Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr světa F1 protáhl jedno z nejsilnějších aut světa s 1 822 koňmi, asi nebyl ve své kůži
24.5.2021 | Petr Prokopec
Je to slibná kombinace sama o sobě, a to ještě nevíte, kde a za jakých okolností měl auto k dispozici. Přesto jeho jízda až tak neohromuje, nebo je to autem?
Snad více než mistrovským titulem proslul Nico Rosberg tím, že pouhých pět dnů po opanování šampionátu v roce 2016 oznámil svůj odchod do důchodu. V té době měl přitom jen pár měsíců po podepsání nové smlouvy s Mercedesem, která mu u vrcholného týmu zaručovala sedačku na další dva roky. Přesto však Rosberg dal přednost rodině, stejně jako se přesunul od závodění ke komentování. Mimo to se začal profilovat i jako youtuber. Abychom ale byli upřímní, jeho nejnovější příspěvek jsme tak trochu protrpěli.
Málokdy se totiž stane, abyste měli k dispozici kombinaci bývalého mistra světa, jeden z nejrychlejších supersportů světa a působivé prostředí Azurového pobřeží. V případě Rosberga na to ovšem došlo, neboť Nico otestoval Koenigsegg Regera, a to jak na monackých ulicích a tedy v místech, kde se jezdí velká cena Formule 1, navíc zrovna v dobách příprav na letošní závod, tak v horách nad malým knížectvím. Ovšem jeho jízda působila spíše jako nudná a některé komentáře či třeba kroky vedoucí k otevření kapoty motoru byly zcela mimo.
Nechceme být za přílišné kritiky, ovšem i méně známé osobnosti dokázaly s méně výkonnými a pomalejšími vozy dosáhnout lákavějších výsledků. Dnes totiž již nestačí jen popadnout telefon, a to ani v případě, že jste mistr světa F1. Diváka je třeba zkrátka upoutat, ovšem z Nicovy jízdy si možná nakonec budete pamatovat zejména to, kterak slabě znějící výfuky (utlumené jistě i dílem umístění kamery) přehlušuje hudba, kvůli které na toto video rozhodně nikdo nekoukal.
Je to opravdu škoda, neboť Regera má nemalý potenciál na to, aby jí aplaudoval celý svět kdekoliv, kde se objeví. Stačí si jen uvědomit, že trojice elektromotorů a pětilitrový osmiválec produkují 1 822 koní. Koenigsegg navíc nenechává výkon přenášet na vozovku klasickou převodovku, ale místo toho užívá specifické řešení zvané KDD. Vůz je tak lehčí i rychlejší, pročež stovku zvládá za 2,8 sekundy a dvoustovku za 6,4 sekundy. Kromě toho mu stačí necelých třiadvacet sekund na to, aby dosáhl čtyřstovky.
Již s pomocí těchto dat by vás Nico měl vtáhnout do děje, ovšem jak jsme zmínili, bohužel se tak neděje. Monacký youtuber by si tak možná měl nechat poradit od toho amerického, kterého spíše než jako Jamese Neeseho znáte pod přezdívkou The Stradman. I on totiž nedávno měl k dispozici Koenigsegg Regera, a jakkoliv možná jeho styl je trochu pouťovější, přilákat diváky dokáže daleko lépe. A i o to dnes jde.



Koenigsegg Regera má nemalý potenciál, ovšem Nico Rosberg jej svým ne zrovna vtahujícím videm poněkud zabil. Pokud si tedy chcete trochu zlepšit náladu, mrkněte na níže přiložený Stradmanův příspěvek. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Nico Rosberg@YouTube
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan