Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí
10.8.2020 | Petr Prokopec
I když si Duster vydobyl dobré renomé v případě hodnoty za peníze, pořád na něj je pohlíženo jako na levnější alternativu. Co ale když mu dáte motor, jaký mají i Mercedesy?
Dacii bere spousta lidí pořád spíše jako alternativu k ojetinám než jako plnohodnotného soupeře zcela nových aut. Stojí za tím především velmi nízké ceny, se kterými je spojena spíše horší spolehlivost. Problémy nicméně přichází až po nějakých třech čtyřech letech, do té doby nelze na kvalitu rumunských aut nahlížet negativně. Nastal tedy čas, aby Dacia nastoupila do pravidelných srovnávacích testů proti vozům mnohem renomovanějších značek? To se rozhodl zjistit německý Auto Bild.
Naši sousedé sáhli po SUV Duster, které se loni dočkalo nového 1,3litrového přeplňovaného čtyřválce. Tedy té pohonné jednotky, jakou dostanete i pod kapotou vybraných Mercedesů. Rozhodně tedy nejde o motor, za který by se Dacia musela stydět, byť v jejím případě má nižší výkon. Zákazníci přitom mohou volit mezi 130 a 150 koňmi, jenž je možné párovat s předními či všemi čtyřmi koly. V rámci převodovek je nicméně k dispozici pouze šestistupňový manuál.
Duster do testu nastoupil se slabším výkonem a jako předokolka, tedy v konfiguraci, která vychází na německém trhu na 15 791,60 Eur (cca 414 tisíc Kč) a na tom českém na 394 900 Kč. To je výrazně nižší suma, než jakou dáte za Hyundai Kona, Opel Crossland X či Renault Captur. Tedy soupeře rumunského SUV, z nichž první zmíněný dorazil s litrovým tříválcem a 120 koňmi a druhý s 1,2litrovým tříválcem a 130 koňmi. Třetí pak disponuje tímtéž agregátem jako Duster.
Jakkoliv by nicméně Renault měl v rámci aliance stát hierarchicky výše, v tomto případě se tak neděje. Na francouzského zástupce zbylo s 476 body ze 750 možných až čtvrté místo v pořadí, neboť Captur má dlouhou 40metrovou brzdnou dráhu a malý 377litrový zavazadelník. Duster je na tom v druhém ohledu se 445 litry lépe, oproti svému příbuznému však nabízí horší sedadla. Ta totiž mají opravdu velmi špatné vedení a navíc jsou příliš měkká, což delší jízdu činí nepohodlnou.
Nicméně i tak se Dacia nakonec se 482 body dostala na třetí příčku v pořadí, deset bodů za stříbrný Opel. Ten nastavil laťku v rámci komfortu, ovšem pouze na předních sedadlech. Vzadu je totiž místa méně, což Crossland X nezvládá kompenzovat pohonnou jednotkou. Jedna-dvojka sice díky 230 Nm točivého momentu má dobrý zátah, ovšem zároveň je také z hlučnějšího ranku. Největším problémem je ale vysoká cena, neboť Opel tento motor páruje jen s vyšší výbavou.
Vítězství se tak nakonec dočkalo Hyundai Kona, jehož tříválec je nejméně výkonný a které kvůli kombinaci sportovně koncipovaného podvozku a 18palcových litých kol nabízí asi nejméně komfortu. Zajímavé přitom je, že korejské SUV je také velmi málo stabilní, hlavně na dálnicích. Pro Němce je nicméně podstatnější delší záruční lhůta.
Pokud si přitom uvědomíme, že rozdíl mezi nejlepším a nejhorším SUV v testu činí pouhých 24 bodů, pak je evidentní, že Duster se skutečně již dostal se svými soupeři do stejné ligy. A co více, zatápět dokáže i dražším příbuzným. Trochu nám to připomíná situaci u VW Group a Škody, jen s tím rozdílem, že v tomto případě asi mateřská společnost nebude své nízkonákladové pobočce zbytečně házet klacky pod nohy - sama se sebou má problémů více než dost.












Dacia Duster se pustila do souboje s Renaultem Captur, Opelem Crossland X a Hyundai Kona vybavená nový nejlepším motorem v nabídce. Svého příbuzného přitom porazila, za dalšími SUV pak příliš nezaostala. Foto: Automobilky
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 38 minutami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 4 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
