Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci chtějí v Düsseldorfu postavit obytný Zelený most, megalomanský projekt ve světě nemá obdoby
13.10.2023 | Petr Prokopec
Něco jako obytný most zní jako dost šílený nápad, v Düsseldorfu to ale s projektem na přestavbu důležité spojnice pojmenované po Theodoru Heusseovi myslí smrtelně vážně. Auta by zamířila do jejího nitra, na povrchu by pak vzniknul luxusní rezidenční komplex.
V poslední době u nás v souvislosti s klesající životní úrovní znovu častěji přichází ke slovu spojení „skončit pod mostem“. Pro řadu lidí se totiž dosavadní způsob života stal v podstatně neudržitelným. A pokud jejich životní náklady dál porostou, mohou někteří skutečně skončit bez domova. Tedy klidně pod mostem. V Německu by ale někteří mohli „skončit v mostě“ a zase tak špatná vyhlídka to není.
Jak už naznačuje nadpis tohoto článku, nebude to mít nic společného s tím, že jste přišli o všechno včetně střechy nad hlavou. Spíše se budete moci chlubit svou výjimečností. Společnost RKW totiž navrhla novou podobu mostu Theodora Heusse, u kterého se doprava spojila s bydlením do jednoho celku. Klasickou mostovku tak jako by obalila obytná část celé stavby, na povrchu by pak nechyběly ani cyklostezky.
Celý projekt je zatím pouze návrhem na možný způsob rekonstrukce či spíše nové konstrukce 1,3 kilometru dlouhého mostu, který byl dokončen v roce 1957. Architektonická firma RKW to tedy chce vzít pořádně od podlahy - původní stavba by byla stržena a na jejím místě by vznikla nový. V návrhu se počítá s označením Green Bridge, což má spojitost s tzv. udržitelností. Elektřinu by si totiž vyráběl sám, a to s pomocí fotovoltaiky a větrné turbíny.
Stavba nového mostu by dle RKW měla zabrat čtyři roky a vyjít má na zhruba 700 milionů Eur (cca 17,2 miliardy korun). Celý komplex by pak měl mít na délku více než současného 1,3 kilometru kvůli obytným pilířům na obou stranách Rýnu. Kromě 400 luxusních bytů pak má být jeho součástí také hotel, kancelářské prostory a dokonce i obchody.
Uprostřed má trůnit jakási zelená oáza, která má sloužit místním k relaxaci, sportování i k tvorbě čistšího vzduchu. Napříč pak povedou cyklostezky. O takových garážích se nicméně firma nezmiňuje, což by zájem publika mohlo značně zredukovat. Dá se totiž předpokládat, že ony byty nebudou zrovna levné, ať už na koupi nebo pronájem. Bohatá klientela si nicméně život bez vozu, klidně i elektrického, dnes nedovede představit. To ale ve finále není jediný problém.
Konstrukce mostů totiž musí být s ohledem na případné povodně a silný vítr pružné. V důsledku toho je ovšem může rozpohybovat i silnější doprava. Mnozí tak snadno mohou mít žaludek doslova na vodě. I když je tedy historie plná mostů, na kterých vyrostly byty a domy, tyto stavby jsou obvykle podstatně kratší. Jak jsme ale již zmínili, komplex v Düsseldorfu bude více než kilometr dlouhý a uprostřed se s žádnými podpůrnými pilíři nepočítá. Tak či onak je to zajímavý nápad - jak moc se zamlouvá právě vám, posuďte sami.



Tzv. Zelený most je zatím pouze projektem německých architektů. Ti uvádí, že pokud by vedení Düsseldorfu projekt odkleplo, vyšel by komplex na 17,2 miliardy korun a na dokončení by došlo po čtyřech letech. Foto: RKW, tiskové materiály
Zdroj: RKW
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 10 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 11 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB