Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes 190E 2.5-16 Evo: špičkový kousek je k mání, fascinuje i vedle M3 E30
24.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud vám pasují spíše Mercedesy než BMW a chcete něco extra, 190E s motorem Cosworth je to pravé.
Třebaže je dnes dost náročné sehnat byť i civilní BMW řady 3 E30 s výkonným motorem v dobrém stavu, není to úplně nemožné. To větší problémy jsou při shánění čtyřválcové M3 E30. Pokud byste ale chtěli skutečnou raritu, ale zároveň jedno z nejschopnějších aut ve své kategorii, máme možná lepší nápad, než zbožňovanou M3 E30 - tento šedý Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution.
Ostré 190E původně vznikaly pro rallye, jenže Audi se svým Quattrem jako mávnutím kouzelného proutku učinilo zadokolky nekonkurenceschopné. Snahy Mercedesu a Cosworthu, který pracoval na motorech, což se trojcípé hvězdě tehdy nechtělo říkat moc nahlas, se tak zaměřily na okruhové závody, na DTM.
A právě tam se 2.5-16 Evolution zrodilo. Byla to další vývojová verze starší a slabší 2.3-16, proto to slovo Evolution. Tento stroj se představil v roce 1989 a vzniklo ho pět stovek kusů, přesně tolik, kolik bylo potřeba pro homologaci do DTM. A všechny se prodaly docela rychle, už tehdy to byl sběratelský kousek.
Stále to byl Mercedes, takže třebaže si pět stovek šťastlivců pořídilo auto zrozené na závodních okruzích, o komfort nouze nebyla. Byla tu dvouzónová klimatizace, automatická nivelace zadních tlumičů, kožené sedačky vpředu s elektrickým ovládáním a vyhříváním nebo centrální zamykání. Z techniky zmiňme například ABS nebo samosvor, který je ale u takovéhoto auta povinností.
Příliš velkých úspěchů však na okruzích 2.5-16 Evo nedosáhlo. Nebylo to však způsobeno ani tak špatným autem, jako spíš faktem, že Mercedes neměl dostatečně konzistentního pilota. Pro rok 1990 však byl tento stroj vylepšen a pojmenován 2.5-16 Evolution II. Motor dostal u Cosworthu víc síly a karoserie má mnohem agresivnější bodykit, ale to už je jiný příběh.
Evolutionů II vzniklo také pět stovek, jenže jsou ještě cennější než první Eva. A trochu šílený, i když skutečně funkční bodykit může leckomu přijít trochu moc. Tohle první Evo je ale v téměř dokonalém stavu a jeho bodykit zas tak moc do očí nebije. Za 47 900 Eur, tedy necelého 1,3 milionu korun, může být vaše.


















































Fotografie dosvědčují vynikající stav tohoto 190E 2.5-16 Evolution
Zdroj: German-Car.net
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 5 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 7 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 8 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 10 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
