Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejmenší BMW ztratilo zadní pohon, teď ztrácí i na svého nejbližšího soupeře
13.11.2019 | Petr Prokopec
Bylo výjimečné svou koncepcí, po příchodu nové generace ale zapadlo do davu předokolek nanejvýš s připojitelným pohonem 4x4. Jeho image to neprospělo a rychlosti zjevně také ne.
Být fanouškem BMW je v současné době opravu těžké, zvláště pokud mnichovskou automobilku máte zafixovanou jako výrobce sedanů či kupátek osazených atmosférickým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Tato kombinace jako celek se v jejím repertoáru nenachází už vůbec a i spojení části zmíněných vlastností se z nabídky postupně vytrácí - kvůli spotřebě, emisím i proto, aby se zalíbilo širšímu spektru potenciálních klientů.
Je třeba říci, že tato strategie nese své ovoce, neboť prodeje automobilka neustále šplhají vzhůru. Nicméně vliv na to mají především asijské země či Amerika, v Evropě se mnichovským začíná přestávat dařit. V roce 2017 totiž sice značka prodala rekordních 823 587 aut, loni se však již dočkala poklesu. A jak se zatím zdá, ten bude pokračovat i letos. Je to pochopitelné, protože konkurence nezaspala, nýbrž naopak vnikla do teritoria BMW a odnáší si z něj cenné skalpy.
Asi nejvíce patrná je tato skutečnost na novém BMW řady 1, přesněji na jeho verzi M135i xDrive. Stejně jako v předchozím vydání tu totiž sice máme pohon všech kol, nicméně ten již vychází z předokolkové platformy, nikoliv ze zadokolkové. A aby toho nebylo málo, pod kapotou již svou práci neodvádí třílitrový šestiválec, nýbrž dvoulitrový čtyřválec. Výkon pak sice zůstal na 306 koních, a navíc jde počítat s odlehčením přední nápravy, ovšem skutečnost, že stádo míří především na ni, se na chování vozu jaksepatří podepsala.
V rámci ostrého kola, jenž zajel redaktor magazínu Sport Auto Uwe Sener na Hockenheimringu, jsme tak svědky poměrně výrazné nedotáčivosti, která doslova tahá za uši. Je totiž jasně patrné, jak předek v zatáčkách bojuje, aby vůz obkroužil co nejrychlejší kolo. To nakonec není až tak špatné, neboť Sener dosáhl času 2 minuty a 6 sekund, pročež překonal třeba VW Golf R Variant nebo Audi S3 Sportback. Na druhou stranu to ale není něco, čím by se lze chlubit, neboť oba vozy jsou sedm let staré a čekají na své nové generace.
Mnohem více tak o schopnostech BMW vypovídá srovnání s jen o trochu starším Mercedesem-AMG A35 4Matic, který počítá se stejnou koncepcí a dokonce i s naprosto stejným výkonem. Nicméně Sener s ním zvládl okruh již za 2 minuty a 5,1 sekundy. Znamená to tedy, že třícípá hvězda již není pouze králem v přímém směru, ale dokáže se popasovat i se zatáčkami, což býval rajón právě BMW. Při touze zalíbit se všem to ale značka projíždí na plné čáře.
S hořkým úsměvem pak lze dodat, že na německém trhu je A35 dokonce o nějakých 28 tisíc korun levnější než M135i. Česko je na tom o trochu obráceně, neboť za Mercedes dáte 1 216 050 Kč, zatímco BMW si naúčtuje 1 201 200 Kč. Volba je pochopitelně na každém, ovšem zatímco u třícípé hvězdy zažijete evidentně příjemné překvapení, v případě stále větších čelních ledvinek je třeba počítat spíše se stále větším zklamáním.


Nové BMW M135i xDrive zvládlo Hockenheimring za vcelku působivé 2 minuty a 6 sekund
Jak je ovšem vidno, Mercedes-AMG A35 4Matic, tedy vůz, který neměl mít navrch, je na tom ještě lépe
Zdroj: Sport Auto@Youtube
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 52 minutamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 2 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva