Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenci srovnali ve sprintu 18tunový armádní speciál s náklaďákem táhnoucím 3 auta
17.3.2021 | Petr Prokopec
V závodech ve zrychlení už jsme viděli leccos, tohle ale vážně ne. Nadšenci armádní speciál postavili proti nejtěžšímu picku-upu Fordu, navíc s přívěsem naloženým auty.
Nejspíše nejsme sami, kdo je unaven koronavirovými restrikcemi. Bohužel však nezbývá nic jiného než vydržet, neboť aktuálně je již nad slunce jasné, že minimálně do konce Velikonoc se bez zvláštních důvodů nepodíváme ani za hranice okresu. Zapomenout lze tedy i na otevírání školek a škol, obchodů či dokonce kin nebo divadel. Zábavu tak bude možné i nadále hledat hlavně online, pročež byste se možná měli stát odběrateli kanálu Hoonigan na Youtube. Američtí nadšenci se totiž zjevně rozhodli, že do soubojů ve sprintech nasadí vozy, které jsme v nich ještě nikdy neviděli.
Momentálně se tak na startovní čáru postavil Ford F-450, který sám o sobě váží zhruba 3 900 kilogramů. S běžným řidičským průkazem tedy již za jeho volant nemůžete, tým Hoonigenu pak ostatně obří pick-up ještě spojil s přívěsem naloženým třemi auty. Hmotnost soupravy tak rázem narostla na 12,7 tuny, o jejichž roztažení se postaral 6,7litrový osmiválcový turbodiesel produkující 475 koní. Jejich přenos na všechna čtyři kola pak dostal šestistupňový automat, který se vypořádal i se 1 424 Nm točivého momentu.
Ještě větším extrémem než tato souprava je však kolos ve druhém rohu. Jedná se totiž o Oshkosh HEMTT, tedy těžkotonážní taktický vůz, který je od roku 1982 vyráběn primárně pro armádní účely. A zatímco nyní má jeho pohon na starosti 15,2litrový šestiválcový turbodiesel, v případě exempláře z roku 1986, který do souboje zamířil, všech osm kol roztáčel 12,1litrový turbodiesel produkující 360 koní. Ty pak dostal na starosti čtyřstupňový automat, se kterým hmotnost tohoto kolosu vystoupala na 17 690 kg.
Již při pohledu na tato data je zřejmé, kdo tu tahá za silnější konec provazu. A nejinak je tomu i v reálu, neboť Ford nechá armádní speciál daleko za sebou. Z toho důvodu je do hry přizván hasičský speciál, který rázem přebere úlohu pojízdné šikany. Dáno je to i tím, že v souboji na 152 metrů jej takřka předběhne i člověk. Během těchto kratochvílí si nicméně jeden z členů týmu Hoonigan uvědomí, že vzduchové brzdy HEMTT nebyly řádné natlakované a působily tak... jako brzda.
Nicméně ani druhý souboj s pick-upem Fordu nevyzní pro armádní speciál dobře, jakkoliv je skutečně viditelné, že tentokrát již došlo jak na lepší odpich z místa, tak na celkově rychlejší sprint. Ve výsledku je to ale vlastně jedno, neboť v tomto případě nešlo ani tak o nalezení vítěze, nýbrž o zábavu. A nevíme jak vy, ale my jsme si ji užili.






Do neobvyklého srovnávacího souboje nastoupil vysloužilý armádní Oshkosh HEMTT... Ilustrační foto: Oshkosh



...a Ford F-450 s naloženým přívěsem. Ten nakonec díky lepšímu poměru výkonu a hmotnosti vyhrál obě jízdy, byť v té druhé již nebyl jeho náskok tak enormní. Ilustrační foto: Ford
Zdroj: Hoonigan@YouTube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
