Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenec doma rok stavěl repliku Bugatti Chiron doslova z ničeho, z dálky si ji spletete s originálem
3.2.2022 | Petr Miler
Pokud chcete mít auto jako Radim Passer, ale nemít problémy se zákonem jako Radim Passer, tohle se zdá být cestou. Auto jako skutečné Bugatti i vypadá, jeho dynamiky ale ani zdaleka nedosahuje. Navíc pochopitelně stálo zlomek jeho ceny.
Přijde-li v posledních dnech v České republice řeč na Bugatti, obvykle se točí okolo rekordní jízdy Radima Passera na německé dálnici. Nevíme, jestli po tomto humbuku vlastně ještě někdo touží takové auto vlastnit, neboť jezdit s ním automobilkou mnohokrát propagovanou rychlostí na jediném místě, kde to legálně lze, je evidentně nežádoucí. Naprostou většinu lidí ale může tato otázka beztak trápit jen teoreticky, neboť na takový vůz nemají.
„Bugatti”, které si můžete prohlédnout na videu níže, si ale může dovolit kde kdo. Nevíme tedy o tom, že by bylo na prodej, pokud ale budete mít dostatek umu, odhodlání a času, postavíte si jej snadno doma. Přesně to udělal vietnamský kutil Vu Van Nam, který se pustil do stavby vlastního Chironu doslova na koleně. A po 365 dnech práce s ním mohl vyrazit na silnice.
Poučen z nezdarů jiných stavitelů podobných strojů neudělal tu chybu, že by za základ použil existující automobil. A je to chytřejší, než se může zdát. Na jednu stranu dá v tu chvíli více práce (a výsledkem je méně použitelné auto, to nepochybně) takový stroj stvořit, na tu druhou se ale zbavíte základního problému obestírajícího většinu replik - nesprávných proporcí. Lidské oko hned nepozná, jestli je auto o 10 % větší či menší než originál, ostatně kdo kdy vůbec viděl naživo Bugatti Chiron... Snadno si ale všimnete toho, že některé rozměry nepasují k jiným, což lze těžko obejít, když vám dárcovský vůz diktuje veškeré výchozí rozmístění klíčových prvků.
Vu Van Nam tak s pomocí přátel a jen základních nástrojů vytvořil prostorový rám, kolem kterého postavil hliněnou karoserii za pomoci fotek a zmenšených modelů. Není to bůhvíjak pokročilá konstrukce, podívejte se ale třeba na řešení náprav či uložení motoru, nejde zjevně ani o vysloveně primitivní stavbu. Většina dílů tedy vznikla rukou autora, za motor pak posloužil čtyřválec od Toyoty. Auto je kompletně funkční a když se podíváte, jak vypadá po nalakování do barev, které byly použité na prvním prezentačním exempláři Chironu... Minimálně při pohledu z dálky si nebudete jisti, zda nejde o skutečné Bugatti.
Samozřejmě, je to replika, tedy něco, k čemu jsme mnohokrát dříve vyjádřili jistý odpor. Na druhou stranu, tohle není dílo, které by zničilo třeba Audi R8 ve prospěch přetvářky, je to kompletně od nuly postavený vůz s vizáží slavného hypersportu a jako takový je třeba jej obdivovat. Pozornost věnovaná některým detailům je skutečné úctyhodná, nakonec se na video dokumentující vznik vozu i výsledek podívejte sami.



Takto vypadá pro srovnání originální Bugatti Chiron z prvotních prezentačních fotek, které se stavba z videa níže pokusila napodobit. Podle nás docela boduje, minimálně s ohledem na primitivní podmínky, ve kterých vznikla. Foto: Bugatti
Zdroj: NHET TV@Youtube
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Američané stvořili monstrum. Jejich „Bugatti pro chudé” má teď 1 267 koní a 4x4, skutečné Bugatti pokoří za dvacetinu ceny
před 2 hodinamiČíňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4
před 3 hodinamiO elektrické Ferrari je „nulový zájem”. Bohatí lidé nic takového nechtějí, plány na další model míří k ledu
před 5 hodinamiOjeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva