Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si nechal dodat unikátní zakázkové Bugatti, pak s ním neujel ani metr
30.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že majitelé superaut se svými vozy příliš nejezdí, není nic nového, mívají jich spoustu. Ale aby nevyjeli s tím na míru postaveným a pak ho prodávali?
Je těžké vžít se do kůže lidí, kteří si kupují auta jako Bugatti Veyron. Když celý život pracujete za více či méně běžný plat, za který si můžete pořídit jen více či méně běžné věci, vnímáte svět nutně trochu jinak. Přesto máme pocit, že případ toho auta má k normálnímu daleko i ve sférách, které jsou běžným smrtelníkům na hony vzdáleny. Už jen proto, že jsme se s něčím takovým snad nikdy nesetkali.
Opravdu není výjimečné, pokud majitelé exkluzivních aut se svými stroji příliš nejezdí. Z různých důvodů - někteří nejsou zase tak bohatí, aby se s klidem vydrželi dívat na to, jak jim používáním klesá hodnota, jiní jsou naopak tak bohatí, že stovku superaut ani při pravidelném užívání více neojedou. A všichni ostatní se vejdou kamsi mezi to. Však nedávno jsme tu měli případ dvou Bugatti Veyron slavného boxera, který si koupil dvě asi proto, že rukavice na box má také dvě a za několik let s nimi najel jen pár tisíc kilometrů.
Dokonce se stává i to, že někdo s nějakým autem nejezdí vůbec. Někdy počítá s budoucím zhodnocením, jindy ho z nějakého důvodu jednou neuvede do provozu a pak už to nikdy nenapraví. To se ale vždy jedná o nějak zaměnitelné vozy, třebaže ne příliš. Dnes tu ale máme velmi specifické auto, které si takto někdo nechal postavit přesně na míru svým preferencím a potřebám. Přesto s ním nikdy neujel ani metr, dokonce jej ani pořádně „nevybalil”.
Proč, je otázkou, ale podívejte se na tu specifikaci, je opravdu výjimečná. Je to jediné Bugatti Veyron, které bylo vyvedeno v barvách slavné klenotnické firmy Tiffany & Co. To znamená především použití drozdí modři (tyrkysová barva typická pro klenotnictví Tiffany, podle barvy drozdích vajec), a to v až bizarním rozsahu. Karoserie to nakonec takto „odskákala” jen trochu, když její vrchní část je černá a pouze spodní přibližně třetina... drozdí, přesto se najde i pár dalších takto zmalovaných detailů. A kola, ta už jsou drozdí zcela.
Ještě více to platí o interiéru, který „klenotnické schéma” převzal z většiny a podívejte se na motor - i tady je velká část vyvedena v tomto svérázném odstínu. Nemusí se vám to líbit, ale proč ne, tohle si někdo nechal udělat k obrazu svému a jistě s tím byl spokojen, však se podívejte i na místo v soukromé garáži, kde je tento vůz také nafocen - má i zdi namalované tímto způsobem. Ale proč s tím tedy nejezdil a neužíval si to?
To je otázka, na kterou neznáme odpověď, faktem ale je, že auto dodnes nebylo zbaveno ani krycích materiálů ze sedadel či volantu. Prostě si jej někdo nechal vyrobit, přivézt, zaparkoval jej na své místo a tam jej nechal do dnešního dne. Udávaný stav kilometrů je 0 (nula) a i když to nemusí být dokonale pravda (tipovali bychom spíše pár jednotek, tak už to u nových aut bývá), že auto nikdy nevyjelo do provozu je zcela nepochybné. A první majitel už s autem ani nikdy nevyjede, teď ho prodává.
Že tahle exkluzivita, skutečně jeden exemplář ze speciální edice čítající jeden vůz, vznikla, jsme ani nevěděli. A vy jistě též ne, Bugatti se o ní oficiálně nikdy nezmínilo, třebaže by jistě už svého času vzbudila poprask. Teď každopádně může být vaše - je to „obyčejný” tisícikoňový Veyron vyrobený pár let zpátky s nulovým nájezdem v jistě perfektním stavu. Prodáván je dealerem superaut v Dubaji (kde jinde) a váš může být za neznámou cenu. Je „na požádání”, což znamená něco jako „pokud se musíte ptát, nemáte na to”.
Odhad? Desítky milionů korun nepochybně, pravděpodobně dost vysoké, cokoli unikátního se na tomto trhu cení. A i když tady nedostanete technicky nic specifického, na ulici si vás pak s někým jiným budou lidé plést jen stěží - takto vyparáděný, nutno říci zcela nepřehlédnutelný Veyron druhý nevznikl...






Proti gustu žádný dišputát, chce se říci. Jen se divíme, že si někdo nechá postavit auto na míru svým svérázným potřebám a pak jej nikdy, ani jednou nepoužije
Zdroj: Knight International
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva