Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž si za život koupil 42 aut stejné značky, žádné jiné auto neměl a ani mít nechce
5.9.2020 | Petr Miler
Pokud máte pocit, že jste velký fanda škodovek, když jste začínali na „stodváce” a pak si koupili několik dalších moderních modelů, tento muž vás vyvede z omylu.
Oddanost značce je to nejlepší, čeho se mohou výrobci čehokoli od zákazníků dočkat. Je to částečně emotivní, tedy do jisté míry iracionální vztah, něco jako manželství. Pokud funguje, jste rádi za to, co máte a nehledáte nic jiného. Možná by někteří byli rádi, kdyby manželku nebo manžela šlo každých pár let vyměnit za novější verzi téhož, což pochopitelně nejde. U aut to ale možné je, a tak mají výrobci u podobných zákazníků skoro jistotu, že si znovu koupí novou generaci auta, které zrovna mají.
Proč? Protože proto, dalo by se říci, tato jednoduchá logika má ale pochopitelně nějaký faktický základ. Důvody mohou být rozličné, ale obvykle je jich několik - člověk je s tím či oním autem spokojen, jde tedy o jemu vyhovující produkt, dobře se o něj i o auto starají u dealera, vozy se mu vizuálně líbí, vyhovuje mu prestiž značky, má s nimi spojené nějaké pěkné zážitky, cokoli podobného. Tak se zkrátka stane, že Volkswagen představí nový Golf a statisíce lidí na celém světě si během pár měsíců jsou koupit nový Golf, protože ho měli vždy a chtějí ho znovu.
Nefunguje to jen u VW, podobné nadšené zákazníky má snad každá značka, a tak není zase tak výjimečné, když si za život koupí několik, třeba i přes deset jejích vozů. Dnes vám ale ukážeme člověka, který měl za život právě od Volkswagenu 42 aut a nehodlá s tím přestat.
Jmenuje se Taylor Bryant, je to Američan a říká, že měl vždy slabost pro evropská auta. Když si tak v 16 letech (ano, jsme v USA) udělal řidičák, nenapadlo ho nic lepšího, než si pořídit 30 let starý Volkswagen Brouk z roku 1961 za 500 dolarů. A protože v šestnácti nemáte peněz na rozdávání, nemohl si dovolit jej servisovat jinde než v garáži svých rodičů, a tak mu přirostlo k srdci. I jeho další auta byly staré Volkswageny a když v roce 2001 dokončil vysokou školu, šlo to jako na drátkách.
Práci si totiž našel u Volkswagenu jako odborný technik, kdy do kontaktu přišel prakticky se všemi vozy značky od Brouka či Corrada až po Jettu nebo Tiguan. A spoustu z nich musel mít, a to i poté, co v roce 2013 změnil zaměstnání. Letos se tak dopočítal toho, že za život vlastnil 42 vozů s VW ve znaku a zbyla mu z nich i menší kolekce: Jetta z roku 1999, Passat kombi z roku 2004 a současná Jetta z roku 2017. K nim pak nedávno přidal i klasický Karmann Ghia z roku 1967.
Je to pozoruhodná oddanost jedné značce, kterou alespoň částečně dokumentují přiložené fotky. Bryant je s tím takto spokojený a změnu očividně nechystá: „Volkswagen bylo první auto, které jsem si koupil, a bude pravděpodobně i tím posledním,” říká dnes. Pokud mu to vydrží v dosavadním tempu, může se snadno stát člověkem, který měl za život vůbec nejvíce aut jediné značky na celém světě.


Taylor Bryant je posedlý Volkswageny, od 16 let dodnes kupuje jeden za druhým. Celkem už jich měl 42, a to začal někdy v 90. letech. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 31 minutami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 3 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
