Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali korejskou Škodu Octavia s českým originálem. Co je v čem lepší?
31.8.2018 | Petr Prokopec
Srovnání českého bestselleru a nového Hyundai i30 Fastback se nabízí. Míří přímo proti Škodě a český pohled může být zkreslený, co říkají Němci?
Hyundai i30 Fastback již od počátku titulujeme jako korejskou Škodu Octavia. Hyundai sice nelze úplně přesně zaškatulkovat, rozměrově i cenou je někde uprostřed mezi českým bestsellerem a modelem Rapid, nikdy ale neskrývalo ambice sebrat zákazníky právě české značce, která s kompaktními liftbacky po léta boduje jako žádná jiná. Škoda novou verzi i30 sama raději srovnává s menším vozem, který tak vychází levněji, obecně je ale stavěn častěji proti Octavii.
Stejně to vidí i Němci, kteří srovnali novinku Hyundai právě s Octavií. Fastback i30 testu nastoupil v zatím vrcholné konfiguraci, tedy s přeplňovanou jedna-čtyřkou a 140 koňmi pod kapotou. Škoda na to pak odpověděla motorizací 1,5 TSI Evo, která disponuje výkonem o 10 koní vyšším, aktuálně jediným rozumným motorem v nabídce.
Tabulky naznačují, že Škoda by v rámci jízdní dynamiky mohla mít navrch a Němci to potvrzují. Octavia je rychlejší při akceleraci na stovku (8,6 sekundy versus 9 sekund), stejně jako se může pochlubit vyšší maximálkou (220 km/h versus 208 km/h). Zároveň jí pak během testu byla naměřena o chlup nižší průměrná (a nutno dodat reálná) spotřeba (7,6 versus 7,9 l/100 km).
Za tento náskok vděčí Škoda nejen vyššímu výkonu, ale také sedmistupňovému automatu DSG. Hyundai si vedle toho musí vystačit se šestistupňovým manuálem, do jisté míry tak bylo v tomto klání řidičštějším vozem. Ne však jen díky odlišné specifikaci - stojí za tím i přímější řízení, které navzdory většímu volantu daleko lépe informuje o situaci pod předními koly. Také jeho podvozek na naladěn spíše pro přesnost a stabilitu než na komfortní strunu.
Octavia se oproti tomu může pochlubit systémem DCC s variabilními tlumiči. Umí tedy nabídnout větší komfort na silnicích s horším povrchem, na druhou stranu v nejtužším nastavení za Hyundai ve stabilitě nezaostává. Mladoboleslavský vůz nabídne větší prostor uvnitř i v zavazadelníku, v i30 Fastback je na zadních sedadlech poněkud těsno, což je daň za karoserii ve stylu kupé.
Zatím se tedy nezdá, že by Hyundai dokázalo navzdory působivější vizáži krást Škodě zákazníky. Korejci ovšem mají v rukávu schované trumfové eso, a tou je cena a výbava. Za i30 Fastback totiž dáte na německém trhu o 3 500 Eur (cca 89 300 Kč) méně, i přesto, že je již standardně vybaven zpětnou kamerou, parkovacími senzory nebo bezklíčovým vstupem.
Ač se tedy oba tito kohouti budou pohybovat na stejném smetišti, každý si bude hlídat hlavně svůj roh. Na straně korejské je vzhled, bohatá standardní výbava a cena, stejně jako větší zapojení řidiče. Mladoboleslavský vůz pak vítězí ve všem ostatním, tedy nejen praktičností, ale i dynamikou, na druhou stranu je ale citelně dražší. Sami tedy zvažte, co z předností obou aut je pro vás důležitější. Ani Němci nevyhlásili jednoznačného vítěze - na to zeje mezi oběma modely příliš velká cenová propast.












Němci porovnali nové Hyundai i30 Fastback...











...se Škodou Octavia. Přitom zjistili, že každý vůz jde vstříc docela odlišným prioritám
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. včera 15:00
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 15.12.2025
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 15.12.2025
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 15.12.2025
Nejnovější články
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 8 hodinami
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
před 10 hodinami
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
před 11 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.17. 00:56 - abgx1
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
