Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Moderní korejský hybrid vyzval na souboj Škodu s klasickým spalovacím motorem, neměl to dělat
24.8.2022 | Petr Prokopec
Pokud by mělo jít o skutečný další evoluční krok, pak by své předchůdce musel jasně zastiňovat. To se ale nikdy nedělo a neděje se to ani nyní, ve srovnávacím testu skončila na vrcholu opět „klasika”.
Na počátku letošního roku Kia zahájila prodej druhé generace SUV Niro. To stejně jako předchůdce není k dispozici s dieselovým motorem, který je pro takové typy aut ideální. Pořídit si jej ovšem již nemůžete ani v čistě benzinové formě. Místo toho je k mání hybridní, plug-in hybridní a ryze elektrická verze. Druhé dvě ale minimálně v Česku budou na okraji zájmu, neboť o láci se v jejich případě nedá ani mluvit. Za elektrické Niro totiž musíte dát minimálně 1 169 980 Kč, a to i když dostáváte základní výbavu. Plug-in hybrid je pak k dispozici až od středního stupně Style, s nímž vychází na 1 049 980 Kč.
Pod milion korun se tedy vejde pouze hybridní provedení, v případě nejvýše položeného stupně Premium vám z účtu zmizí 909 980 Kč. Ani to není málo, ale je to nejméně. Dostáváte pak sice nižší výkon, ovšem 141 koní již lze považovat za obstojné stádo. Rozdíl ve srovnání s plug-in hybridem navíc tkví jen v elektromotoru a ve velikosti baterií, což jsou proměnné veličiny, s nimiž nelze vždy počítat. V případě spalovací jedna-šestky dostane pokaždé ten samý motor s výkonem 105 koní.
Pokud si navíc uvědomíme, že plug-in hybrid je o sto kilogramů těžší, ve finále můžete být s hybridem i rychlejší. A to ani nemluvíme o srovnávání s elektromobilem, se kterým na dlouhých trasách budete zaostávat o dlouhé hodiny, v případě Nira je situace ještě tragičtější než u jiných elektromobilů, neboť jej ani nelze nabíjet u těch nejrychlejších současných stojanů. Při výkonu 100 kW se tak k 80procentní kapacitě dostanete za 45 minut, v případě „plné nádrže“ a běžné domácí zásuvky potřebujete 27 hodin a 30 minut.
Jak jsme tedy zmínili výše, pro běžného Čecha jsou plug-in hybridní a elektrická verze zcela mimo hru. Má ovšem smysl uvažovat o té hybridní? S tím vám může pomoci srovnávací test, ke kterému přikročili naši kolegové z Auto Bildu. Ti nové korejské SUV postavili proti Škodě Karoq 1,5 TSI a Mazdě CX-30 s mild-hybridním dvoulitrem. A my rovnou prozradíme, že Kia skončila na stříbrné pozici, zatímco český zástupce uchvátil zlato. Bronz pak zůstal vozu ze země vycházejícího slunce.
Niro zabodovalo hlavně nižší spotřebou, elektromotor totiž atmosférické jedna-šestce pomáhá ve spodních otáčkách, a nenutí tak řidiče hnát spalovací motor do těch vysokých. Přesně to je případ Mazdy, u které při touze po lepší dynamice musíte plynový pedál pořádně stlačit. Na druhou stranu, ani tak se CX-30 nedostává na úroveň Škody, která je z daného tria nejžíznivější (7,2 vs. 6,6 vs. 5,8 l/100 km). Zároveň u ní však můžete počítat s nejlepší dynamikou, ať už jde o zrychlení či maximálku.
Karoq rovněž boduje objemem zavazadlového prostoru, což je stinná stránka Mazdy. Ta nicméně pro změnu uvnitř nabízí kombinaci fyzických tlačítek a rolujícího ovládání multimediálního systému, která je značně intuitivní. Škoda pak sice se svým dotykovým displejem není marná, minimálně klasický čudlík pro hlasitost audio systému by jí ale více než prospěl. U Kie se pak i přes přítomnost 80centimetrového panelu budete muset daleko více soustředit.
Jak tedy Němci dodávají, Niro se ideálně hodí spíše na jízdu po městě, kdy více využíváte onen elektromotor a kdy až tak nevadí, že řízení nemá takovou odezvu a sedadla takovou oporu. Karoq je ve srovnání s tím lépe využitelný, jen musíte vzít v potaz jeho ne až tak výrazný design. Ten je doménou jak Kie, tak i Mazdy, jejíž CX-30 je sice působivá v zatáčkách, ovšem zrovna to není vlastnost, kterou by zákazníci hledali u rodinných SUV v prvé řadě.
Lze už jen dodat, že u nás Karoq s jedna-pětkou startuje na 688 900 Kč, tedy podstatně níže než hybridní Niro. Levněji vám pak navíc Škoda dodá i verzi osazenou dvoulitrovým turbodieselem, který zcela maže i výhodu Kie v podobě oné nižší spotřeby. Ve finále je tak na straně Korejce jen jeho design. A to je opravdu málo.
Srovnávací test kompaktních SUV vyhrál Karoq s 578 body z osmi set možných. Foto: Škoda Auto
Na druhé příčce skončilo hybridní Niro (561 bodů), jemuž škodí hlavně vyšší cena. Foto: Kia
CX-30 připadl bronz, oslnit totiž zvládá hlavně dynamikou. To však na více než 553 bodů nestačilo. Foto: Mazda
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva