Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes CLK GTR: 2 z 6 německých brutalit jsou k mání, s pár km
24.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
CLK GTR vzniklo 26 silničních kusů a roadsterů je z nich jen 6. Teď si můžete koupit hned dva z nich, s 612koňovými V12 pod kapotami.
Nedávno jsme vám ukázali jeden z osmdesáti vyrobených kusů Mercedesu CLK DTM AMG Cabrio, který si zrovna můžete koupit s 9 400 kilometry na tachometru. Jistě výjimečný stroj, ve výjimečném stavu, ve srovnání s tím, co vám ukážeme dnes, je to ale „olítaná tuctovka”. To, co vidíte před sebou, jsou dva z Mercedesů CLK GTR Roadster, tedy otevřených verzí homologační série závodního CLK GTR, kterých vzniklo pouhopouhých šest. A jeden z nich má najeto 6 a druhý 116 km. Šest a stošestnáct kilometrů, čtete naprosto správně.
Je nepochybné, že tyto stroje si někdo koupil jako sběratelský artikl a podle všeho neudělal úplně dobře. Stříbrný stroj s výrobním číslem 3 už jsme totiž mohli vidět na prodej mnohokrát v USA i v Evropě. Buď se mnohokrát prodal, nebo se jej prodat nedaří, na každý pád je znovu k mání. Teď je doma v Německu a jeden z tamních dealerů jej dává všanc za 1,9 milionu Eur, tedy asi 52 milionů Kč. Se 116 km na tachometru v pochopitelně perfektním stavu.
Druhý stroj, výjimečný také tím, že je černý, neboť CLK GTR jinak sjížděly z linek - dá-li se tento obrat u 20 vyrobených kupé použít - standardně ve stříbrném provedení. Pokud víme, k mání dosud nebyl a teď bude k dispozici v aukci síně Bonhams s odhadovanou cenou 1,4 až 1,8 milionu liber. To je 54 a více milionů Kč a tohle auto je opravdu nové - 6 km na tachometru mohlo zahrnout snad jen jízdy při překládáních cestou z výroby do garáže majitele.
Jsou to extrémně vysoké sumy na auta vyrobená na sklonku předminulé dekády (rok 1999), jenže vysloveně vysoké přesto nejsou. Auto se v době svého zrodu prodávalo za 1 547 620 amerických dolarů a v Guinessově knize bylo tehdy zaneseno jako tehdy nejdražší produkční vůz všech dob. Tehdejším kurzem znamenaly tyto peníze okolo 55 milionů Kč, takže se nedá říci, že by vůz zrovna nabral na ceně, i když pochopitelné záleží na měně, do které dolary přepočítáme. Ale i kdybychom počítali s dnešním kurzem a 26letou inflací, moc dobře to pro původní investory nedopadne. Tím lépe ale pro současné investory, kteří... neví, kam s 50 miliony korunami. A nebo chtějí vlastnit třetinu světové produkce nějakého auta.
O CLK GTR jsme podrobně hovořili v někdejším článku věnovanému jeho historii, a tak nyní pouze telegraficky shrňme to klíčové. Jde o homologační základ speciálu pro seriál FIA GT1, který pro účast vyžadoval vyrobit alespoň 25 silničních aut, z nichž speciál vyšel. Seriál byl sice ukončen dříve než Mercedes vůbec stihl postavit tato auta, ale svému závazku dostát musel - vzniklo tak 26 vozů s výše zmíněnou cenou, které byly v 20 případech kupé a v 6 roadstery. Všechny měly levostranné řízení, až na každý exemplář od jednoho pro - to byste neuhádli - sultána Bruneje, které měly volant vpravo.
Auto je opravdu závodní stroj na značkách a se standardním CLK nemá společného prakticky nic - světla, masku chladiče a přístrojovou desku, konec seznamu. Komfortní prvky jsou minimalizovány na klimatizaci, kožené čalounění a systém kontroly trakce. Motor má uložený vzadu mezi nápravami a je to opravdový skvost: jednotka 6,9 V12 posílající na zadní kola přes sekvenční převodovku až 450 kW (612 koní) výkonu a 775 Nm točivého momentu. To jsou na rok 1999 parametry vpravdě brutální a dynamika při hmotnosti 1 440 kg odpovídá - stovka za 3,8 sekundy, maximální rychlost 320 km/h daná jen zpřevodováním a nastavením aerodynamiky.
Jsou to opravdu velmi zajímavá auta, zvláště ve verzi Roadster, která střechu prostě a jednoduše nemá. A pokud máte pocit, že investice to nemůže být dobrá, považte, že ještě před 7 léty se prodal právě sultánův roadster za necelý milion dolarů, tedy podstatně méně než původně stál. Dva prakticky nové kusy cenu jistě držet budou...

























Černý Roadster s 6 km u Bonhams je opravdu nové auto


























Už vícekrát prodávaný stříbrný stroj s číslem 3 nemá k témuž o mnoho dále





Pár oficiálních dobových fotek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejčtenější články
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtoval přes 460 tisíc
25.11.2025
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
25.11.2025
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
25.11.2025
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
26.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
