Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejeté BMW 3 s šestiválcem můžete mít i jako legendární E46 s manuálem, jeho specifikace je ale až krutá
13.1.2025 | Petr Miler
Tohle auto nemá chybu technicky ani stavem a v dnešní nabídce je to naprostá rarita za docela sympatickou cenu. Ovšem z toho, co s ním provedl jeho první a dosud jediný majitel v případě specifikace, nutně půjdete do kolen.
BMW řady 3 generace E46 je dodnes ceněný vůz. Zejména v pozdějších letech své výroby je to auto dostatečně moderní na to, aby splnilo požadavky většiny lidí, má už dost elektroniky a airbagů, ale zároveň ne příliš mnoho, aby bylo některými detaily spíš k zlosti než k užitku. A také je to vůz, jehož jízdní vlastnosti, ovladatelnost, kvalita či trvanlivost jsou dodnes měřítkem, se kterým se obvykle marně srovnává téměř libovolná pozdější produkce čehokoli srovnatelného.
Vzhledem k jeho až ikonickému stavu je mezi nadšenci vyhledávané víc než pozdější E90, které jsme vám v mimořádně zachovalém stavu ukázali včera. V reakci na tento článek jsme dostali tip na auto se stejným označením - 325i -, ale právě o generaci starší. Slovo dalo slovo a po krátké konverzaci s prodejcem vám ho můžeme ukázat. A opravdu chceme, protože to je zase kousek k pohledání.
Označení 325i znamená řadový šestiválec o objemu 2,5 litru a výkonu 192 koní. S rokem výroby 2003 má dvacetiny už chvíli za sebou, ale číslo ve stovkách tisíc km byste na jeho tachometru hledali marně. Je to vůz z Německa po prvním majiteli ročník 1942, který ho garážoval a nejezdil s ním v zimě. A moc s ním nejezdil ani kdykoli jindy - celkem 29 tisíc km ujetých za 22 let je naprosto směšné číslo.
I za tak malý nájezd se dá autu ublížit, ale tohle není ten případ, ani zdaleka. Opotřebení čehokoli je neznatelné, prodávající hovoří o neuvěřitelně pečlivé starosti o vůz ze strany prvního vlastníka, který má za následek jediné - tohle auto vypadá, jako by včera vyjelo z fabriky. Podívejte se na jakýkoli nafocený detail uvnitř i zvenčí, tohle je „Neuwagen” bez nejmenší nadsázky, jaký se v případě trojky E46 běžně v prodeji dávno nevídá. Takže hrr na něj? No, pozor na to bezbřehé nadšení.
Auto je to technicky bez vad, má dokonce manuální převodovku, ale co s ním první majitel provedl z hlediska specifikace, to je megabizár non plus ultra. Zelená metalíza je poslední relativně normální věc, kterou uvidíte - vůz má sice druhý nejlepší motor a optimální převodovku, to je super, ale k tomu halogeny, nejmenší litá kola, žluté blinkry, interiér s odporným čtyřramenným volantem o průměru asi sedm metrů a věncem z pendreku, sedačky typu obšité prkno, zadní okna se „švihadly”, manuální klimatizaci, rádio s kazeťákem, žádnou přední loketní opěrku a k tomu tu zadní. Viděl jsem už opravdu hodně zmršených trojek E46, dalo se toho na nich pokazit hodně. Ale tohle? Nenapadlo by mě, že tohle někdo někdy složí, i kdyby probíhala nějaká „Debilní specifikace challenge”, jak by dnes mohlo frčet na sociálních sítích.
Nechápu, se tohoto mohl někdo dopustit, je to až kruté, ale víte co: Kdo chce dnes zánovní BMW 325i E46, je tohle jeho nejlepší možnost. Volant a sedačky vpředu vyměníte, kola se také dají koupit a zbytek nějak přežijete. A jedete. A jak, 192koňová 325i byla velmi příjemná verze. Za 14 990 Eur, tedy asi 376 tisíc? Však za to nekoupíte ani novou Fabii v úplném základu, která víc výbavy mít nebude a k smíchu bude i vším ostatním. Takže kdo si dá říct?


















Nevrátili jsme se do roku 2003, tohle auto je vážně 22 let staré. A není to fór, tuhle bizarní specifikaci někdo opravdu zvolil za svou. Věnujte se ale stavu vozu, na 325i E46 je epesní a na svou cenu rovněž. Foto: Bensheim Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Bensheim Automobile@Mobile.de
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva