Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na souboj dvou asi posledních německých supersedanů s motory V8 je smutná podívaná, poražení jsme my všichni
18.9.2022 | Petr Miler
Ještě před pár léty bychom nad takovým soubojem jen plesali, dnes to dost dobře nejde. Auta jsou to pořád úžasná, o tom žádná, s vědomím, že jde o stroje, za nimiž se z politických důvodů zavírá voda, se ale člověku hrnou do očí spíše slzy.
Při pohledu na vývoj automobilismu v posledních letech by člověk řekl, že taková auta už se snad ani nemohou vyrábět a... ona se také brzy vyrábět nebudou. Někdejší samozřejmost v podobě ostrých německých osmiválcových sedanů vyšší střední třídy je dalším druhem na vymření, na trhu už je jen jejich poslední záchvěv.
Mercedes třídy E v provedení 63 AMG už se rozloučil svou Final Edition, další generace dostane nejspíše jen čtyřválcový dvoulitr coby součást hybridního pohonu. BMW M5 se s ryzím osmiválcovým pohonem též loučí, další generace má být též hybrid, třebaže s větším motorem. Audi RS6 se nabízí jen jako kombík, což by nutně nevadilo, navázat na něj ale má nanejvýš šestiválcový, znovu hybridní pohon. A Porsche Panamera Turbo S? Možná vůbec nebude žádná nová Panamera se spalovacím motorem. A pokud ano, na ryzí V8 též zapomeňte.
Jsou to zkrátka další automobilová naposledy, z nichž hned dvě se sešla v dalším klání Mata Watsona z Carwow. Ten se rozhodl srovnat skutečnou smetánku těchto vozů, poslední M5 v provedení CS s Panamerou Turbo S bez hybridní podpory (dělá se i Turbo S e-hybrid). A je skutečně na co se dívat, třebaže smutný nádech tomuto srovnání už nikdo nesebere. Ať už by v něm vyhrál kdokoli, předem víme, že poražení jsme my všichni, kteří se budou muset smířit s tím, že na trhu bude zase o pár výjimečných aut méně.
Co tu tedy máme tentokrát? V jednom rohu ringu je BMW M5, jehož výkon ve verzi CS povyskočil o 10 kobyl na celkem 635 koní, naopak hmotnost zamířila o 70 kg níže na 1 825 kg. To na dnešní dobu nejsou ani trochu špatné parametry, o čemž by nejlépe mohlo vyprávět Porsche, jehož 630 koní zní podobně, 2 080 kg ale ani ne. Má ovšem lepší, dvouspojkovou automatickou převodovku s osmi stupni (M5 CS má bohužel hydrodynamický měnič), pohon všech kol mají oba vozy.
Favoritem tedy byla M5 CS a nakonec byla lepší, její nadvláda je ale možná až překvapivě mírná. Na 400 metrech je vše velmi vyrovnané, až v pružném zrychlení a brzdění se projeví nižší hmotnost BMW. O výsledek tu ale nakonec ani tak nejde, je to prostě pozoruhodný souboj dvou vrcholů evoluce svého druhu, který momentálně míří do propadliště dějin. I když elektrická nebo hybridní auta dokáží být rychlá, neumí a nikdy nemohou být dynamicky takto konzistentní. A nedokáží klidně na maximum ujet tisícikilometrové štreky s pár krátkými přestávkami u čerpací stanice, bohužel.



Vrchol evoluce čistě spalovacích BMW M5 je tohle, verze CS s pozoruhodným poměrem výkonu a hmotnosti. Foto: BMW
V přímém klání se mu postavil luxusněji pojatý soupeř od Porsche, Panamera Turbo S. I ta nakonec slušně zaválela. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před hodinouZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 3 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 4 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva