Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdejší Auto roku od Fiatu téměř do jednoho vybila rez a nespolehlivost, tento krásný kousek je dnes jediný hezký k mání
27.1.2025 | Petr Miler
Byly ho plné silnice, byl to superhit v očích novinářů i zákazníků, kterého se prodalo skoro 1,25 milionu kusů. Co z nich dnes zbylo? Prakticky nic, tento exemplář vás ale do časů jeho velké slávy vrátí.
Pokud patříte k těm, kteří s láskou vzpomínají na chvíle, kdy italský Fiat dokázal dominovat evropským prodejům aut a v klíčové nižší střední třídě se o korunu krále pral s VW a jeho Golfem za pomoci modelů Bravo a Brava, právě přišel váš den. Je totiž už skoro nemožné koupit si některý z těchto vozů v pěkném stavu. Dnes se ale podíváme na auto, které je skoro nové, a přesto nestojí vyloženě nesmyslné peníze.
Jakkoli to někoho, kdo nesleduje dění v automobilovém světě, může překvapit, najít dnes v prodeji pěkné Bravo je opravdu složité. I když se svého času jednalo o velmi rozšířený automobil a jedno z nejprodávanějších aut Evropy, slehla se po něm zem. Bravo i se sesterským Bravem proslulo mezi auty, která rychle zmizela ze silnic hlavně kvůli potížím se spolehlivostí a korozí. Na celém Mobile.de je dnes k mání pouhých 275 aut.
Je to neuvěřitelný stav věcí, uvážíme-li, že dvojice Bravo/Brava byla zvolena evropským Autem roku 1996 a získala si i masivní oblibu také u zákazníků. Do roku 2003 si jej koupilo bezmála 1,25 milionu Evropanů, o něčem takovém se dnes vedení Fiatu nezdá ani poté, co si na valné hromadě dá sud vína. Je to až surreálně působící údaj, přesto je jeho vliv na současnou podobu evropských silnic prakticky nulový. Těchto Fiatů jezdí naprosté minimum a podívejte se, v jakém stavu většina z nich je.
Jeden z vozů v prodeji se ale obvyklým mezím dalece vymyká, je dodnes jako nový. A na rozdíl od jiných podobných případů z minulosti to není oholená verze, která skončila v rukou nenáročného penzisty, ale provedení 100 16V SX s už lepším motorem, slušnou výbavou a dokonce automatickou převodovkou. Pokud chcete alespoň nějak reprezentativní Bravo první iterace, na lepší hned tak nenarazíte.
K podobně starým autům dříve nebo později někdo začne chovat neurvale, tohle ale navzdory 27 letům na krku - je to skutečně kousek už z roku 1998 - vypadá jako nové. Strávilo většinu svého života v garáži v rukou dvou majitelů, a tak najelo pouhých 57 tisíc km. Že ten první byl opět důchodce, už vzhledem k tehdejší volbě automatu nepřekvapí, oba majitelé ale s autem zjevně jezdili jen v neděli do kostela a ve středu na nákupy či něco na ten způsob. A jakkoli to zní jako průpovídka protřelého bazaristy, tady vážně není důvod pochybovat.
Cena vozu přitom činí velmi přijatelných 3 790 euro, tedy asi 95 tisíc Kč. Za takhle výjimečný kousek - jde svým způsobem o zánovní vůz - je to zvlášť na dnešním trhu nízká cena, zvlášť když to není nuzné provedení a zmíněný motor se 103 koňmi pár ran ještě dá. Kdybyste po tomto vozu zatoužili, k dispozici je v německém Wittmundu.













Tohle Bravo po původně německém důchodci je jeden z nejzachovalejších kusů, které se daly za poslední roky koupit. Přesto nestojí bůhvíjaké peníze. Foto: Fouani AutoCenter, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fouani AutoCenter@Mobile.de
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nejčtenější články
Dědic Porsche si staví půlkilometrový soukromý tunel do podzemní garáže pod zámečkem v Salcburku, místním to nedává spát
19.2.2025Jako děti na pískovišti. Ke spojení Hondy a Nissanu nedošlo z naprosto malicherných příčin, šéfové si jdou po krku
19.2.2025První auto čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, už po roce prodejně překonává Teslu
19.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025Německý automobilový gigant oznámil další propouštění, ani víc jak 7 tisíc nedávných vyhazovů nebude dost
19.2.2025
Živá témata na fóru
- Přívěs. vozík Vezeko Vario B08.2 (2013) 03.21. 14:08 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 03.21. 12:19 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.21. 10:13 - Stepan
- Benzina paliva 03.21. 09:36 - pavproch
- Pneu koutek 03.21. 09:09 - pavproch
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.21. 08:50 - řidičBOB
- GTD + STI 03.20. 22:37 - Stepan
- IT poradna 03.20. 15:50 - pavproch