Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejmodernější ostrý elektrický Mercedes vyzval na souboj bratra se spalovacím motorem, neměl to dělat
3.4.2023 | Petr Prokopec
Když už nic jiného, elektrická auta umí vedle těch více nebo méně spalovacích zazářit dynamikou v přímém směru, v tomto ohledu mívají prostě technicky navrch. U těchto dvou Mercedesů od AMG to ale neplatí.
Ještě před několika málo lety se přinejmenším evropský automobilový svět zaobíral hlavně otázkou, zda je lepší benzinový či dieselový pohon. Politici nicméně rozhodli, že pro životní prostředí jsou špatné oba. Místo toho by motoristé měli přesedlat na elektromobily, které jsou prezentovány jako absolutně čisté. Že je něco takového reálné, si v dnešní době může myslet pouze fanatik s nasazenými zelenými brýlemi na očích, realita je úplně jiná.
Na tomto hrobě bychom mohli brečet do nekonečna, Brusel ale dál razí svůj budovatelský přístup. Nejspíše tedy bude třeba opravdu tvrdý náraz do zdi, během kterého se začne hroutit zejména jeden ze stěžejních evropských ekonomických pilířů, aby se europolitikům v hlavě rozbřesklo. Do té doby nám ale ještě pár let zbývá, proto se místo kritiky zákonodárců podíváme, jak si spalovací a elektrický pohon vedou bok po boku.
Mat Watson z Carwow totiž vedle sebe postavil na startovní čáru Mercedes-AMG GT 63 a Mercedes-AMG EQS 53. V prvním případě došlo na spojení klasického čtyřlitrového osmiválce s elektrickou jednotkou, výsledkem čehož je 2,3tunová hmotnost a 843 koní. V tom druhém pak mají pohon na starosti pouze bateriemi napájené elektromotory, jenž produkují 760 koní. Postarat se nicméně musí o 2 580 kg. Teoreticky je to tedy moderna, kdo tahá za kratší konec provazu.
Ve finále je tomu tak i reálně, ač se první rozjížďka odehrála ve prospěch EQS. Za tím nicméně stojí současné technologie odebírající majiteli nadvládu nad vozem. Pokud se tedy hodláte chopit kormidla a určovat směr, musíte v podstatě většinu funkcí deaktivovat. Teprve poté máte k dispozici plný potenciál vozu, jenž je schopen zvládnout čtvrtmíli za rovných 11 sekund. Tedy v případě spalovacího AMG, to elektrické potřebovalo na stejnou disciplínu o osm desetin více.
Osmiválcové provedení pak ostatně dominovalo i při pružném zrychlení, kde sice při nižším tempu ještě měl elektrický pohon navrch, ovšem čím více se blížil konec ranveje a tempo narůstalo, tím více AMG GT stahovalo náskok. Nakonec pak svému příbuznému i ukázalo záda. Zlato si tak možná i překvapivě odváží EQS pouze v rámci kategorie brzd, neboť i přes vyšší hmotnost zvládlo elektrické auto zastavit o chlup dříve. To pro EQS nebylo moc dobré klání.






Stále dominantně spalovací AMG GT E-Performance spolehlivě válcuje elektrický Mercedes EQS 53 AMG. Jedinou výjimkou je možná i překvapivě kratší brzdná dráha elektromobilu. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 10 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 11 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva