Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci mají smůlu, diesely Fiatu bez potíží prošly novými testy v Itálii
9.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové zkouší vyvrátit podezření související s vyššími emisemi NOx. Asi nikdo ale nečekal, že by Fiaty měly s novým kolem italských testů problémy.
Přiznání možná je polehčující okolnost, ovšem nikoliv ve světě automobilů. Své by o tom mohl vyprávět zejména Volkswagen, v jehož případě počáteční dobrá vůle vedla k řádnému pošramocení firemní pověsti. Od svého konkurenta se pak pravdomluvností zjevně nakazil také Opel, který taktéž přiznal určité hrátky se softwarem ovlivňujícím emise.
Je ovšem třeba dodat, že na rozdíl od Volkswagenu druhou německou automobilku trest stihne jen stěží, neboť její manipulace se odehrály pouze na evropském kontinentu. Tedy v oblasti, kde platí mnohem benevolentnější pravidla. Jakkoliv tedy německý ministr dopravy Alexander Dobrindt hrozí prstem, z tohoto mraku nejspíše pršet nebude.
Danou skutečností si byl víceméně jist i Fiat, tedy další značka podezřelá z možných podvodů při měření emisí dieselových motorů. Také ona byla požádána o vysvětlení, v jehož rámci se nejspíše počítalo s jistým přiznáním. Italové se ovšem s Němci odmítli bavit, přičemž jen uvedli, že jejich pohonné jednotky plně vyhovují všem legislativním normám a byly homologované v Itálii, nikoli v Německu.
Němci tak „utřeli” a od Italů podporu čekat vážně nemohou. Italský ministr dopravy Graziano Delrio nyní potvrdil, že turbodiesely koncernu FCA nově prošly testy a žádné limity nepřekračují. „Nebyla nalezena žádná ilegální zařízení na dieselových modelech dalších výrobců s výjimkou těch od Volkswagenu, které již byly identifikovány,“ uvedl dále k tématu Delrio.
Nic jiného jsme ani nečekali, neboť dieselové motory Fiatu v rámci normovaného měření nadměrné emise neprodukují. Zda se Dobrindt s daným vyjádřením svého italského protějšku smíří či nikoliv, to je sporné. Daný fakt ovšem musí respektovat, maximálně jej napadnout u evropské komise. V žádném případě ale nedojde k zákazu prodejů dieselových aut Fiatu v Německu, jak bylo dříve naznačováno. Tím by si Němci jen stěží někam pomohli...










Dieselové motory Fiatu jsou dle Italů a norem zcela v pořádku. Nic jiného jsme ovšem ani nečekali
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 8 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 9 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 11 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
dnesPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva