Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali nový VW Golf s konkurenty, v testu ukázal své první slabiny
18.2.2020 | Petr Prokopec
Německá ikona si to ve své zbrusu nové generaci rozdala s BMW řady 1, Kiou Ceed, Mercedesem třídy A a Opelem Astra. Nová Octavia chyběla, právě ta ale může být největší hrozbou.
Osmá generace Volkswagenu Golf byla světu představena loni v říjnu. Už ji najdeme i u prodejců, kde navíc díky dostupnosti obyčejnějších verzí startuje na mnohem nižší ceně než spřízněná Škoda Octavia. Na poměr podejů německého a českého vozu jsme tedy opravdu zvědavi, jakkoliv je jasné, že na komplexní čísla si budeme muset ještě chvíli počkat. Golf zatím dorazil jen jako hatchback, zatímco Octavia je prozatím k mání pouze jako kombík. Rozšíření portfolia je samozřejmě k plánu, dříve však k takovému kroku dojde v českém případě.
Tato strategie je poněkud překvapivá, až dosud to byl vždycky Golf, který byl pro koncern VW vždy prioritou. Časy se ale evidentně mění, což je ostatně již několik měsíců jasně patrné po zdvihnutí kapoty motoru. Zatímco u Škody dochází k aktivaci plynových vzpěr, v případě Volkswagenu je vyžadováno zapojení rukou řidiče. Golf tak vlastně hraje druhé housle a jakkoli se jedná jen o drobnost, jde o jistý signál toho, jak nyní VW na Golf pohlíží a jak moc důležitý je pro něj nový ID.3.
Znamená to ale, že je Golf osmé generace skutečně špatný? To samozřejmě na základě jednoho doplňku, který dokládá utažení rozpočtových opasků, nelze tvrdit. A pokud můžeme věřit hodnocení německého Bildu, pak je jasné, že novinka z Wolfsburgu stále zůstává na vrcholu své obchodní třídy. Během srovnávacího testu za sebou nechala BMW řady 1, Kiu Ceed, Mercedes-Benz třídy A i Opel Astra. Neznamená to ale, že by Golf byl bez chybičky, podle Němců naopak ukázal své první a leckdy nečekané slabiny.
Stojí za tím především ony úspory, které se projevily na příchodu většího množství tvrdých plastů, než bylo dříve zvykem. Kromě toho stačí jen nahlédnout do míst, které jsou běžně očím skryty, a rázem spatříte odhalenou kabeláž. A aby toho nebylo málo, některé kovové oblasti dokonce ani nezakrývá onen tvrdý plast. V rámci kvality tak Golf zaostává hlavně za BMW a Mercedesem, které Volkswagen překonávají také hlasovým ovládáním.
Na druhou stranu je ovšem třeba dodat, že hlavně řada 1 je uvnitř neskutečně hlučná. V případě korejského hatchbacku pak kritika směřuje především ke střešnímu oknu, které je u vyšších úrovní výbavy standardem. Znamená to ovšem, že Ceed dostal do vínku nevítané kilogramy, které navíc zvedly jeho těžiště a tím i zhoršily ovladatelnost. Aby navíc těch nevýhod nebylo málo, střešní mechanismus ubral pár milimetrů na prostoru pro hlavu a též přináší hluk navíc.
V případě Opelu pro změnu stížnosti směřují k multimediálnímu systému, který sice je pouze rok starý, ovšem stejně jako předtím jej doprovází titěrná tlačítka zhoršující ovladatelnost. Astra však může zaujmout nízkou hmotností, vůči Mercedesu je lehčí o více než dvě stě kilo. Třída A nicméně i přesto nedává prostor k výtkám, jakkoliv to pro zákazníky znamená, že skousnout musí nejvyšší cenu v rámci tohoto srovnání.
Současně ale nabízí nejvyšší výkon, neboť 1,33litrový přeplňovaný čtyřválec posílá na přední kola 163 koní. Třída A je však i přesto úsporná, přičemž skrze její volant toho cítíte mnohem více než v Opelu, který se jeví poněkud letargickým dojmem. Automat, který Astra užívá, je pak trhavý, i proto, že jde o převodovku typu CVT, která má problém s předdefinovanými stupni. Rázem je z toho tedy poslední místo v testu.
Čtvrtý skončil i přes veškeré kvality Mercedes, jenž je vůči Opelu o 50 procent dražší. Třícípá hvězda kvůli tomu nestačila ani na Korejce, zvláště když Kia exceluje krátkou brzdnou drahou. V této disciplíně sice Ceed poráží i BMW řady 1, to je však úspornější. A jakkoliv došlo ke změně koncepce, i s pohonem předních kol vůz dynamicky zaujme. S nejnižším výkonem totiž zvládá sprint na stovku nejrychleji ze všech.
Jak jsme ale již naznačili, BMW má problémy s kabinou, i když nyní nabízí více místa pro cestující vzadu. Spokojit se tedy musí se stříbrem, což znamená jedno jediné - Golf v prvním srovnávacím testu skončil zlatý, třebaže ukázal slabiny hlavně v oblasti úspor všeho druhu, které by jeho tradičním zákazníkům nemusely být po chuti. O to více jsme ale nyní zvědavi na souboj se Škodou Octavia. Pokud si škodovka příliš viditelné úspory, mohla by i vyhrát a stala by se v podstatě nejlepším kompaktem Evropy. To by asi ještě před pár lety do mladoboleslavské automobilky nikdo neřekl.



Nový VW Golf si podal...
Zdroj: Bild
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 10 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva