Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí

I když si Duster vydobyl dobré renomé v případě hodnoty za peníze, pořád na něj je pohlíženo jako na levnější alternativu. Co ale když mu dáte motor, jaký mají i Mercedesy?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí

10.8.2020 | Petr Prokopec

Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí

/

Foto: Dacia, koláž Autoforum.cz

I když si Duster vydobyl dobré renomé v případě hodnoty za peníze, pořád na něj je pohlíženo jako na levnější alternativu. Co ale když mu dáte motor, jaký mají i Mercedesy?

Dacii bere spousta lidí pořád spíše jako alternativu k ojetinám než jako plnohodnotného soupeře zcela nových aut. Stojí za tím především velmi nízké ceny, se kterými je spojena spíše horší spolehlivost. Problémy nicméně přichází až po nějakých třech čtyřech letech, do té doby nelze na kvalitu rumunských aut nahlížet negativně. Nastal tedy čas, aby Dacia nastoupila do pravidelných srovnávacích testů proti vozům mnohem renomovanějších značek? To se rozhodl zjistit německý Auto Bild.

Naši sousedé sáhli po SUV Duster, které se loni dočkalo nového 1,3litrového přeplňovaného čtyřválce. Tedy té pohonné jednotky, jakou dostanete i pod kapotou vybraných Mercedesů. Rozhodně tedy nejde o motor, za který by se Dacia musela stydět, byť v jejím případě má nižší výkon. Zákazníci přitom mohou volit mezi 130 a 150 koňmi, jenž je možné párovat s předními či všemi čtyřmi koly. V rámci převodovek je nicméně k dispozici pouze šestistupňový manuál.

Duster do testu nastoupil se slabším výkonem a jako předokolka, tedy v konfiguraci, která vychází na německém trhu na 15 791,60 Eur (cca 414 tisíc Kč) a na tom českém na 394 900 Kč. To je výrazně nižší suma, než jakou dáte za Hyundai Kona, Opel Crossland X či Renault Captur. Tedy soupeře rumunského SUV, z nichž první zmíněný dorazil s litrovým tříválcem a 120 koňmi a druhý s 1,2litrovým tříválcem a 130 koňmi. Třetí pak disponuje tímtéž agregátem jako Duster.

Jakkoliv by nicméně Renault měl v rámci aliance stát hierarchicky výše, v tomto případě se tak neděje. Na francouzského zástupce zbylo s 476 body ze 750 možných až čtvrté místo v pořadí, neboť Captur má dlouhou 40metrovou brzdnou dráhu a malý 377litrový zavazadelník. Duster je na tom v druhém ohledu se 445 litry lépe, oproti svému příbuznému však nabízí horší sedadla. Ta totiž mají opravdu velmi špatné vedení a navíc jsou příliš měkká, což delší jízdu činí nepohodlnou.

Nicméně i tak se Dacia nakonec se 482 body dostala na třetí příčku v pořadí, deset bodů za stříbrný Opel. Ten nastavil laťku v rámci komfortu, ovšem pouze na předních sedadlech. Vzadu je totiž místa méně, což Crossland X nezvládá kompenzovat pohonnou jednotkou. Jedna-dvojka sice díky 230 Nm točivého momentu má dobrý zátah, ovšem zároveň je také z hlučnějšího ranku. Největším problémem je ale vysoká cena, neboť Opel tento motor páruje jen s vyšší výbavou.

Vítězství se tak nakonec dočkalo Hyundai Kona, jehož tříválec je nejméně výkonný a které kvůli kombinaci sportovně koncipovaného podvozku a 18palcových litých kol nabízí asi nejméně komfortu. Zajímavé přitom je, že korejské SUV je také velmi málo stabilní, hlavně na dálnicích. Pro Němce je nicméně podstatnější delší záruční lhůta.

Pokud si přitom uvědomíme, že rozdíl mezi nejlepším a nejhorším SUV v testu činí pouhých 24 bodů, pak je evidentní, že Duster se skutečně již dostal se svými soupeři do stejné ligy. A co více, zatápět dokáže i dražším příbuzným. Trochu nám to připomíná situaci u VW Group a Škody, jen s tím rozdílem, že v tomto případě asi mateřská společnost nebude své nízkonákladové pobočce zbytečně házet klacky pod nohy - sama se sebou má problémů více než dost.


Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 1 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 01Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 2 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 02Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 3 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 03Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 4 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 04Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 5 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 05Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 6 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 06Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 7 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 07Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 8 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 08Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 9 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 09Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 10 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 10Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 11 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 11Němci srovnali Dacii Duster s novým motorem Mercedesu s „lepší” konkurencí - 12 - Dacia Duster vs Renault Captur vs Opel Crossland vs Hyundai Kona 12
Dacia Duster se pustila do souboje s Renaultem Captur, Opelem Crossland X a Hyundai Kona vybavená nový nejlepším motorem v nabídce. Svého příbuzného přitom porazila, za dalšími SUV pak příliš nezaostala. Foto: Automobilky

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše