Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejpraktičtější moderní škodovka je pramálo jetá k mání za pakatel, takové auto už vám Škoda neprodá
15.11.2022 | Petr Miler
Není to žádná garážová královna, tohle auto pracovalo, jenže nepracovalo moc často. Dnes tak představuje vskutku vzácnou šanci dostat se k vozu, který v této třídě nenabízí v Evropě už skoro nikdo, nejen Škoda.
Česká automobilka před pár týdny odhalila, že na přelomu první a druhé dekády nového milénia málem pustila do prodeje nástupce jedné ze svých legend 90. let. Prakticky hotový měla model Yeti Pick-up, tedy na jednu stranu praktickou, na tu druhou stylovou verzi svého prvního SUV s korbou místo zadních sedadel a zavazadlového prostoru.
Tento vůz měl navázat na dnes legendární model Felicia Fun, který byl sám odvozen od modelu Pick-up. Na tom už stylového nebylo nic a automobilka jej postupně ve dvou generacích - té první vzešlé z Favoritu a druhé z Felicie - vyrobila na 200 tisíc kusů. V roce 2001 se ale jeho éra uzavřela a byť se později několikrát objevily pokusy na něj navázat (nešlo jen o Yeti, vznikly i prototypy Fabie Pick-up), škodovka už s podobným vozem nikdy nepřišla.
Pokud byste tedy dnes chtěli opravdu praktickou Škodu, které na korbu naházíte úplně všechno od sbírky sekaček na trávu až po partu trampů, máte smůlu. A nebo vlastně ne, protože i když se vzhledem ke stáří a využití původních Pick-upů tahle auta obvykle prodávají ojetá daleko, daleko za poločasem rozpadu, nyní je k dispozici jedno, které má pořád to nejlepší před sebou. A koupit se dá opravdu levně.
Vůz na fotkách níže není nějaká garážová uloženka, podle prodávajícího byl používán k tomu, k čemu byl předurčen, proto je také nevypadá jako z muzea a na některých místech vidíme i lehkou korozi - stál obvykle venku. Současně ale při tomto využití najel pouhých 29 550 km při kratších cestách, a tak nevypadá zničeně ani příliš unaveně. Podle prodávajícího je technicky naprosto fit a kdyby si někdo vzal do té správné vizuální péče, skoro jako z muzea bude i vypadat. Ale to se u takových modelů prostě nedělá, jsou to stroje, do kterých se často sedá i v umaštěných montérkách.
A kdo by do něj investoval tisíce korun za zkrášlování, když je k mání jen za 2 990 Eur, tedy asi 72 tisíc korun. Za to dostanete exemplář z roku 1999 s klasickým benzinovým motorem 1,3 o 40 kilowattech, samozřejmě s manuálním pětikvaltem a pohonem přední osy. Auto mělo jediného majitele, pravidelnou péči a nemá problém ani s německou technickou, tak s tou českou ho mít teprve nebude. Kdybyste měli zájem, stojí v německém Göttingenu - je to dnes svérázná rarita, která už se v prodeji v podobné kondici nevídá.











Pracant, který pracoval, ale ne zase tak moc, aby se upracoval. To je v kostce tato jedna z pramála velmi zachovalých Škod (Felicia) Pick-up, které se v posledních letech daly koupit. Přesto není nijak zvlášť drahá. Foto: S und S Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 2 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 4 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 5 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 7 hodinami