Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s nezničitelným kombíkem Mercedesu během pár let 817 tisíc km, vypadá pořád jako nový
29.10.2024 | Petr Miler
Nechceme přehánět, ale jen pár detailů na tomto autě prozradí, že vůbec jezdilo, ani ty ale nenaznačí, že jezdilo tak moc. Auto vyhlášené svou trvanlivostí jako málokteré jiné v tomto případě dokonale potvrzuje svou pověst, nehádali byste ani čtvrtinu skutečného nájezdu.
Zajímavé ojetiny vám ukazujeme pravidelně. Obvykle jde o auta, po kterých byste z rozličných důvodů mohli zatoužit, dnes vám ale ukážeme vůz, který je snad lepší nechtít. Nikoli kvůli jeho značce či typu, však je to Mercedes třídy E kombi s dieselovým motorem, po kterém naopak prahne kdekdo. Zaujmout může už jeho specifikace s ne zcela častým, sedmimístným uspořádáním interiéru, nejzajímavější ale jeho stav a historie. Německý kombík s třícípou hvězdou ve znaku toho totiž má za sebou tolik, že je tomu vzhledem k jeho kondici těžké vůbec uvěřit.
Jde o Mercedes-Benz E 200 CDI předchozí generace W212 (přesněji S212, je to kombík) pořízený teprve v roce 2013, tedy jen před 11 léty. Takové auto obvykle představuje ještě perspektivní ojetinu, neboť obvykle s ním soukromí majitelé najedou něco mezi 100 a 200 tisíci kilometry a opotřebují jej jen tak, že to sotva stojí za řeč. Ani tento stroj se na první pohled nejeví hůř a slova prodávajícího pár škrábancích na kolech vás nerozhodí, k takovým auto za devět let života přijde snadno.
Z míry vás nevyvedou ani fotografie. Však si auto prohlédněte v přiložené galerii - je tu trochu víc „vyleštěný” volant a lehce zdeformovaná bočnice sedačky. Ani to vás ale nepřivede k pochybnostem, tohle auto prostě vypadá stále šik. Cena jen 5 990 Eur, tedy asi 150 tisíc Kč ale podezřelá být musí, na pořád vlastně jen pár let staré Éčkové kombi se spolehlivým 2,2litrovým turbodieselem s výkonem 136 koní je to extrémně málo. Po celém Německu neseženete Mercedes E 200 T CDI S212 s podobným rokem výroby po faceliftu s nájezdem do 200 tisíc km za v přepočtu míň jak 280 tisíc korun, tohle je polovina. Takže auto nejezdí, je porouchané?
Ale kdepak. „Es läuft sehr gut!” řekne vám bez otálení do telefonu člověk, který má jeho prodej na starosti. Tedy šlape velmi dobře, my bychom řekli snad až moc dobře. Kdybychom vám už v nadpisu článku neřekli, jaká je realita, nikdy by vás z jeho fotek ani nenapadlo, že tento Mercedes najel už 817 tisíc kilometrů. Není to omyl ani překlep, prodejce nám to výslovně potvrdil, ostatně by jinak musel být hloupý, kdyby ho prodával s menším nájezdem za tak malé peníze.
Jeho nájezd tak odpovídá víc jak 20 cestám po rovníku okolo celé Země. A ještě byste byli skoro v půlce té jednadvacáté. Tento kombík navíc všechno zvládl jen za 10 let a pár měsíců, už chvíli se „fláká”. Na každý rok jeho existence tedy připadá asi 80 tisíc najetých kilometrů, což nakonec není zase takový extrém, ale 10 let v kuse jezdit přes 320 kilometrů každý pracovní den? Leckdo si nedokáže představit jezdit s touto intenzitou byť jen pár dnů, natož pak 10 let v kut. A ještě ke všemu v jediném autě, neboť vůz měl po celou tu dobu jednoho jediného vlastníka.
Tato porce je skoro neuvěřitelná, je ale reálná a auto může mít před sebou ještě nějakou perspektivu, po celou tu dobu mělo péči autorizovaného servisu Mercedesu. Prodávající navíc říká, že to všechno zvládl bez velkých oprav a je připraven sloužit dál. I kdyby to nebyla úplně pravda, už současná existence tohoto vozu v zachyceném stavu dosvědčuje, že často skloňovaná odolnost Mercedesů třídy E W212 proti vysokým nájezdům není výmysl, však vzpomeňme na výsledek testu Němců auta se 100 tisíci km. Vysmálo se jim, protože bylo jako nové. A při pohledu na tento kousek máme pocit, že by se stejně smálo i o pár set tisíc najetých kilometrů později.
Vůz má ale i svou temnou stránku, třebaže ne přímo sám o sobě. Připomíná totiž také to, že bez pečlivě zdokumentované historie byste při koupi ojetiny neměli věřit ničemu. Tohle auto není ani pořádně vyčištěné, je protažené kartáčkovou myčkou. A stejně působí velmi zachovale. Někdo snadno může tachometr vozu stočit o 600 tisíc km a leckomu ani pak nebude nic podezřelé. Snad to některý z českých šejdířů nevezme jako tip na dobrou koupi následovanou pořádným „vylepšením” historie...

















Při pohledu na tyto fotky se vám nejspíše ani nebude chtít věřit, co má tento Mercedes E 200 T CDI už za sebou. Je to ale velký světoběžník, tady skoro doslova, okolo Země si to dal víc než dvacetkrát. Foto: Ansari Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Ansari Automobile@Mobile.de
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před hodinouJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 2 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 4 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 7 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva