Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí
10.8.2020 | Petr Prokopec
I když si Duster vydobyl dobré renomé v případě hodnoty za peníze, pořád na něj je pohlíženo jako na levnější alternativu. Co ale když mu dáte motor, jaký mají i Mercedesy?
Dacii bere spousta lidí pořád spíše jako alternativu k ojetinám než jako plnohodnotného soupeře zcela nových aut. Stojí za tím především velmi nízké ceny, se kterými je spojena spíše horší spolehlivost. Problémy nicméně přichází až po nějakých třech čtyřech letech, do té doby nelze na kvalitu rumunských aut nahlížet negativně. Nastal tedy čas, aby Dacia nastoupila do pravidelných srovnávacích testů proti vozům mnohem renomovanějších značek? To se rozhodl zjistit německý Auto Bild.
Naši sousedé sáhli po SUV Duster, které se loni dočkalo nového 1,3litrového přeplňovaného čtyřválce. Tedy té pohonné jednotky, jakou dostanete i pod kapotou vybraných Mercedesů. Rozhodně tedy nejde o motor, za který by se Dacia musela stydět, byť v jejím případě má nižší výkon. Zákazníci přitom mohou volit mezi 130 a 150 koňmi, jenž je možné párovat s předními či všemi čtyřmi koly. V rámci převodovek je nicméně k dispozici pouze šestistupňový manuál.
Duster do testu nastoupil se slabším výkonem a jako předokolka, tedy v konfiguraci, která vychází na německém trhu na 15 791,60 Eur (cca 414 tisíc Kč) a na tom českém na 394 900 Kč. To je výrazně nižší suma, než jakou dáte za Hyundai Kona, Opel Crossland X či Renault Captur. Tedy soupeře rumunského SUV, z nichž první zmíněný dorazil s litrovým tříválcem a 120 koňmi a druhý s 1,2litrovým tříválcem a 130 koňmi. Třetí pak disponuje tímtéž agregátem jako Duster.
Jakkoliv by nicméně Renault měl v rámci aliance stát hierarchicky výše, v tomto případě se tak neděje. Na francouzského zástupce zbylo s 476 body ze 750 možných až čtvrté místo v pořadí, neboť Captur má dlouhou 40metrovou brzdnou dráhu a malý 377litrový zavazadelník. Duster je na tom v druhém ohledu se 445 litry lépe, oproti svému příbuznému však nabízí horší sedadla. Ta totiž mají opravdu velmi špatné vedení a navíc jsou příliš měkká, což delší jízdu činí nepohodlnou.
Nicméně i tak se Dacia nakonec se 482 body dostala na třetí příčku v pořadí, deset bodů za stříbrný Opel. Ten nastavil laťku v rámci komfortu, ovšem pouze na předních sedadlech. Vzadu je totiž místa méně, což Crossland X nezvládá kompenzovat pohonnou jednotkou. Jedna-dvojka sice díky 230 Nm točivého momentu má dobrý zátah, ovšem zároveň je také z hlučnějšího ranku. Největším problémem je ale vysoká cena, neboť Opel tento motor páruje jen s vyšší výbavou.
Vítězství se tak nakonec dočkalo Hyundai Kona, jehož tříválec je nejméně výkonný a které kvůli kombinaci sportovně koncipovaného podvozku a 18palcových litých kol nabízí asi nejméně komfortu. Zajímavé přitom je, že korejské SUV je také velmi málo stabilní, hlavně na dálnicích. Pro Němce je nicméně podstatnější delší záruční lhůta.
Pokud si přitom uvědomíme, že rozdíl mezi nejlepším a nejhorším SUV v testu činí pouhých 24 bodů, pak je evidentní, že Duster se skutečně již dostal se svými soupeři do stejné ligy. A co více, zatápět dokáže i dražším příbuzným. Trochu nám to připomíná situaci u VW Group a Škody, jen s tím rozdílem, že v tomto případě asi mateřská společnost nebude své nízkonákladové pobočce zbytečně házet klacky pod nohy - sama se sebou má problémů více než dost.












Dacia Duster se pustila do souboje s Renaultem Captur, Opelem Crossland X a Hyundai Kona vybavená nový nejlepším motorem v nabídce. Svého příbuzného přitom porazila, za dalšími SUV pak příliš nezaostala. Foto: Automobilky
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
před 7 hodinamiRýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025
Nejčtenější články
Vyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
3.5.2025VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
3.5.2025Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
3.5.2025Číňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
3.5.2025Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
3.5.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 06.02. 14:51 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.02. 14:48 - pavproch
- Rychlodotazy 06.02. 12:58 - jerry
- BMW Divize 06.02. 12:58 - pavproch
- Politický koutek 06.02. 11:34 - Stepan
- Autopojištění - kalkulace 06.02. 10:31 - Vojta1988
- P: zvody a koncovka akrapovič R1300 GS 06.01. 10:53 - martinecko
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch