Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci v dlouhodobém testu kritizují klíčový Peugeot, prý dává přednost formě před funkcí
2.3.2022 | Petr Prokopec
Poslední modely Peugeotu jsou velmi líbivá a už proto populární auta, prodejně se jim na dnešní dobu daří velmi dobře. Němci ale říkají, že ve Francii zašli v některých ohledech moc daleko a forma dostává přednost před funkcí.
Pro Peugeot se virtuální palubní deska zvaná i-Cockpit stala jedním z poznávacích znamení. Francouzská automobilka jej navíc neustále inovuje, jak dokázala i u SUV 3008. To je dnes jedním z klíčových modelů značky, který oslovuje až statisíce Evropanů ročně a v roce 2018 dokonce prodejně překonal aktuálně oblíbenější typ 2008. Ten ale nikdy 200 tisíc lidí za rok neoslovil, na rozdíl od 3008.
Větší z obou sourozenců se v roce 2016 ukázal ve druhé generaci, předloni navíc prošel faceliftem. Vůz se v jeho rámci pochlubil radikálně překopanou přídí, stejně jako novinkami na zádi. Změnami nicméně prošla rovněž technika, a jak asi v této chvíli již tušíte, rovněž zmiňovaný i-Cockpit.
Francouzi mimo jiné zvětšili uhlopříčku středové obrazovky na 10 palců, přičemž většinu funkcí ukryli to palubního systému. Na rozdíl od konkurenčních automobilek nicméně ve hře ponechali sedm fyzických tlačítek, které umožňují přímý přístup k rádiu, klimatizaci, navigaci, nastavení vozidla, telefonu, mobilním aplikacím a varovným světlům. Majitele hybridního provedení pak dále mohou počítat ještě s osmým tlačítkem, které je zavede do menu s elektrickými funkcemi.
Nejde o jediné fyzické ovládací prvky, další najdeme na volantu i na středovém tunelu, kde slouží voliči jízdních režimů. Nicméně oproti minulosti je počet tlačítek opravdu minimální, načež interiér působí neskutečně čistě. To však neznamená, že by byl naprosto praktický. Alespoň dle německého Auto Bildu, který si inovovaný Peugeot 3008 loni v březnu převzal na dlouhodobý test. S vozem pak naši kolegové zatím najeli 39 980 km a zatím nehlásí plnou spokojenost.
Problémem se stal právě i-Cockpit, který je značně neintuitivní - dle Němců zkrátka Francouzi upřednostnili formu před funkcí. Jakkoliv tedy kabina působí na úrovni, o což se stará jak čistý design, tak i materiály opravdu vysoké kvality, řada lidí mu na chuť nepřijde. I proto, že pomocnou ruku příliš nepodává hlasové ovládání. Nicméně to je problematické prakticky ve všech autech, ve kterých se objeví, bez ohledu na to, zda je stvořili Francouzi či třeba Němci.
Nejde nicméně o jedinou výtku. Lidé z buildu si dále stěžují na objem zavazadlového prostoru, který se kvůli bateriím o kapacitě 13,2 kWh zmenšil ze standardních 520/1 580 na 395/1 347 litrů. Při sklopených sedadlech sice nejde o zas až takový problém, nicméně v takové chvíli se na palubu vejdou pouze dvě osoby. Pro rodinu s dětmi ale již zavazadelník hybridního provedení nemusí být dostačujícím. Pro řidiče pak dále bude poněkud nevyhovující jízdní pozice. Tady pro změnu dostaly přednost snahy snížit papírové emise.
Na druhou stranu je třeba zmínit nemalý komfort, jenž umocňují přední masážní sedadla. Stejně jako je třeba brát v potaz design vozu, zvláště pokud se rozhodnete pro dvoubarevný lak. S výkonem 300 koní je pak francouzské SUV i poměrně rychlé, byť o sportovní verzi se pochopitelně nejedná. Rozhodně ale nepočítejte s tím, že byste jezdili za udávaných 1,3 litru na sto kilometrů, nebo že zvládnete 59 km čistě na bateriový pohon.
Suma sumárum tu tedy nemáme zrovna jednoznačně zvednutý palec nahoru, přičemž z pohledu Čechů lze zmínit ještě jeden problém, a to cenu. Ta u verze Hybrid4 startuje na 1,2 milionu Kč, což je zvláště kvůli omezení praktičnosti poměrně vysoká suma. Lépe se vám tak spíše povede s 1,5litrovým dieselem, který sice disponuje pouze 130 koňmi, ty si však v praxi řeknou o méně než 8,7 l/100 km, což je reálná spotřeba benzin-elektrického provedení. A s cenou začíná na 707 tisících Kč.



Faceliftovaný Peugeot 3008 sice vypadá dravě, ovšem za volantem budete mít problém s virtuálním kokpitem, který není intuitivní. Komplikací je také zavazadelník umenšený akumulátory hybridního pohonu. Foto: Peugeot
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva