Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Miliardář, kterému Ferrari neprodalo auto, dál dráždí Italy svou kreací. Ukázal ji naživo
4.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilka se k jednomu ze svých nejváženějších zákazníků nezachovala zrovna uctivě, a tak si z ní dělá dobrý den. Svůj trucprojekt nyní ukázal naživo a Maranello to jistě netěší.
Není tomu dlouho, co jsme si mohli představit stroj nazvaný Dino Monza 3,6 Evo. Za normálních okolností by tento vůz šlo označit za další z řady aut, které do hávu klasického modelu pěchují modernější techniku, tady jde ale o víc. Za celým projektem stojí David Lee, kterého širší veřejnost poznala ve chvíli, kdy mu Ferrari odmítlo prodat limitované LaFerrari Aperta.
Některé zákazníky při omezeném počtu vyrobených kusů Ferrari nutně odmítnout muselo, zrovna Lee je ale jedním z jeho nejlepších klientů. Ve své sbírce má skoro všechno myslitelné a mezi jeho vzácnými Ferrari najdeme i 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari kupé. Má tedy jako jeden z pár lidí na světě kompletní pětici moderních superaut se vzpínajícím se koníkem ve znaku a pokud někdo měl mít nárok na Apertu, byl to on. Ferrari ale řeklo, že se svými auty příliš exhibuje na internetu, a tak dalo přednost... třeba lidem, kteří exhibují na veřejných silnicích. To si skutečně pomohlo.
Že za rozhodnutím Italů je něco jiného, nemusíme dodávat, Lee ale Apertu prostě nedostal. A tak si trochu na truc Italům „Ferrari” podle svého gusta postavil sám a dal mu výše zmíněné jméno. Ve své podstatě se jedná o přepracované Ferrari Dino 246 GTS, a to způsobem, který automobilku opravdu netěší. Podle ní je každý maranellský model dokonalý tak, jak vyjel z továrny a „sahat” na něj je svatokrádež. Lee to ale zkrátka viděl jinak, příběh jeho Dina Monza 3,6 je Evo podstatně komplikovanější.
Amerického miliardáře na nápad spojený s rozsáhlými modifikacemi přivedl jeden z jeho přátel, který si pořídil právě Porsche 911 znovuzrozené firmou Singer. Společně přitom chtěli vyrazit na projížďku, Lee však zjistil, že ve své sbírce nemá nic příhodného ze 70. let minulého století.
Ve stejné době se Lee dozvěděl o Kevinu O'Rourkeovi, majiteli britské společnosti Moto Technique, jenž již dříve namontoval do modelu Dino namísto slabého původního šestiválce osmiválec. Slovo dalo slovo, načež šperkařský magnát koupil Dino z roku 1972, nechal vymontovat motor a hnací ústrojí, a zbytek poslal přes oceán se vzkazem, že úpravce se držet tak moc originálních maranellských komponentů, jak jen je to možné. A přesně to se stalo.
Nyní Lee přijal se svým vozem pozvání do garáže Jay Lena, kde jej konečně ukázal naživo a přidal i několik dodatečných informací. Víme tedy, že veškeré původní komponenty, jež byly nahrazeny novými, si ponechal. Pokud tedy jeho vůz někdo třeba za 20 let koupí, bude moci vše uvést do původního stavu. Aktuálně se ovšem nezdá, že by někdo něco takového učinil. Naopak, i další automobiloví sběratelé mají zájem o tuto konverzi.
Lee by sice mohl veškeré detaily úpravy, která jej vyšla na takřka 22 milionů korun, držet pod pokličkou, to by ale zřejmě Ferrari nedožralo dost. Proto ve spolupráci s firmou Moto Technique chystá omezenou sérii 25 vozů, jež půjde do prodeje. Každoročně přitom vznikne jen pět kousků, cenu určí individuální specifikace.
Pod kapotou lze ovšem pokaždé čekat s 3,6litrovým osmiválcem, který má základ v 2,9litrové pohonné jednotce z Ferrari F40. Motor nicméně již nemusí plnit homologační pravidla FIA, jeho objem tak mohl vyšplhat nad tři litry. Zároveň dostal titanové hřídele či hlavu válců z Ferrari 348, pětistupňovou manuální převodovku z Ferrari 328 a brzdy z Ferrari 360 Modena.
Ve výsledku zde tedy máme pomalu originálnější Ferrari, než s jakým vyrukovala samotná značka, navíc s takřka třikrát vyšším výkonem. Lee ovšem nechal upravit více než jen motor či brzdy skrývající za novými 17palcovými ráfky. Ty přitom svým stylem odpovídají původním čtrnáctkám Campagnolo. Nové - a širší - je pak samozřejmě i obutí.
Uvnitř se ale vyjma kompletního přečalounění mnoho nezměnilo, Lee víceméně mluví jen o vysouvacím držáku mobilního telefonu. My bychom tedy jeho kreaci przněním rozhodně neoznačili, na to je příliš dobře provedená. Místo toho souhlasíme s Lenem, že něco takového mělo Ferrari vyrábět již od počátku. S osmiválcem by ale „podřadné“ Dino zastínilo pravověrné modely značky, proto v podstatě muselo stát tak trochu v ústraní. Jestli jej z něj Lee nyní dostal, nebo jen hloupou přestavbou zbytečně dráždí automobilku, ale musíte posoudit sami...
















David Lee zamířil se svým upraveným Ferrari Dino do garáže Jay Lena. Slavný moderátor pak osmiválcový klenot vytáhl i na projížďku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Všimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
31.5.2025Použití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
31.5.2025Jeep Cherokee je po dvouleté odmlce zpátky a vypadá jako nikdy dřív
31.5.2025Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis