Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejvíce ojetá Škoda Octavia III v prodeji ohromí svým stavem, přes půl milionu km je sotva znát
19.3.2022 | Petr Miler
Zejména první generace Octavie opakovaně prokázala svou dlouhověkost, co ale její pozdější iterace, zejména ty na platformě MQB? Máme-li soudit podle tohoto auta, jde o další velmi solidní „držák”.
Při výběru auta se můžete utestovat k smrti ve snaze vybrat ten nejlepší model na trhu a stejně nemusíte být úspěšní. Některé kvality vozů prostě prověří jen čas a i když automobilky při vývoji dělají nespočet specifických testů s cílem zajistit, aby ten či onen prvek vypadal i po 10 letech a 1 milionu km fit, nemusí se to povést. Je to všechno jen šedá teorie, předpoklad - zelený strom života a mnohdy nepředvídatelné zacházení zákazníků s tím či oním pokaždé přinesou nějaká překvapení.
Po uvedení nějakého auta na trh si tak zkrátka musíme počkat alespoň 5 až 10 let, abychom poznali, jak odolává zubu času. Dříve se zkrátka nenajde dost lidí, kteří by s ním najeli stovky tisíc kilometrů a roky jej vystavovali zátěži všeho druhu. Dnes tak můžeme zcela bezpečně říci, že první generace Škody Octavia je velmi odolný vůz a její drsné dobové testy měly svůj smysl. Také Octavia II už se osvědčila, ale co ty následující?
Čtyřku je předčasné hodnotit, i když vzhledem k tomu, že jde spíše o velký facelift generace třetí, půjde řadu dřívějších zkušeností vztáhnout i na ni. Ale co trojka? Ta je letos na trhu právě 10 let a v prodeji se objevují auta po mohutných zápřazích, jako je to na fotkách níže. A o jejích kvalitách vypovídají nejlépe.
Tohle je dokonce nejen nejvíce ojetá Octavia třetí generace, ale i jakékoli generace v aktuálním prodeji. Historicky vzato jsme viděli i více ojeté kusy, tohle je ale 7,5 roku starý vůz třetí iterace, na který je najetých více jak 537 tisíc km docela extrém. Znamenalo to jezdit s ním asi 72 tisíc km rok co rok skoro 8 let v kuse, což je opravdu hodně. Na něco takového jde o vhodnou verzi, neboť dobový GreenLine s motorem 1,6 TDI dokázal jezdit s minimální spotřebou nafty a jakkoli dynamicky se svými 110 koňmi neohromoval, nesnesitelný nebyl.
Jedná se o kombík se slušnou výbavou (nizozemský BusinessLine, to od nás neznáme) včetně navigace, skutečně zajímavý je ale na voze jen nájezd. A to, jak po něm vypadá. Na autě je několik šrámů, ke kterým vůz při takovém provozu snadno přijde a můžeme leda proklínat předchozího majitele, že je nenechal opravit. Ale jinak? Podívejte se na autě na cokoli od sedačku přes volant až drobné ovládací prvky a stěží narazíte na něco, co by z něj dělalo zhuntované zboží. Nakonec i zvenčí vypadá dosti svěže, na více jak 13 cest kolem světa rozhodně.
Vypadá to, že Octavia III je pořád bytelně postavené auto, fit je prý i technicky. Samozřejmě vždy záleží na tom, jak se o vůz kdo staral, s ohledem na šrámy na těle a třeba totálně zdevastovaný vstup do zavazadelníku se ovšem nezdá, že by s ním jezdit nějaký „cíťa”, to spíše naopak. Auto prostě sloužilo a sloužilo, mělo pravidelný servis a to je všechno - o zbytek se muselo zasloužit samo. Dobrá zpráva pro její majitele či budoucí kupce. Pokud Škoda naplní své zatím blíže nespecifikované záměry přejít jen na elektrickou mobilitu, která bude - troufneme si říci - pro většinu Čechů nepoužitelná dnes i za 10 let, bude se hodit spalovací auto, které hned tak něco nepoloží.

















Schválně, řekli byste, že tohle auto najelo více než 537 tisíc km během 7,5 roku? Nevypadá to, zdá se, ze Octavia III je další velmi odolné zboží. Foto: Autobedrijf Smaling, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 3 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 5 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 6 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 8 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva