Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou
8.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci mají k dispozici 2,5litrové turbo, které zatím používá jen SUV CX-9. I když ale padne pod kapotu trojky a šestky, výroba se zatím nechystá.
Mazda v poslední době proslula jako výrobce, který nejde s davem, ale naopak míří proti proudu. V autonomním řízení, po němž pase veškerá konkurence, nevidí Japonci smysl a spíše odmítaví jsou také vůči elektrifikaci. Kromě toho zjevně nemají v lásce ani benzinové přeplňované motory, neboť ačkoliv jeden takový mají k dispozici, prozatím jej použili pouze pod kapotou modelu CX-9.
Dave Coleman ze severoamerického vývojového oddělení značky přitom dodává, že motor „se vejde do celé řady našich vozů. Kam ovšem skutečně zamíří, to je jiná otázka. Má ovšem stejné rozměry jako diesel nebo atmosférický 2,5litrový čtyřválec. Víceméně se věci mají tak, že do velkého prostoru vyhrazeného dosud jen svodům, padne i turbo. Obojí může okupovat stejné místo.“
V reakci na jeho slova je logické, že přeplňovaná jednotka se vejde pod kapoty modelů 3 a 6. Na určitých trzích totiž oba tyto vozy jsou na určitých trzích nabízeny se zmiňovanou 2,5litrovou atmosférickou jednotkou. Ta přitom nabízí až 188 koní a 250 Nm ve srovnání s 231 koňmi a 420 Nm točivého momentu, jenž produkuje přeplňovaná verze agregátu.
Aby přitom té variability nebylo málo, pak dle Colemana turbomotor může být spárován s pohonem předních i všech čtyř kol. Výkon na jednu či obě nápravy ale může přenášet výlučně šestistupňová manuální převodovka, což má nejspíše důvod v točivém momentu. Ať tak či onak, jisté je, že přeplňovaný motor může být použit v celé řadě produktů.
Přes tato fakta se ovšem Mazda tváří k dalšímu nasazení odmítavě. Coleman dodává, že ačkoliv on rád by viděl turbomotor zejména pod kapotou trojky a šestky, učinit příslušné rozhodnutí mu nepřísluší. To je úděl produktových plánovačů, kteří se dosud k podobnému kroku stavěli jen negativně. A soudě dle jeho slov budou v této strategii pokračovat i nadále. Coleman totiž dodal, že prozatím neexistuje ani žádný prototyp s takovým motorem. Přitom nás poněkud překvapil názorem, že jeho vysněným útočištěm pro 2,5litrové turbo by byla Mazda CX-3. Nicméně v takovém případě by již byla třeba řada úprav.
Zrekapitulovat tedy můžeme, že japonská automobilka má k dispozici přeplňovaný motor a ví, do jakých modelů se vejde a do jakých nikoliv a také ví, že do většiny padne. To ale bohužel neznamená, že by s jakoukoliv expanzí v nejbližší době počítala. Veškeré zvěsti o příchodu verzí MPS lze tedy skutečně považovat pouze za liché, což asi nebude pro fanoušky Mazdy dobrá zpráva.












































Nová Mazda CX-9 prozatím zůstává jediným modelem značky, kde se počítá s přeplňovaným 2,5litrovým čtyřválcem
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
