Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita
27.8.2019 | Petr Prokopec
Když přijde na soupeře Karoqu, asi vás v prvé řadě nenapadnou modely Opel Grandland X a Honda HR-V. I ty spadají do stejné třídy, vedle Škody ale hrají druhé housle.
Pokud patříte mezi milovníky SUV, mohlo by se na první pohled zdát, že aktuálně je vůbec nejlepší doba k nákupu. Na trhu je bezpočet modelů, mnohé z nich navíc stále ještě pod kapotou užívají to, čemu se dříve říkalo motor. Nicméně šíře nabídky může působit i nemalé komplikace - mnozí totiž zvažují jednotlivé klady a zápory tak dlouho, až je to omrzí a raději vystřelí od boku. Zasáhnout přitom samozřejmě mohou střed terče, stejně tak jej ale mohou i naprosto minout.
Němečtí kolegové z Auto Bildu se naštěstí rozhodli, že toto trápení poněkud zlehčí, zvláště pokud jde o kompaktní segment. Porovnali Škodu Karoq, Opel Grandland X a Hondu HR-V. Již na úvod však zjistili, že pokud jste poněkud náročnějším zákazníkem, německá a japonská značka vám v podstatně nemají co nabídnout. Obě sice kupujícím dávají na výběr manuální či automatickou převodovku, výkon však pokaždé směřuje pouze na přední kola. Škoda oproti tomu počítá se systémem 4x4 a stejně jako Opel nabízí i dieselové jednotky.
Aby však srovnání bylo co nejférovější, zamířily do něj pouze benzinové varianty, a to rovnou ty vrcholné. Grandland X tedy dostal pod kapotu přeplňovanou jedna-šestku se 180 koňmi, zatímco HR-V disponuje sice o jednu deci nižším objemem, ovšem dvěma oři navíc. Karoq však ční vysoko nad touto dvojicí, neboť jeho dvoulitrová turbo-jednotka dává k dobru 190 koní. A jak již bylo naznačeno výše, ty nemíří pouze dopředu jako u konkurence, ale na obě nápravy.
To vede k poněkud vyšší ceně, s vrcholným benzinovým ústrojím je Karoq k dispozici pouze na úrovni Sportline. Ta sice přihazuje odlišné nárazníky či třeba 18palcová litá kola, v showroomu však necháte minimálně 840 900 Kč. Grandland X 1,6 Turbo je oproti tomu k mání od 712 990 Kč, zatímco HR-V Sport pořídíte již za 689 900 Kč, respektive o 35 tisíc korun dráže, abyste převodovkou CVT dorovnali sedmi- a osmistupňový automat Škody a Opelu.
Právě skutečnost, že Honda je k mání i s manuálem, jen naznačuje její ambice. S 1 300 kilogramy jde o nejlehčí vůz z testované trojice, který se hravě vypořádá s jakoukoliv situací, jaká vám za volantem vyvstane. Problémem však je, že tak činí na úkor komfortu. Čím více tedy budete tlačit na plynový pedál, tím hlučnější HR-V je. Situaci pak ještě umocňují tlumiče a pružiny, které vám dají vědět o jakékoliv nedokonalosti vozovky.
Karoq oproti tomu nemůže být odlišnější, s 1 600 kilogramy „živé váhy“ je doporučován hlavně na delší trasy. Překvapivé je, že se tak děje i u varianty Sportline, která by měla být tou nejostřejší v nabídce. Přesto je podvozek příjemně utlumen, sedadla pak nabízí daleko větší pohodlí než ta v Hondě. Problémem má v tomto ohledu i Opel, jenž disponuje malým bočním vedením. Jakmile se tedy silnice začne kroutit, vy začnete létat ze strany na stranu.
Pro Škodu hovoří i to, že její zvukový generátor funguje jen při určitém sešlápnutí plynového pedálu. Pokud tedy nebudete tlačit na pilu, o pohonné jednotce prakticky ani nebudete vědět. V Opelu je naopak vše jinak, čtyřválec se ve vás snaží vybudit pocit, že jste rychlejší, než tomu ve skutečnosti je. Bohužel tyto snahy nakonec přerůstají v nepříjemné vibrace přenášené do volantu a sedadel či vysokofrekvenční jekot nad čtyřmi tisíci otáček.
Karoq tedy získává 546 bodů ze 750 možných, přičemž konkurenci poráží vlastnostmi, na které paradoxně neupozorňuje názvem Sportline - tedy hlavně komfortem. HR-V pak sice je s ohledem na nízkou hmotnost nejsportovnější, ovšem tuhý podvozek jej táhne ke dnu. A to doslova, neboť Honda získala 500 bodů a je na třetím místě. Grandland X jí však s 508 body není příliš vzdálen, přičemž v neprospěch Opelu lze říci, že se snaží ve všech ohledech být Škodou, ovšem ani jednou jí nedokáže překonat.



Škoda Karoq Sportline ve srovnání německého Auto Bildu porazila s přehledem...
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 57 minutamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 2 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva