Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejúspornější Octavii III ani nejetou lidé v bazarech nechtějí, je to levná cesta k zánovnímu autu srkajícímu palivo
13.5.2024 | Petr Miler
Je s podivem, že tato verze zůstává mezi těmi přehlíženými, ale je to tak. Berme to jako výhodu pro všechny, kteří nad ní neohrnou nos. Jakkoli je to auto stvořené pro dlouhé cestování, někteří s ním pořádně nejezdili. Dnes jej od nich můžete mít za zajímavé peníze.
Auto, které dnes máme před sebou, vypadá docela tuctově. Lze ho ale snadno označit za docela slušnou podivnost, alespoň českou optikou. Jde o Škodu Octavia, tedy obecně žádaný vůz, navíc s motorem TDI, to už je skoro ideální vůz. Navíc toho minimum najel a má naprosto jasnou historii s pravidelným servisem od autorizovaných dílen. Co víc si přát? Možná nic, z pohledu naprosté většiny kupců je to ale přinejmenším jedna věc - aby oním motorem byl 2,0 TDI. A možná také to, aby šlo o kombík.
To je ale asi tak všechno. Ani výbava autu přes nepřesvědčivý základ v podobě varianty Ambition nechybí, původní kupec sáhl mj. po automatické klimatizaci, tempomatu, mlhovkách, kolech z lehkých slitin, je tu dokonce i zadní stěrač... Nejde o nic ohromujícího, třeba základní halogenová světla se nezapřou nízký základ, ale také se nejedná o nic vyloženě ostudného.
Pod kapotou se pochopitelně nachází motor 1,6 TDI, který si obliby skutečně moc nezískal, zejména ne u nás. A to i když s Octavií zase tak špatně nejede, kdysi jsme ho s obavami testovali a byli jsme příjemně překvapeni. Navíc ruku na srdce, dnes se může zdát atraktivnějším než dříve. Tohle auto má kombinovanou spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a není problém s ním mimo město jezdit klidně ještě o půl litru úsporněji. Skutečně, i s automatickou sedmistupňovou převodovkou. Žádný rychlík to není, 180 km/h po dálnici ale pojede také a dokud nenaložíte dozadu obě tchyně s nákupy z Polska, někoho i předjedete. A pořád je to Octavie, i jako liftback jedno auto pro všechno - prostorný, pohodlný vůz pomalu i pro jízdu po poli.
Je to jistě spíš verze pro askety, odměnou kupci ale bude stav zánovního vozu, i když jde o auto z roku 2015 Se všemi požadovanými servisy totiž najelo pouhých 46 tisíc km. To je za 9 let nic, na Octavii TDI nic, i ve verzi 1,6 ujede klidně dalších 800 tisíc km a to klidně jen se 700 zastávkami u čerpací stanice. Je to prý pořád auto vonící novou, jen s nežádaným motorem a nepreferovanou karoserií, ale také není vůbec drahé.
Prodávající za něj žádá 14 990 Eur, tedy asi 373 tisíc Kč. Před pár léty bychom se takové ceně vysmáli, ale dnes, kdy nová Octavia TDI stojí nejméně o 306 tisíc (sic) víc a výkon má přes objemnější motor jen o 10 koní vyšší a s výbavou je na tom podobně? To je podle nás zajímavá nabídka, přesto auto skoro nikdo nechce. Možná tak cenu půjde dostat ještě níž, můžete to zkusit sami...


















Octavie III s motorem 1,6 TDI jsou v bazarech nechtěnými auty, ale proč? Za docela málo peněz to může být i takto zánovní vůz, který reálně jezdí za méně než 4 litry nafty na 100 km jako nic. Foto: Automobile H. Ensfelder, publikováno se souhlasem
Zdroj: Automobile H. Ensfelder@Mobile.de
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
včeraŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
včeraBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
včeraMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
včeraMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 20:52 - řidičBOB
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.29. 19:13 - Sato
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 18:37 - pavproch
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.29. 18:19 - Sato
- IT poradna 09.29. 12:58 - petr_riha
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus