Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes AMG vážně vsadí na čtyřkolky, dostanou je sedany, kupé i kombi
19.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Potvrzeno. Mercedes skutečně začne stavět sedany a kombíky s pohonem 4Matic. Na zánik modelů s pohonem zadních kol to však zatím nevypadá.
Jde o informaci bez záruky, ale proslýchá se, že se modernizovaná třída E (W212) poprvé objeví před veřejností v lednu na detroitském autosalonu. Co naopak díky špionážní fotografii víme zcela určitě, je fakt, že tato modelová řada se po více než sedmnácti letech zbaví dělených předních světel a místo nich dostane jednodílná, ne nepodobná těm u Opelu Insignia OPC. Počítá se s použitím nových přeplňovaných čtyřválců o objemu 1,6 a 2,0 litru a výrazné změny se očekávají také pod kabátem nejvýkonnějšího provedení E63 AMG, které je hlavní důvodem, proč se chystané E klasse opět věnujeme.
Zhruba před měsícem jsme vám přinesly zákulisní informaci o tom, že se Mercedes a jeho sportovní divize společně rozhodly transformovat E63 ze zadokolky konkurující hlavně BMW M5 na čtyřkolku, která by tím pádem byla blíže spíše ingolstadtskému rychlíku Audi RS6. Teď se ukazuje, že ty „kouřové signály“ se skutečně zakládají na pravdě. Důvod? Mysleli jsme si, že Mercedes už nechce být považován za neekologického spalovače zadních gum a že novým heslem se stává efektivita přenosu výkonu na silnici. To je ale zřejmě jen část pravdy.
Dosavadní spekulace zoficiálnila motoristická příloha australských novin The Sydney Morning Herald, přesněji rozhovor jeho zástupců se šéfinženýrem odpovědným za motory a pohonné systémy Friederichem Eichlerem. „Počítáme s pohonem všech kol nejen v SUV a třídě kompaktů, ale také v případě sportovních sedanů,“ říká Eichler. „V příštím roce představíme nový koncept pohonu všech kol. Naše konkurence pohon všech kol v tomto segmentu využívá, proto je naprosto nezbytné, abychom jej měli taky,“ vysvětluje zástupce AMG.
Mít to samé, co konkurenční automobilka, nebylo podle Eichlera primárním cílem. Tím je možnost přenášet na silnici stále vyšší výkony, takže čtyřkolky se budou šířit napříč všemi modelovými řadami Mercedesů AMG, nejen třídy E. Kandidátem na systém 4Matic se stane „každý vůz s točivým momentem přes 900 newtonmetrů“, takže adeptem je také nová generace třídy S, nebo z něj odvozené kupé CL, dále Mercedes CLS a podle tohoto schématu rovněž třída SL. „Pokud chcete být členem klubu automobilů s akcelerací na stovku kolem 3,0 sekundy, pak pro své sportovní vozy pohon všech kol potřebujete,“ vysvětluje Eichler. „Problémem je trakce, speciálně pak točivý moment 900 Nm, který normálně na asfalt nedostanete, a pokud to neuděláte a ztratíte přilnavost, plýtváte výkonem.“
Znamená to tedy konec výkonných Mercedesů s pohonem zadních kol? Zdá se, že nikoli. „Myslím, že budeme mít oboje (zadokolky i verze s pohonem všech kol - pozn. red.),“ ujišťuje Eichler. „Se čtyřkolkou můžete rychleji akcelerovat, ale někteří lidé mají prostě rádi, když nejsou přední kola zatížená přenosem síly, řízení je lehčí a baví se driftem.“ Co naopak AMG zřejmě zavrhne, jsou výkonné předokolky. „Auta s pohonem předních kol jsou pro děti,“ uzavírá rozhovor Friederich Eichler.






E63 pohon všech kol dostane, AMG ovšem uznává, že jsou i takoví, kterým driftování přináší více radosti než efektivní jízda v čisté stopě
Zdroj: The Sydney Morning Herald
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 5 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 6 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 8 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 9 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 14:53 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
