Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“

Jen v jednom jediném exempláři na celém existuje nejikoničtější generace Toyoty Supra v této specifikaci. Přesto se letos neprodal ani docela levně a zájemce se stěží najde po zdražení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“

13.8.2020 | Petr Prokopec

Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“

/

Foto: All Street

Jen v jednom jediném exempláři na celém existuje nejikoničtější generace Toyoty Supra v této specifikaci. Přesto se letos neprodal ani docela levně a zájemce se stěží najde po zdražení.

Na počátku loňského roku se světu oficiálně představila Toyota Supra páté generace. A přestože publikum bylo do té doby z jejího příchodu velmi nadšené, přílišné zapojení komponentů ze skladů BMW vyústilo v nemilosrdnou kritiku. Ze čtvrté generace se tak rázem stal kult, který začal být u kusů, na nichž se nevyřádili tuneři, vyvažován zlatem. Kupci nicméně nepožadovali pouze originální stav, ale také legendární přeplňovaný motor 2JZ-GTE a manuální převodovku. Bez nich totiž Supra zjevně takovou cenu nemá.

Přesvědčit se o tom může i australská společnost All Street, která již nějaký pátek vlastní žlutý exemplář z roku 1998. Ten je titulován jako nejvzácnější Supra na světě, což má spojitost s barvou a střešním panelem. V odstínu Solar Yellow bylo totiž oficiálně vyrobeno pouze 43 kusů, přičemž dvaačtyřicet disponovalo karoserií kupé. Pouze jeden jediný exemplář však byl Targou. Továrna jej přitom mimo jiné osadila také 17palcovými litými koly, aktivním čelním spoilerem či velkým zadním křídlem.

V čistě neporušeném stavu se nicméně vůz nacházel pouze nějakou dobu, následně jej jeden z bývalých majitelů „ozdobil“ bodykitem od společnosti Bomex. Loni, tedy v době, kdy již vůz vlastnila společnost All Street, však bylo ověřeno, o jaký unikát jde. Následoval tedy návrat do původního stavu, stejně jako drobné korektury laku. Kromě toho se vůz podrobil také rozsáhlému servisu, během kterého byl i demontován motor, aby byl navrácen do co nejlepšího stavu.

Firma All Street se posléze vůz pokusila prodat, a to za poměrně nízkých 42 tisíc australských dolarů (cca 667 tisíc Kč). Zájem však byl mizivý, přičemž pokud se kdokoliv ozval, nabídl spíše nižší částku. Stojí za tím hned několik skutečností, z nichž tou první je usazení volantu na nesprávné a tedy pravé straně. Lak Solar Yellow byl totiž nabízen pouze u aut určených pro japonský trh. V tomto případě pak byl navíc doprovázen čtyřstupňovým automatem namísto manuálu.

Aby těch špatných zpráv nebylo málo, je třeba ještě jednou zmínit motorový prostor. V tom se sice nachází třílitrový šestiválcový motor 2JZ, ovšem jde o variantu GE. Pohonná jednotka tedy má atmosférické plnění, které v tomto případě není bráno jako výhoda. I proto, že na zadní kola míří pouze 225 koní namísto přeplňovaných 330. Na druhou stranu je ale možné počítat se skoro nekonečnou spolehlivostí.

Právě kvůli této kombinaci o unikátní Supru jeví zájem jen málokdo. Firma All Street pak navíc tu hrstku zájemců ještě odradila aktuálním krokem - vůz totiž kvůli propadu australské měny zdražila, a to na nemalých 100 000 AUD (1,59 milionu Kč). Dá se tak pomalu vsadit na skutečnost, že Australanům tento klenot ještě nějaký ten pátek zůstane. Ti ji přitom pravidelně i protahují, z loňských 95 tisíc km je totiž aktuálně již 120 000 km.


Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 1 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 01Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 2 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 02Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 3 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 03Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 4 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 04Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 5 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 05Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 6 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 06Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 7 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 07Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 8 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 08Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 9 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 09Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 10 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 10Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 11 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 11Nejvzácnější exemplář japonské legendy nikdo nechce, má hned několik „vad“ - 12 - Toyota Supra 1998 Solar Yellow na prodej 12
Tato Toyota Supra je sice naprostý světový unikát, ovšem disponuje volantem vpravo, automatem a atmosférickým motorem. Možná i proto ji nikdo nechce. Foto: All Street

Zdroj: All Street

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše