí za stejné období vrátí zhruba 116,5 milionů (2,32 miliardy korun). Tento poměr je docela jiný než u Lamborghini, které proinvestuje na vývoj pouze 20 procent obratu. Buddin prozradil, že zisky v letošním roce porostou, přestože prodejní čísla zakotví zhruba na stávajících 1 500 kusech dosahovaných jen s dvojicí modelů. Během následujících dvou až tří let však značka doufá v další růst tržeb, přičemž by ročně chtěla prodávat 4 500 vozů. Toho hodlá také dosáhnout rozšířením distribuční sítě.

Ke splnění takového cíle se zavazuje vydávat každoročně minimálně jeden nový model. Aktuálně je prý rozpracován takový, který zamíří na počátek celého portfolia pod populární 12C, druhý pak přesně nad něj. Jen pro srovnání: nejbližší soupeř v podobě Ferrari se rozhodl vloni omezit svůj roční prodej na 7 000 vozů pro zachování exkluzivity a prodal tak 6 922 aut, zatímco Lamborghini za rok 2013 prodalo 2 121 vozů. McLaren má tedy Italy přímo na mušce, dostihnout je a přesvědčit klientelu, aby mu dali přednost hodlá údajně do tří let.

Nebude to však jednoduché, jelikož pro letošek se očekávají ještě působivější čísla u Lamborghini. Přestože nový Huracán půjde do prodeje až v létě, již nyní eviduje značka tisícovku závazných objednávek. Na druhou stranu základní model od McLarenu zacílený na klientelu Porsche 911 by mohl společnosti z Wokingu zatraceně zvednout prodeje, dosáhla by pak snadno stejného růstu jako italští rivalové.


McLaren Automotive loni poprvé vydělal, prodeji chce brzy pokořit Lamborghini - 1 - McLaren prodeje 2014
McLaren si věří, letos hodlá výrazně zvýšit zisk, třebaže zásadně prodeje nezvedne. Na další růst ale dlouho čekat nebudeme

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.