Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Moderní korejský hybrid vyzval na souboj Škodu s klasickým spalovacím motorem, neměl to dělat
24.8.2022 | Petr Prokopec
Pokud by mělo jít o skutečný další evoluční krok, pak by své předchůdce musel jasně zastiňovat. To se ale nikdy nedělo a neděje se to ani nyní, ve srovnávacím testu skončila na vrcholu opět „klasika”.
Na počátku letošního roku Kia zahájila prodej druhé generace SUV Niro. To stejně jako předchůdce není k dispozici s dieselovým motorem, který je pro takové typy aut ideální. Pořídit si jej ovšem již nemůžete ani v čistě benzinové formě. Místo toho je k mání hybridní, plug-in hybridní a ryze elektrická verze. Druhé dvě ale minimálně v Česku budou na okraji zájmu, neboť o láci se v jejich případě nedá ani mluvit. Za elektrické Niro totiž musíte dát minimálně 1 169 980 Kč, a to i když dostáváte základní výbavu. Plug-in hybrid je pak k dispozici až od středního stupně Style, s nímž vychází na 1 049 980 Kč.
Pod milion korun se tedy vejde pouze hybridní provedení, v případě nejvýše položeného stupně Premium vám z účtu zmizí 909 980 Kč. Ani to není málo, ale je to nejméně. Dostáváte pak sice nižší výkon, ovšem 141 koní již lze považovat za obstojné stádo. Rozdíl ve srovnání s plug-in hybridem navíc tkví jen v elektromotoru a ve velikosti baterií, což jsou proměnné veličiny, s nimiž nelze vždy počítat. V případě spalovací jedna-šestky dostane pokaždé ten samý motor s výkonem 105 koní.
Pokud si navíc uvědomíme, že plug-in hybrid je o sto kilogramů těžší, ve finále můžete být s hybridem i rychlejší. A to ani nemluvíme o srovnávání s elektromobilem, se kterým na dlouhých trasách budete zaostávat o dlouhé hodiny, v případě Nira je situace ještě tragičtější než u jiných elektromobilů, neboť jej ani nelze nabíjet u těch nejrychlejších současných stojanů. Při výkonu 100 kW se tak k 80procentní kapacitě dostanete za 45 minut, v případě „plné nádrže“ a běžné domácí zásuvky potřebujete 27 hodin a 30 minut.
Jak jsme tedy zmínili výše, pro běžného Čecha jsou plug-in hybridní a elektrická verze zcela mimo hru. Má ovšem smysl uvažovat o té hybridní? S tím vám může pomoci srovnávací test, ke kterému přikročili naši kolegové z Auto Bildu. Ti nové korejské SUV postavili proti Škodě Karoq 1,5 TSI a Mazdě CX-30 s mild-hybridním dvoulitrem. A my rovnou prozradíme, že Kia skončila na stříbrné pozici, zatímco český zástupce uchvátil zlato. Bronz pak zůstal vozu ze země vycházejícího slunce.
Niro zabodovalo hlavně nižší spotřebou, elektromotor totiž atmosférické jedna-šestce pomáhá ve spodních otáčkách, a nenutí tak řidiče hnát spalovací motor do těch vysokých. Přesně to je případ Mazdy, u které při touze po lepší dynamice musíte plynový pedál pořádně stlačit. Na druhou stranu, ani tak se CX-30 nedostává na úroveň Škody, která je z daného tria nejžíznivější (7,2 vs. 6,6 vs. 5,8 l/100 km). Zároveň u ní však můžete počítat s nejlepší dynamikou, ať už jde o zrychlení či maximálku.
Karoq rovněž boduje objemem zavazadlového prostoru, což je stinná stránka Mazdy. Ta nicméně pro změnu uvnitř nabízí kombinaci fyzických tlačítek a rolujícího ovládání multimediálního systému, která je značně intuitivní. Škoda pak sice se svým dotykovým displejem není marná, minimálně klasický čudlík pro hlasitost audio systému by jí ale více než prospěl. U Kie se pak i přes přítomnost 80centimetrového panelu budete muset daleko více soustředit.
Jak tedy Němci dodávají, Niro se ideálně hodí spíše na jízdu po městě, kdy více využíváte onen elektromotor a kdy až tak nevadí, že řízení nemá takovou odezvu a sedadla takovou oporu. Karoq je ve srovnání s tím lépe využitelný, jen musíte vzít v potaz jeho ne až tak výrazný design. Ten je doménou jak Kie, tak i Mazdy, jejíž CX-30 je sice působivá v zatáčkách, ovšem zrovna to není vlastnost, kterou by zákazníci hledali u rodinných SUV v prvé řadě.
Lze už jen dodat, že u nás Karoq s jedna-pětkou startuje na 688 900 Kč, tedy podstatně níže než hybridní Niro. Levněji vám pak navíc Škoda dodá i verzi osazenou dvoulitrovým turbodieselem, který zcela maže i výhodu Kie v podobě oné nižší spotřeby. Ve finále je tak na straně Korejce jen jeho design. A to je opravdu málo.



Srovnávací test kompaktních SUV vyhrál Karoq s 578 body z osmi set možných. Foto: Škoda Auto
Na druhé příčce skončilo hybridní Niro (561 bodů), jemuž škodí hlavně vyšší cena. Foto: Kia
CX-30 připadl bronz, oslnit totiž zvládá hlavně dynamikou. To však na více než 553 bodů nestačilo. Foto: Mazda
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva