Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejmodernější ostrý elektrický Mercedes vyzval na souboj bratra se spalovacím motorem, neměl to dělat
3.4.2023 | Petr Prokopec
Když už nic jiného, elektrická auta umí vedle těch více nebo méně spalovacích zazářit dynamikou v přímém směru, v tomto ohledu mívají prostě technicky navrch. U těchto dvou Mercedesů od AMG to ale neplatí.
Ještě před několika málo lety se přinejmenším evropský automobilový svět zaobíral hlavně otázkou, zda je lepší benzinový či dieselový pohon. Politici nicméně rozhodli, že pro životní prostředí jsou špatné oba. Místo toho by motoristé měli přesedlat na elektromobily, které jsou prezentovány jako absolutně čisté. Že je něco takového reálné, si v dnešní době může myslet pouze fanatik s nasazenými zelenými brýlemi na očích, realita je úplně jiná.
Na tomto hrobě bychom mohli brečet do nekonečna, Brusel ale dál razí svůj budovatelský přístup. Nejspíše tedy bude třeba opravdu tvrdý náraz do zdi, během kterého se začne hroutit zejména jeden ze stěžejních evropských ekonomických pilířů, aby se europolitikům v hlavě rozbřesklo. Do té doby nám ale ještě pár let zbývá, proto se místo kritiky zákonodárců podíváme, jak si spalovací a elektrický pohon vedou bok po boku.
Mat Watson z Carwow totiž vedle sebe postavil na startovní čáru Mercedes-AMG GT 63 a Mercedes-AMG EQS 53. V prvním případě došlo na spojení klasického čtyřlitrového osmiválce s elektrickou jednotkou, výsledkem čehož je 2,3tunová hmotnost a 843 koní. V tom druhém pak mají pohon na starosti pouze bateriemi napájené elektromotory, jenž produkují 760 koní. Postarat se nicméně musí o 2 580 kg. Teoreticky je to tedy moderna, kdo tahá za kratší konec provazu.
Ve finále je tomu tak i reálně, ač se první rozjížďka odehrála ve prospěch EQS. Za tím nicméně stojí současné technologie odebírající majiteli nadvládu nad vozem. Pokud se tedy hodláte chopit kormidla a určovat směr, musíte v podstatě většinu funkcí deaktivovat. Teprve poté máte k dispozici plný potenciál vozu, jenž je schopen zvládnout čtvrtmíli za rovných 11 sekund. Tedy v případě spalovacího AMG, to elektrické potřebovalo na stejnou disciplínu o osm desetin více.
Osmiválcové provedení pak ostatně dominovalo i při pružném zrychlení, kde sice při nižším tempu ještě měl elektrický pohon navrch, ovšem čím více se blížil konec ranveje a tempo narůstalo, tím více AMG GT stahovalo náskok. Nakonec pak svému příbuznému i ukázalo záda. Zlato si tak možná i překvapivě odváží EQS pouze v rámci kategorie brzd, neboť i přes vyšší hmotnost zvládlo elektrické auto zastavit o chlup dříve. To pro EQS nebylo moc dobré klání.
Stále dominantně spalovací AMG GT E-Performance spolehlivě válcuje elektrický Mercedes EQS 53 AMG. Jedinou výjimkou je možná i překvapivě kratší brzdná dráha elektromobilu. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Sebastian Vettel v Imole protáhl Sennův McLaren, konečně dokončil to, co plánoval udělat sám Ayrton
včera - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
20.5.2024 - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024
Nejnovější články
- Obliba legendárního BMW M3 E46 zašla tak daleko, že lidé za 20 let staré auto s vadami platí víc než za novou M3
před 57 minutami - Ford prosí vlastní dealery, aby zastavili investice do prodeje elektromobilů, víc jak polovina je nabízet ani nechce
před 2 hodinami - Jiný svět: Nejprodávanější ojetinou v Rusku je pořád auto, po kterém Češi toužili naposledy v dobách ČSSR
včera - Sebastian Vettel v Imole protáhl Sennův McLaren, konečně dokončil to, co plánoval udělat sám Ayrton
včera - Cybertruckům ve velkém selhávají jejich obří stěrače. Tesla vzdala snahu problém jakkoli řešit
včera
Živá témata na fóru
- Pomoc s výběrem disků - pomoc! 05.22. 06:41 - joannaylor
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 05.22. 06:38 - joannaylor
- GTD + STI 05.22. 00:28 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 05.21. 23:43 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.21. 22:31 - bojler
- Suzuki obecně 05.21. 20:52 - jarka
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.21. 15:43 - řidičBOB
- Politický koutek 05.20. 22:44 - Stepan