Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat
16.7.2021 | Petr Miler
Může se zdát, že tahle auta jsou z úplně jiného těsta, ale není tomu tak. Jsou stejného ražení, podobně těžká a podobně výkonná. To nové je na tom ale jízdně prakticky stejně.
Když se nový elektromobil potká ve sprinterském klání s novým autem se spalovacím motorem, obvykle není co řešit. Okamžitý přísun relativně snadno dolovaného výkonu elektrického motoru, který navíc dokáže elektronika efektivněji přenést na silnici, jsou obvykle zárukou úspěchu v krátkých srovnáních dynamiky v přímce - typicky na 400 metrech. Jinak to může vypadat na delší dráze či na okruhu a úplně něco jiného je dlouhodobá udržitelnost takové dynamiky a její praktická využitelnost třeba na dálnici, ale ve sprintech prostě elektřina nemívá konkurenci.
Když se tedy na start sprintu postaví zbrusu nové Audi e-tron Sportback, elektrické SUV s 410 koňmi výkonu, proti Audi Q7 V12 TDI, které je 12 let staré, má sice 500 koní, ale také 190 kg nadváhy, protože jde o o třídu větší vůz, nemělo by být tuplem co řešit. Ale ono co řešit je, jak ukazuje poslední srovnání Carwow.
Záleží v podstatě jen na rychlosti reakci při startu z místa, který vůz vyhraje, při deceleraci jsou pak obě auta znovu vyrovnaná a jen letmé starty díky okamžitému nástupu výkonu a relativně pomalé převodovce Q7 novinka jasněji ovládá. Navíc si vzhledem k času Q7 na čtvrtmíli a původu vozu (dodalo jej přímo Audi ze své historické sbírky) nejsme úplně jisti, jestli ze sebe Q7 dostala to nejlepší a automobilka nechtěla jen ukázat pokrok. Protože čas 14,1 sekundy je až o celou 1 sekundu horší, než jakého byla Q7 schopna v dobových testech Autocaru. Ale může to být také jen tím, že jde o 12 let staré auto, pochopitelně.
Tak či onak e-tron nepředvedl žádný podstatný náskok a jak praví po všech srovnáních řidič Q7, nám už dobře známý šoumen a byznysmen Yianni Charalambous, „aspoň má plnou nádrž”, zatímco e-tron je zralý na dobití. Podívejte se na to a udělejte si názor sami, podle nás ale srovnání novinky s autem z předminulé dekády nevyznívá tak, jak by mělo.



Audi Q7 V12 TDI z roku 2009... Foto: Audi
...by mělo být novým e-tronem Sportback jasně zašlapáno do země, nakonec je to i menší vůz. Ale nestalo se, souboje jsou překvapivě vyrovnané. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
včeraNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kia po kritice zkusila napravit vzhled jednoho z nejošklivějších aut posledních let novou verzí, neměla na výběr
před 2 hodinami„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
včeraČínské Porsche za cenu Octavie se začíná stávat obětí svého vlastního úspěchu, zákazníci hrozí žalobou kvůli relativní prkotině
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva