Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější elektromobil vyzval na souboj diesel z předminulé dekády, asi to neměl dělat
16.7.2021 | Petr Miler
Může se zdát, že tahle auta jsou z úplně jiného těsta, ale není tomu tak. Jsou stejného ražení, podobně těžká a podobně výkonná. To nové je na tom ale jízdně prakticky stejně.
Když se nový elektromobil potká ve sprinterském klání s novým autem se spalovacím motorem, obvykle není co řešit. Okamžitý přísun relativně snadno dolovaného výkonu elektrického motoru, který navíc dokáže elektronika efektivněji přenést na silnici, jsou obvykle zárukou úspěchu v krátkých srovnáních dynamiky v přímce - typicky na 400 metrech. Jinak to může vypadat na delší dráze či na okruhu a úplně něco jiného je dlouhodobá udržitelnost takové dynamiky a její praktická využitelnost třeba na dálnici, ale ve sprintech prostě elektřina nemívá konkurenci.
Když se tedy na start sprintu postaví zbrusu nové Audi e-tron Sportback, elektrické SUV s 410 koňmi výkonu, proti Audi Q7 V12 TDI, které je 12 let staré, má sice 500 koní, ale také 190 kg nadváhy, protože jde o o třídu větší vůz, nemělo by být tuplem co řešit. Ale ono co řešit je, jak ukazuje poslední srovnání Carwow.
Záleží v podstatě jen na rychlosti reakci při startu z místa, který vůz vyhraje, při deceleraci jsou pak obě auta znovu vyrovnaná a jen letmé starty díky okamžitému nástupu výkonu a relativně pomalé převodovce Q7 novinka jasněji ovládá. Navíc si vzhledem k času Q7 na čtvrtmíli a původu vozu (dodalo jej přímo Audi ze své historické sbírky) nejsme úplně jisti, jestli ze sebe Q7 dostala to nejlepší a automobilka nechtěla jen ukázat pokrok. Protože čas 14,1 sekundy je až o celou 1 sekundu horší, než jakého byla Q7 schopna v dobových testech Autocaru. Ale může to být také jen tím, že jde o 12 let staré auto, pochopitelně.
Tak či onak e-tron nepředvedl žádný podstatný náskok a jak praví po všech srovnáních řidič Q7, nám už dobře známý šoumen a byznysmen Yianni Charalambous, „aspoň má plnou nádrž”, zatímco e-tron je zralý na dobití. Podívejte se na to a udělejte si názor sami, podle nás ale srovnání novinky s autem z předminulé dekády nevyznívá tak, jak by mělo.



Audi Q7 V12 TDI z roku 2009... Foto: Audi
...by mělo být novým e-tronem Sportback jasně zašlapáno do země, nakonec je to i menší vůz. Ale nestalo se, souboje jsou překvapivě vyrovnané. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 7 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 8 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 10 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
dnes