Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby

Měla být auty budoucnosti, nyní se ale postupně stávají jen součástí velmi smutné historie. Nakoupena byla i za pomoci peněz daňových poplatníků, přesto jsou nyní zanechána svému osudu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby

16.3.2022 | Petr Prokopec

Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby

/

Foto: BMW

Měla být auty budoucnosti, nyní se ale postupně stávají jen součástí velmi smutné historie. Nakoupena byla i za pomoci peněz daňových poplatníků, přesto jsou nyní zanechána svému osudu.

Prakticky za každým opuštěným automobilem se skrývá zajímavý příběh. Pokud jsou ovšem takových vozů desítky či dokonce rovnou stovky, radar zvědavosti začne blikat na maximum. Takový příběh se nyní vynořil z nitra korejského ostrova Čedžu, který se evidentně stal místem posledního odpočinku velkého množství BMW i3. Mnichovské elektromobily přitom zůstávají smutným mementem toho, kterak vlády dotacemi pokřivují trh a zbytečně plýtvají penězi daňových poplatníků.

Podle dostupných informací za flotilou elektromobilů stojí půjčovna, která měla opravdu velké oči a nakoupila 200 exemplářů BMW i3, a to i za pomoci veřejných peněz. V roce 2020, tedy v době, kdy celý svět zasáhla pandemie koronaviru a jenž na nějakou dobu učinila cestování prakticky nereálným, ovšem zkrachovala. Mnichovská automobilka pak sice v půlce loňského roku měla možnost část této flotily odkoupit zpět, zjevně ale na takový krok nedošlo.

Je otázkou, proč na danou transakci nedošlo, nicméně ze strany BMW se zamítavý postoj vlastně dá pochopit. Přirozený zájem o elektromobily je malý, přičemž zákazníci po nich touží ještě méně, pokud jde o ojetiny s horší než původní kapacitou baterií. Výrobci tak mívají problém udat i auta nová, pokud nejsou spojena s obřími dotacemi, ty se však ojetin obvykle netýkají. Touha lidí po takových vozech je tak obvykle minimální.

Jak se tedy zdá, relativně novou flotilu čeká opravdu smutný konec, ke kterému má ostatně velmi slušně nakročeno, jak můžete vidět na videu níže. Mnoha vozům chybí kusy karoserie, ať už jde o zadní víka zavazadelníku, nárazníky, přední kapoty či dokonce dveře. Interiér a další jindy skryté oblasti jsou tak plně vystavené nástrahám počasí, zejména pak dešti.

Do jisté míry tak lze flotilu elektromobilů považovat za časovanou bombu, u níž si nikdo není jist, kdy dojde na explozi. Dá se tak předpokládat, že BMW, jakkoliv má k dispozici dokonce soudní rozhodnutí, které jej opravňuje k výhodnému odkupu, nakonec většinu vozů na ostrově zanechá. Ostatně jen transport z něj by nevyšel levně, k tomu je navíc třeba připočíst dopravu a poté veškeré náklady spojené se snahou o další prodej.

Lze pak už jen dodat, že rozloha ostrova Čedžu činí 1 846 kilometrů čtverečných, což odpovídá třiapůlnásobku Prahy. Opuštěná BMW jsou přitom roztroušena naprosto všude, považovat je tak lze za pověstné jehly zapíchané do jedné kupky sena. Nicméně pokud jich je hned několik desítek pohromadě, jde již o vcelku viditelné „jehelníčky“. O to více mohou lidé zaplakat, když vidí, jak se nakládá i s jejich penězi.


Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby - 1 - BMW i3 a i3s 2018 oficialni sada 023Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby - 2 - BMW i3 a i3s 2018 oficialni sada 024Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby - 3 - BMW i3 a i3s 2018 oficialni sada 025Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby - 4 - BMW i3 a i3s 2018 oficialni sada 030Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby - 5 - BMW i3 a i3s 2018 oficialni sada 033Na ostrově ve Žlutém moři se rozpadají desítky elektrických BMW, je to smutné memento doby - 6 - BMW i3 a i3s 2018 oficialni sada 034
Výroba BMW i3 kvůli nezájmu skončila o dva roky dříve, než měla. I to je možná důvod, proč se automobilka ke zpětnému odkoupení opuštěných aut na korejském ostrově Čedžu příliš nemá. Foto: BMW

Zdroj: Untouchable@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.