Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Motorů V12 se nevzdáme, stále mají potenciál, říká nový šéf Lamborghini
27.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka sice do budoucna připouští elektrifikaci, zatím ale dále pracuje na motorech s dvanácti válci. Autonomní řízení zcela odmítá.
Pro Lamborghini jsou klíčové dva prvky, a sice vzhůru výklopné dveře a vidlicový dvanáctiválec. Ani jedno sice není doménou modelu Huracán, nicméně Aventador, stejně jako před ním Murciélago, Diablo, Countach či Miura, je samozřejmě měly. Nový šéf automobilky Stefano Domenicali v rozhovoru pro magazín Autocar uvedl, že minimálně s dvanáctiválcem do budoucna můžeme počítat.
„Naši hlavní zákazníci i dealeři po celém světě volají: „Prosím, nedotýkejte se motoru V12.“ A proto budeme pokračovat s pracemi v tomto směru. Jakmile ovšem bude elektrifikace pro naše vozy relevantní, za dostupnou cenu a přidá na hodnotě, musíme si být jisti, že budeme dostatečně flexibilní, abychom na ni mohli přepřáhnout,“ dodává k celé záležitosti Domenicali.
Z jeho slov je tak jasné, že Lamborghini sice dvanáctiválce zachová, někdy v příštích letech k nim ale může přidat elektromotory, které je jednoho dne mohou také nahradit. „Musíme sledovat, jak se chová trh v rámci emisí a legislativy, ale nevidím v tom problém. Jsme vždy otevřeni tomu, jak se věci vyvíjí. Z krátkodobého hlediska si pak myslím, že v motorech V12 je stále ještě vývojový potenciál.“
Zatímco jistá forma elektrifikace je zřejmě nezbytná, autonomnímu řízení se Domenicali brání. „Pokud vlastníte Lamborghini, pak máte vášeň pro řízení a toto chceme zachovat. Nicméně nové technologie mohou mít pro řidiče jistou váhu. Např. pokud jste na okruhu a head-up displej vám ukáže, jak maximalizovat váš potenciál při využití telemetrie.“
Dále nový šéf značky naznačil, že stejně jako konkurenční Ferrari i on počítá s jistým stropem v rámci produkce. Dvoumístné modely by tak neměly překročit kvótu zhruba 3 500 vozů ročně. Chystané SUV Urus však do této kategorie nespadá, přičemž značka hodlá být v daném segmentu patřičně agresivní. Musí si však být jista, že má správný produkt se správnou hodnotou.
Budoucnost Lamborghini tedy opravdu nevypadá špatně. Aventador a Huracán, respektive jejich nástupci, budou i nadále exkluzivním zbožím. Ten větší navíc setrvá u vidlicových dvanáctiválců a nejspíše také křídlových dveří. Kvůli stále přísnějším emisím však bude třeba za pár let zasadit do dané rovnice také elektromotor.



Nový šéf italské automobilky Stefano Domenicali potvrdil, že vidlicové dvanáctiválce zůstanou nadále součástí firmy. Do budoucna je ale jejich elektrifikace nevyhnutelná
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Nové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 4 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 5 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 7 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 8 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva