Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 | Petr Prokopec
Jednu automobilku už pomohl přivést na hranici krachu, teď se v jeho hledáčku objevil Cybertruck. A měl daleko k bezchybnému, z auta kvůli výrobní chybě skoro padaly dveře. Došlo ale i na jiná negativa a pozitiva, recenze sledované Tesly od Marqueese Brownleeho stojí za zhlédnutí.
Marquees Brownlee, americký expert přes technologie, před měsícem zveřejnil svou recenzi Fiskeru Ocean. A jeho hodnocení bylo doslova zdrcující. Elektrické SUV odprezentoval jako nejhorší vůz, který kdy testoval. Pro automobilku založenou známým dánským designérem Henrikem Fiskerem to byla jedna z podstatných nepříjemností, která ji přivedla až na hranici bankrotu.
Nyní si Brownlee vzal na paškál Teslu Cybertruck, tedy podstatně větší sousto. Na zadávení nicméně nedošlo, jakkoli je zjevné, že i Elonu Muskovi muselo po shlédnutí čtyřiadvacetiminutového videa zaskočit. Marquees totiž pomalu hned v úvodu recenze ukázal mezeru mezi jednotlivými panely karoserie, díky níž přední dveře u řidiče vypadají, jako kdyby byly otevřené, i když nejsou. Autor testu tak rovnou zmiňuje, že díra mezi panely karoserie je „nejhorší, co kdy viděl na sériovém autě”.
Musk samozřejmě svůj nejnovější produkt brání a uvádí, že za vším stojí uvolněná západka dveří. „Náprava v servisech zabere pět minut a problém byl již vyřešen v rámci výroby,“ uvedl šéf Tesly na svém obvyklém informačním kanálu, tedy na svém účtu na někdejším Twitteru, nyní X. Producent Brownleeho show Miles Sommerville ale pak ukázal, v čem problém tkvěl. Sami si to můžete prohlédnout níže - západka v podstatě z karoserie upadla a s ní málem i celé dveře. Přišroubovat zpět ji nešlo, a tak tým vše vyřešil po svém s pomocí stříbrné pásky, kterou západku přilepil.
Nebyl to ale jediný problém, který se při zkoumání auta objevil. Pro nás je podstatný i ten, na který dosud nikdo neupozornil. Tesla totiž ani takřka čtyři měsíce po debutu sériové verze nemá pro Cybertruck odpovídající středové krytky kol. V důsledku toho se ale již na voze začíná objevovat první koroze. Znovu lze podotknout, že i tento nešvar má snadné řešení v podobě ocelového kartáče. Ovšem skutečně někdo očekává, že si lidé po zaplacení zhruba 2,5 milionů korun vezmou montérky a půjdou napravovat pochybení značky?
Přesunout se můžeme k bateriím, které mají kapacitu 123 kWh. To je dosud nejvíce ze všech Tesel, v rámci dojezdu ale Cybertruck zaostává za někdejšími sliby. Dvoumotorová verze totiž na jedno nabití zvládne jen 460 km, třímotorová pak dokonce pouze 425 km, a to pouze na papíře. Samotné dobíjení je pak zdlouhavé a dojezd navyšující řešení Tesly, tedy dodatečný paket baterií okupující část korby, existuje jen na webu značky. Podobně jako dodatečná světelná rampa na střechu auta.
Tyto prvky vám tedy Tesla nedodá, ani když si je objednáte. Počítat pak nemůžete ani s autonomním řízením, a to přesto, že za něj dokonce zaplatíte. Interiér pak ostatně na tak drahé auto vypadá až příliš lacině. O to více pak ale potěší třeba audiosystém, který je dle Marqueese jeden z nejlepších, jaké kdy poznal. A chválí i řízení navzdory tomu, že volant není s předními koly fyzicky propojen.
Pokud máte 24 minut času a angličtina pro vás není problém, rozhodně si recenzi pusťte celou, Marquees totiž skutečně poukazuje na pozitiva i negativa. Mezi první zmíněná přitom patří třeba vzduchový podvozek, který je na silnici i mimo ni mnohem lepší než třeba u konkurenčního Fordu F-150 Lightning.



Cybertruck má sice na oficiální fotogalerii středové krytky kol, reálně je ovšem nedostanete, i když za ně zaplatíte. Stejně jako za autonomní řízení. To ovšem nejsou jediná negativa, na která Marquees Brownlee ve své recenzi poukazuje, upadávající dveře jsou asi nejviditelnějším problémem. Foto: Tesla
I "fixed" our door panel gap. I doubt this is a "5 minute" service job but it shouldn't be too long.
— Miles Somerville (@SomeOfMiles) March 20, 2024
Moral of the story, gaffers tape heals all wounds. https://t.co/dz6Am7H6WN pic.twitter.com/IK3n7VFf33
Zdroj: Auto Focus@YouTube, Miles Sommerville@X, Elon Musk@X
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 39 minutamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu opěvované nové Corvette ZR1
před 36 minutamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 2 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 3 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom