Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes by mohl koupit Aston Martin, šéf Daimleru to nevyvrací
17.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spekulace, že Daimler hodlá rozšířit portfolio značek o britského výrobce sporťáků, už nějakou dobu kolují světem. Dieter Zetsche je nevyvrátil.
Dohady, že by mohli ve Stuttgartu vzít britský Aston Martin do parády, nejsou zcela od věci. Ostatně ani samotný šéf koncernu Daimler Dieter Zetsche je nevyvrací. Nám je zcela jasné, že pro udržení konkurenceschopnosti v automobilovém průmyslu potřebuje každý ukrojit co největší kus koláče, růst, aby držel krok s těmi největšími. Mercedesu by se to hodilo, když vezmeme v úvahu, že toho zase tolik nevlastní. Partnerství s Renaultem, které by se mělo projevit již na příští generaci Smartu, je dobré leda tak kvůli malým turbodieselům.
Do karet tomuto kroku hraje také fakt, že Němci v současné době vlastní pět procent Astonu. Značka, kterou před několika lety Ford prodal, by pod dohledem Mercedesu mohla naplno využít potenciálu, o samotě toho totiž příliš nezmůže. Zetsche se navíc vyjádřil v smyslu, že jde o fantastickou automobilku, jejíž rozvoj by rozhodně stálo za to podpořit. Dodal, že Aston nabídl pozici svého generálního ředitele třem osobám, přičemž dvě z nich na nabídku nekývly. Třetí je však stále ve hře. Velmi pravděpodobně půjde o někoho z Mercedesu...
Mercedes se netají, že už v minulosti do seznamu jeho přání patřilo i rozšíření partnerství a spolupráce s Astonem. Původní dohoda o sdílení motorů a elektronických součástek by mohla být rozšířena až na sdílení platforem, přitom jsme už dříve naznačili, že vyloučen není ani společný model. Tím by se mělo stát připravované britské SUV s názvem Lagonda, jehož platforma bude podepírat příští generaci velkého SUV Mercedesu GL.
Již delší dobu je známo, že mercedesí divize AMG bude dle požadavků Astonu vyvíjet také nový vidlicový osmiválec, který by měl nakonec zakotvit v příští generaci modelu Vantage. Tato pohonná jednotka bude do Anglie putovat přímo z Affalterbachu, kde bude probíhat jeho montáž i zátěžové testy. O objemu nového osmiválce se zatím podrobnosti neví, i když my předpokládáme, že půjde o čtyřlitr s dvojicí turbodmychadel a výkonem 486 koní, který zamíří i pod kapotu nejvýkonnějšího modelu nového céčka - tedy do C 63 AMG, na němž se už dozajista pilně pracuje.



Šéf Mercedesu Dieter Zetsche naposledy hovořil o spolupráci s Astonem Martin v souvislosti s konkurencí pro Audi A1, která zřejmě nedopadne
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 9 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 10 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
