Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel skoro 507 tisíc km se Škodou Felicia, jako perspektivní auto ji prodává
23.10.2021 | Petr Miler
První Škoda vyvinutá s podporou Volkswagenu má pověst jednoduchého auta, které lze dlouho udržet při životě s nevelkými náklady. Auto s 507 tisíci km se přesto nevídá.
Auto s 507 tisíci najetými km je obecně výjimečná věc, o raritě ale hovořit nelze. Některé vozy takovou štreku ujedou za pár let a někteří lidé najezdí i víc s benzinovým osmiválcem. A pochopitelně, jsou tu stroje s klidně 1 milionem km. Jenže to se bavíme autech, která buď byla stvořena primárně pro polykání dálničních kilometrů a nebo jsou dostatečně moderní na to, aby je deset či více objezdů zeměkoule nerozházelo. Škoda Felicia není ani jedním z toho, ani zdaleka.
Tento vůz je do značné míry jen velkým faceliftem Favoritu, jehož kořeny sahají do hloubi minulého století. Je to na jednu stranu velmi jednoduché a tudíž snadno či levně opravitelné auto, které si mimo jiné právě kvůli tomu získalo nejen u Čechů značnou oblibu. Na druhou stranu jej nelze nazvat srovnatelně kvalitním a trvanlivým. A přidáme-li typický způsob využití, který by byl nejbližší Františku Dobrotovi a jeho cestám od chalupy k rybníku, není divu, že Felicie s podobnými extrémními kilometrážemi nejsou příliš k vidění.
Častěji se najdou exempláře, které některý z majitelů zavřel na léta do garáže a dnes nemají najeto téměř nic, tentokrát vám ale ukážeme něco z opačného konce spektra. Neříkáme, že je to nejvíce ojetá Felicie na světě, ale na takto jetou není snadné narazit, natož pak v prodeji s další životní perspektivou. Ve chvíli příprav tohoto článku vidíme v Německu - kde se v průměru jezdí o něco více než u nás - prodeji kusy s nejvíce s 237 tisíci km. Auto na fotkách níže je z Finska a najeto má víc jak dvakrát tolik.
Každý z nás určitě v životě viděl pár „Feld”, které pořádně jezdily a urazily 200 nebo i 250 tisíc km. To se vídá a už jejich stav bývá velmi bídný - od koroze přes všemožné odřeniny až po zdevastovaný interiér a přinejmenším „načatou” techniku. Není tedy překvapení, že tento kus vypadá ještě hůř, po technické stránce je ale prý v pořádku. Průsakům oleje z prostoru mezi motorem a převodovkou prý bylo zamezeno, o dalších problémech majitel neví a technickou kontrolu vůz absolvoval bez potíží.
Podívejte se sami, jak tohle auto vypadá, na přehlídku elegance to opravdu není - stačí se podívat na korodující kapotu nebo zhuntovaný interiér. Motor 1,9 D, tedy atmosférický diesel s 64 koňmi, je stejně jako převodovka a část podvozku původem od VW a může mít klidně ještě dost života před sebou. Jak moc, je otázkou, ale to je nakonec jedno - auto vám neukazujeme jako stroj hodný koupě. Tedy nechcete-li něco jako vůz za trest pro vaši manželku, který konečně nezničí nebo něco podobného. Je to prostě zajímavost.
Na prodej ale je, a to za 900 Eur, tedy asi 23 tisíc Kč. To je opravdu hodně za takto „přežitý” vůz, někteří ale na hodně ojeté vozy koukají jinak - když už přežily tolik kilometrů, přežijí všechno.









Škoda Felicia se skoro 507 tisíci km se příliš často nevidí, natož v prodeji. Žádný krasavec to není, přesto za ni majitel žádá přes 23 tisíc korun. Foto: Eetu Peltonen, publikováno se souhlasem
Zdroj: Tori Autot
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 10 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB