Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mitsubishi zastavilo výrobu Peugeotu iOn a Citroënu C-Zero. Dočasně, nebo navěky?
11.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letos se v Evropě neprodaly ani 2 000 elektromobilů skupiny PSA. A valně si nevedou ani u protinožců. Elektroboom splaskává ještě než stačil začít.
Snad každá automobilka bere ekologii vážně. Továrny se přestavují na co nejúspornější provoz, volí se recyklovatelné materiály a především vzniká stále více elektromobilů. Co však berou účetní všech značek ještě vážněji, jsou prodejní čísla. A ta u Mitsubishi hovoří jasně. Za prvních 6 měsíců letošního roku bylo na území Evropy prodáno pouze 935 exemplářů Citroënu C-Zero a 852 kusů Peugeotu iOn.
Důvod, proč nezájem zákazníků řeší účetní japonské značky a ne francouzského koncernu PSA, je prostý. C-Zero a iOn jsou de facto elektromobilem Mitsubishi i-MiEV s jiným znakem na kapotě a volantu. A Peugeot s Citroënem se zavázaly k tomu, že odeberou 100 000 kusů. Jenže při současných prodejích by smlouva musela trvat asi tak pětadvacet let.
Rázná reakce Mitsubishi, kterou je pozastavení výroby verzí C-Zero a iOn, je proto logickým krokem. Zvláště, když averze vůči elektromobilům není pouze otázkou Evropy, ale také jiných trhů. Např. v Austrálii se letos prodalo pouze 12 exemplářů Mitsubishi i-MiEV. Přičemž minulý měsíc zůstaly prospekty o voze s výkonem 63 koní, točivým momentem 180 Nm a dojezdem 100-160 km zcela nedotčené.
Počáteční nadšení z elektromobilů tak začíná výrazně opadávat. Při vysoké ceně, nízkém dojezdu a omezené praktičnosti není divu. Nezájmem ale netrpí pouze automobilky, lední medvědi či tráva kolem silnice, ale rovněž dodavatelé jednotlivých technologií. Společnost Valence Technology Inc., patřící v USA mezi lídry na trhu s lithium-iontovými autobateriemi, již požádala o ochranu před věřiteli.
Valence Technology Inc. přitom v businessu působí již 23 let. Přesto přiznává, že výroba baterií je finančně neúnosná. A to především kvůli špatnému odbytu, který zamezuje „sériovější“ výrobě a tím i snížení nákladů. „Produkce lithiových baterií je náročná,“ říká analytik BBC Research Donald Saxman. „Klasiku s olovem a kyselinou lze vyrobit v garáži, ale na lithium potřebuje chirurgicky čistou místnost. A také je tu spousta problémů s kvalitou.“
Nepřímo tak odkazuje na knihu Motorové opojení od Františka Alexandra Elstnera, která již v roce 1966 popisuje nedostačující technologie potřebné k vývoji elektromobilů. Ty se přitom poprvé začaly objevovat ještě na konci 19. století. Od té doby lidstvo doufá a čeká. Stejně jako hodlají počkat účetní Mitsubishi. Co myslíte, povolí ještě vůbec někdy výrobu Citroënu C-Zero a Peugoetu iOn znovu obnovit?





Prodeje Citroënu C-Zero a Peugeotu jsou pro Mitsubishi zklamáním, proto zastavuje jejich výrobu. I jeho vlastní verze i-MiEV si ale vede dobře leda v crash testech...
Zdroj: Autonews Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejčtenější články
Nový vrcholný Moskvič se konečně začal prodávat. Je větší, silnější a vybavenější než srovnatelná Škoda, stojí ale podstatně míň
23.7.2025Šéf BMW M popsal, jak Euro 7 oklikou zabíjí spalovací motory. Němci ale podle něj mají triky, jak zabránit nejhoršímu
23.7.2025Majitel zpackaného elektrického Volva ukázal světu, jaký šmejd tohle auto je, zasvětil tomu celou webovou stránku
23.7.2025Audi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
23.7.2025Restaurace Tesly otevřela své brány veřejnosti, návštěva bude zážitkem i pro vaši peněženku
23.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva