Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes-AMG C 63 Coupe vs. předchůdce a S 63: kdo je tu za eleganci?
24.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové kupé z Affalterbachu se pustilo do virtuálního vizuálního souboje s předchozí generací i větším sourozencem. Dokázalo vyhrát?
Na nové kupé třícípé hvězdy nebyla kladena zrovna enormní očekávání, přeci jen jsme tak nějak všichni počítali pouze s tím, že dorazí již dříve odhalený sedan oproštěný o jeden pár bočních dveří a ověnčený jistou dávkou stylu navíc. Nicméně i tak dokázal Mercedes-Benz fanoušky překvapit, neboť dodal jen zmenšené S Coupe. Naštěstí ovšem krátce po standardní verzi dorazila vrcholná varianta z Affalterbachu, která celkový dojem poněkud spravila. Už jen kvůli tomu, že se více než cokoliv jiného z nabídky značky podobá Mercedesu-AMG GT.
Oba vozy přitom nespojují pouze některé designové prvky, ale také pohonná jednotka, kterou není nic jiného než čtyřlitrový osmiválec bi-turbo. Ten dává u základní varianty 476 koní a 650 Nm, zatímco vrcholné provedení S dostalo do vínku 510 koní a 700 Nm. S touto silou pak i navzdory nemalé hmotnosti 1 800 kilogramů pokoří stovku za pouhých 3,9 sekundy a s paketem Drive’s Package se rozjede až na 290 km/h.
Více podrobností najdete v našem předchozím článku či kupříkladu na novém videu, které se neomezuje pouze na výklad, ale nechává zaznít také výfukové ústrojí. My pak německou novinku pro změnu porovnáme s předchůdce i s větším S 63 AMG Coupe. Jak je přitom vidno z fotografií, ve srovnání se standardním provedením najdeme v rámci „klání“ s větším spřízněným modelem více rozdílů.
Čelní partie víceméně ponecháme bez povšimnutí, stejně jako boky. Přeci jen zejména v rámci přídě vlastně ani Mercedes-Benz nemohl vyvinout více úsilí, neboť poznávací znamení v podobě dvojité lamely masky chladiče a agresivního nárazníku jsou jasně dané. I vzadu pak sice do značné míry najdeme řadu souvislostí, menší Céčko ale především díky spoileru nevypadá tak zavalitě.
Oproti předchůdci pak působí mnohem vyrovnanějším dojmem, i když kupříkladu vystouplé blatníky předchozí generace a všudypřítomné průduchy dávaly lepším způsobem najevo potenciál pod kapotou. Pokud jste k tomu navíc přihodili ještě mohutné karbonové křídlo, byl přerod silničního kupé v takřka závodní speciál s registračními značkami dokonán.
Momentálně přitom stále nebylo potvrzeno, zda a kdy dorazí opětovně verze Black Series. A pokud ano, pak není jisté, zda ji opětovně bude zdobit nemalý spoiler. Za jeho příchod bychom se ale rozhodně přimlouvali, přestože nejvýše navýší koeficient odporu vzduchu. Oproti většímu S Coupe by ale menšímu Céčku definitivně vtisknul do vínku unikátní charakter.
Vizuální srovnání Mercedesu-AMG C 63 Coupe a předchozího C Coupe AMG











Nový Mercedes-AMG C 63 Coupe se virtuálně utkal se svým předchůdcem...
Vizuální srovnání Mercedesu-AMG C 63 Coupe a S 63 AMG
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
