Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita

Když přijde na soupeře Karoqu, asi vás v prvé řadě nenapadnou modely Opel Grandland X a Honda HR-V. I ty spadají do stejné třídy, vedle Škody ale hrají druhé housle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita

27.8.2019 | Petr Prokopec

Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když přijde na soupeře Karoqu, asi vás v prvé řadě nenapadnou modely Opel Grandland X a Honda HR-V. I ty spadají do stejné třídy, vedle Škody ale hrají druhé housle.

Pokud patříte mezi milovníky SUV, mohlo by se na první pohled zdát, že aktuálně je vůbec nejlepší doba k nákupu. Na trhu je bezpočet modelů, mnohé z nich navíc stále ještě pod kapotou užívají to, čemu se dříve říkalo motor. Nicméně šíře nabídky může působit i nemalé komplikace - mnozí totiž zvažují jednotlivé klady a zápory tak dlouho, až je to omrzí a raději vystřelí od boku. Zasáhnout přitom samozřejmě mohou střed terče, stejně tak jej ale mohou i naprosto minout.

Němečtí kolegové z Auto Bildu se naštěstí rozhodli, že toto trápení poněkud zlehčí, zvláště pokud jde o kompaktní segment. Porovnali Škodu Karoq, Opel Grandland X a Hondu HR-V. Již na úvod však zjistili, že pokud jste poněkud náročnějším zákazníkem, německá a japonská značka vám v podstatně nemají co nabídnout. Obě sice kupujícím dávají na výběr manuální či automatickou převodovku, výkon však pokaždé směřuje pouze na přední kola. Škoda oproti tomu počítá se systémem 4x4 a stejně jako Opel nabízí i dieselové jednotky.

Aby však srovnání bylo co nejférovější, zamířily do něj pouze benzinové varianty, a to rovnou ty vrcholné. Grandland X tedy dostal pod kapotu přeplňovanou jedna-šestku se 180 koňmi, zatímco HR-V disponuje sice o jednu deci nižším objemem, ovšem dvěma oři navíc. Karoq však ční vysoko nad touto dvojicí, neboť jeho dvoulitrová turbo-jednotka dává k dobru 190 koní. A jak již bylo naznačeno výše, ty nemíří pouze dopředu jako u konkurence, ale na obě nápravy.

To vede k poněkud vyšší ceně, s vrcholným benzinovým ústrojím je Karoq k dispozici pouze na úrovni Sportline. Ta sice přihazuje odlišné nárazníky či třeba 18palcová litá kola, v showroomu však necháte minimálně 840 900 Kč. Grandland X 1,6 Turbo je oproti tomu k mání od 712 990 Kč, zatímco HR-V Sport pořídíte již za 689 900 Kč, respektive o 35 tisíc korun dráže, abyste převodovkou CVT dorovnali sedmi- a osmistupňový automat Škody a Opelu.

Právě skutečnost, že Honda je k mání i s manuálem, jen naznačuje její ambice. S 1 300 kilogramy jde o nejlehčí vůz z testované trojice, který se hravě vypořádá s jakoukoliv situací, jaká vám za volantem vyvstane. Problémem však je, že tak činí na úkor komfortu. Čím více tedy budete tlačit na plynový pedál, tím hlučnější HR-V je. Situaci pak ještě umocňují tlumiče a pružiny, které vám dají vědět o jakékoliv nedokonalosti vozovky.

Karoq oproti tomu nemůže být odlišnější, s 1 600 kilogramy „živé váhy“ je doporučován hlavně na delší trasy. Překvapivé je, že se tak děje i u varianty Sportline, která by měla být tou nejostřejší v nabídce. Přesto je podvozek příjemně utlumen, sedadla pak nabízí daleko větší pohodlí než ta v Hondě. Problémem má v tomto ohledu i Opel, jenž disponuje malým bočním vedením. Jakmile se tedy silnice začne kroutit, vy začnete létat ze strany na stranu.

Pro Škodu hovoří i to, že její zvukový generátor funguje jen při určitém sešlápnutí plynového pedálu. Pokud tedy nebudete tlačit na pilu, o pohonné jednotce prakticky ani nebudete vědět. V Opelu je naopak vše jinak, čtyřválec se ve vás snaží vybudit pocit, že jste rychlejší, než tomu ve skutečnosti je. Bohužel tyto snahy nakonec přerůstají v nepříjemné vibrace přenášené do volantu a sedadel či vysokofrekvenční jekot nad čtyřmi tisíci otáček.

Karoq tedy získává 546 bodů ze 750 možných, přičemž konkurenci poráží vlastnostmi, na které paradoxně neupozorňuje názvem Sportline - tedy hlavně komfortem. HR-V pak sice je s ohledem na nízkou hmotnost nejsportovnější, ovšem tuhý podvozek jej táhne ke dnu. A to doslova, neboť Honda získala 500 bodů a je na třetím místě. Grandland X jí však s 508 body není příliš vzdálen, přičemž v neprospěch Opelu lze říci, že se snaží ve všech ohledech být Škodou, ovšem ani jednou jí nedokáže překonat.


Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 1 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 01Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 2 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 02Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 3 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 03
Škoda Karoq Sportline ve srovnání německého Auto Bildu porazila s přehledem...

Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 4 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 04Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 5 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 05Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 6 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 06
...Opel Grandland X...

Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 7 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 07Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 8 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 08Němci srovnali Škodu Karoq s neobvyklými soupeři, převálcovala i domácího favorita - 9 - Skoda Karoq vs Opel Grandland X vs Honda HR-V 09
...a Hondu HR-V

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.