Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Moderátor Top Gearu denně jezdí s vzácným Porsche bez turba a s manuálem, už s ním najel 80 tisíc km
4.1.2022 | Petr Prokopec
Můžete „žvatlat” o autech, kdekoli chcete, ale nikdo vás nebude brát vážně, pokud každý den budete do práce jezdit litrovou Fabií. Chrisi Harrisovi v tomto ohledu není co vyčíst, dennodenně používá Porsche 911 GT3 Touring.
Je vskutku otázkou, zda se Chris Harris cítí být spíše novinářem, moderátorem či automobilovým závodníkem. A vůbec bychom se nedivili, kdyby odpověď neznal ani on. Jisté je pouze to, že jeho život je vůní oktanů přímo nasáklý. Jeho matka Angela Wilding byla totiž kyperskou autocrossovou závodnicí. K rychlým kolům měl tedy vždy velmi blízko, což se projevilo na jeho povolání i zálibách. Kromě novinařiny se totiž věnoval i závodní kariéře, přičemž svůj první podnik vyhrál v roce 2000, kdy mu bylo pětadvacet let.
Momentálně se Harris věnuje hlavně práci pro britský Top Gear, stejně jako své působivé sbírce aut. Do té patří nejen BMW M5 E28 či M5 E34 Touring, ale rovněž Ferrari 512 TR a Porsche 911 GT3 Touring. Dalšími vozy jsou Citroën AX GT a 2CV, Peugeot 205 Rallye a Mercedes-Benz třídy G, tím ale Harris s nakupováním skončil. Jak totiž v roce 2019 po koupi Porsche uvedl, jeho cílem není místnost plná aut, ve které „budu popíjet whisky a gratulovat sám sobě“.
Místo toho se je Harris snaží používat, což je asi nejvíce patrné na Porsche. Během dvou let totiž s vozem najel 50 tisíc mil (80 450 km), tedy vskutku nemalou porci. Zvláště když si uvědomíme, jak často usedá za volant novinářských vozů. „S GT3 Touring mám ale velmi silné emociální pouto, protože je to 911. Miluju způsob, jakým Porsche řeší věci. Díky tomu v něm můžu mít bordel, žije v něm pes, ale přesto nadále jezdí a funguje zcela bez problémů,“ říká.
„Nechci si ho navíc užívat jen při okruhových dnech. Chci s ním jezdit i po silnici. A myslím, že 911 GT3 Touring je přesně tím vozem, který můžete používat každý den. Nepotřebuju jet na závodní trať, abych si připomínal, proč jsem si to auto koupil. Místo toho s ním jezdím každý den a myslím, že je úžasné,“ popisuje Harris dále své žlutě lakované kupé, u kterého vyzdvihuje hlavně jeho čtyřlitrový atmosférický motor naladěný na rovných 500 koní.
Pohonnou jednotku přitom může vytočit až k 9 000 ot./min., což je u automobilu s registračními značkami velmi neobvyklé. Přenos výkonu na zadní kola pak má na starosti manuální převodovka, de facto zde tedy máme naprostý řidičský ideál. Ten si sice ve srovnání s běžnou GT3 musí vystačit s automatickým spoilerem místo pevného zadního křídla, což snižuje přítlak, o to je však verze Touring hravější a zábavnější.
Mimo to Harris oceňuje i vcelku nenápadné vzezření, neboť spíše než okruhový speciál připomíná jeho vůz regulérní Porsche 911 Carrera. Opravdu se tak nelze divit, že za volant usedá každý den, byť v tomto ohledu by ocenil spíše elektro-hydraulické řízení generace 997. Jde však jen o jednu z mála výtek, která navíc tak jako tak mizí v propadlišti zapomnění s každým dalším rozmáchlým powerslidem.



Na Porsche 911 GT3 Touring neoceňuje Chris Harris jen působivé jízdní vlastnosti, jichž si užívá na okruhu i na silnici, ale rovněž nenápadné vzezření. Toto provedení se totiž musí obejít bez pevného zadního křídla, jenž nahradil automaticky výsuvný spoiler. Ilustrační foto: Porsche
Zdroj: Collecting Cars@YouTube
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 3 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 2 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 3 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 4 hodinami
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 5 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
Živá témata na fóru
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    