Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli ojetou Škodu Octavia Combi RS, před některými z nich varují
23.9.2020 | Petr Prokopec
Výkonný mladoboleslavský kombík je jedním z českých automobilových ideálů a Němci v zásadě říkají, že právem. Některým exemplářům ale bude lepší se vyhnout.
Škoda na konci loňského roku začala prodávat čtvrtou generaci svého bestselleru a letos uvedla do prodeje i několik jeho ostrých verzí. Tyto kroky se logicky dotýkají i trhu s ojetinami, jakkoliv je v současné době těžké předpovědět, jak moc ceny třetí generace Octavie půjdou dolů. Prim budou hrát dopady koronaviru a celkový vývoj situace na trhu nových i ojetých aut, který může ceny starších vozů držet relativně vysoko. Dříve nebo později se ale musí projevit, že mladoboleslavská novinka je i v provedení RS pohlednější než její předchůdce, nabízí ještě více místa pro cestující i jejich zavazadla a pod kapotou najdeme pohonné jednotky, které stále ještě vesměs vzbuzují touhu. U ojetin se tak dá očekávat pokles cen, řada dosavadních majitelů bude chtít měnit.
Vhod v takovém případě může přijít test německého Auto Bildu, který si vzal na paškál právě Škodu Octavia třetí generace, a to rovnou její vrcholné provedení RS. Automobilka přitom v uplynulých letech nabídla celou řadu variant, neboť od roku 2013 bylo k dispozici provedení naladěné na 220 koní. Po faceliftu však výkon o 10 koní poskočil (a ještě před ním byl k dispozici pro variantu RS230), kromě toho navíc byla k dispozici i vrcholná verze s 245 koňmi, které záhy dostala všechna benzinová eReSa. A aby to nebylo málo zapeklité, došlo také na dieselové provedení (vždy 184 koní, později i s pohonem 4x4), stejně jako možnost volit mezi liftbackem a kombíkem.
Němci se rozhodli zaměřit na praktičtější variantu s benzinovým motorem, které můžete nad zadní nápravu naskládat 610 litrů ve standardu a 1 740 litrů při sklopených zadních sedadlech. Nepřekvapivě doporučují hlavně nejsilnější verzi s 245 koňmi, k dispozici ale měli kousek před modernizací, kdy bylo maximem zmíněných 220 nebo 230 kobyl.
Takové Octavie RS jsou dnes už docela dostupným zbožím, obvykle ale neztratily nic ze své přitažlivosti neobyčejně univerzálního stroje, který dokáže zastat roli čehokoli od rodinného přibližovadla až po docela zábavný stroj se sportovním šmrncem. Němci sáhli po kousku z roku 2015 se 79 tisíci najetými km po prvním majiteli, s bezvadnou servisní historií a nula evidovanými nehodami. Na palubě byla manuální převodovka a 220koňový motor.
Hodnocení tohoto auta není špatné, stále dokáže zastat všechny výše zmíněné role. Vůz dokonce vytáhli na Sachsenring, kde přišel vhod sportovní režim. Přitom dodávají, že i základní nastavení je dostatečně komunikativní, nicméně možností přiostření řízení či odezvy motoru v takových podmínkách rozhodně nepohrdli.
Zároveň však z vlastních zkušeností dodávají, že pokud předchozí majitel dělal pravidelně totéž, tedy tlačil Octavii na limit hlavně na okruzích, pak byste od takového vozu měli dát ruce pryč. Problémy pak je možné očekávat od motoru, podvozku a spojky. Ani exempláře s vysokým nájezdem nejsou dobrou volbou - nájezd se dostatečně neodráží v ceně a problémy jsou mimo jiné se stavem brzd, u každého více ojetého kusu pak spíše počítejte s nutnou výměnou pružin, které nevydrží tolik, kolik bývá zvykem.
Uvnitř již bylo nalezeno méně důvodů ke kritice, Auto Bild poukazuje jen na typické nesnáze s příplatkovou výbavou. Před koupí byste tak stoprocentně měli zkontrolovat funkčnost zpětné kamery, vyhřívání sedadel a tempomatu - tedy za předpokladu, že je vyhlédnutý vůz má. Obložení či čalounění jsou ale již hodnoceny jako vysoce kvalitní, problém pak nebudete mít ani se sportovními sedadly či volantem se zploštělou spodní částí.
Lze už jen dodat, že ceny v Evropě startují pod 12 tisíci Eur (cca 300 tisíc Kč), v takovém případě vám ale pane budou říkat pouze potenciálně problematičtější kusy s vyšším nájezdem. Ani novější kousky v perfektním stavu s ještě nízkým nájezdem ale váš rozpočet nezruinují, v Německu je lze pořídit od nějakých 18 000 Eur (asi 480 tisíc Kč). Testovaný exemplář přišel na 18 700 Eur, (cca 503 tisíc Kč) a na vůz z dolního okraje nabídky zajímavějších alternativ se jevil jako bezproblémová koupě. Není to úplně málo peněz, hodnoty za tuto sumu ale Octavia III RS nabízí pořád spoustu, nakonec svého času na nás udělala velký dojem.













Ojetá Škoda Octavia Combi RS je k mání za vcelku rozumné ceny, jakkoliv po vrcholných verzích je třeba sáhnout do peněženky hlouběji. Foto: Autoforum.cz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 3 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 5 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 6 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 8 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 18:31 - Brus
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 16:21 - HondaMan
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan