Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě

Poplatky za německé silnice měly dojít kompromisu - vynětí zemských silnic. Podle Dobrindta to není pravda, chce návrh předložit v původní formě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě

5.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poplatky za německé silnice měly dojít kompromisu - vynětí zemských silnic. Podle Dobrindta to není pravda, chce návrh předložit v původní formě.

Německé mýto pro osobní automobily možná čekají ještě další změny. Podle původního návrhu Alexandra Dobrindta z nejmenší vládní strany CSU se mělo týkat úplně všech silnic v zemi. To by podle některých spolkových zemí znamenalo problémy pro malý pohraniční styk, nejvíce odporovalo Severním Porýní-Vestfálsko, Bádensko-Württembersko a Porýní-Falcko. Bavorský ministr vnitra, stranický kolega Dobrindta, také nesouhlasil zcela: navrhl z mýta vyjmout příhraniční okresy, taktéž v obavě o malý pohraniční styk.

Agentura Reuters zpravila o dalším kompromisu, který vznikl z neshod mezi CSU a částí CDU, jejíž předsedkyní je kancléřka Angela Merkel, v otázce mýta. To by podle tohoto kompromisu, o němž informoval list Augsburger Allgemeine, mělo být zavedeno pouze na dálnicích a spolkových, tedy hlavních silnicích. Zemské silnice, tedy ty menší, by z něj měly být vyňaty, kteroužto cestou měl být dopad na malý pohraniční styk co nejmenší. Stále nejde o úplně dokonalé zlepšení, ale je to aspoň něco a rána příhraničním regionům by byla o něco menší.

Ještě v ten den se však Alexander Dobrindt nechal slyšet, že žádný takovýto kompromis na stole není a CSU předloží ke schválení návrh v původní podobě, a to ještě letos. To znamená zpoplatnění úplně všech silnic a žádné úlevy příhraničním okresům Bavoska ani jiných spolkových zemí. Přestože Horst Seehofer, šéf CSU, slíbil přezkoumat návrhy příhraničních okresů.

Ke kritikům německého mýta v jeho současné podobě se počítá i ministr financí Wolfgang Schäuble, také člen vládní strany CDU. Jemu ale spíš vadí nutnost reformy daně z vozidel, se kterou Dobrindtův návrh počítá. Oba politici se mají dnes setkat, aby hovořili o úpravě financování dopravní infrastruktury - tam má být přizván i soukromý sektor. Tématem však má být i značně kontroverzní návrh mýtného.

Jak je vidět, snaha o zavedení mýtného se od svého představení setkává s čím dál větším odporem. To není tak úplně překvapivé, zajímavé ale je, jak moc se předkladatel Alexander Dobrindt brání jakýmkoliv změnám. Plán to celé spustit v lednu 2016 platí; jak bude mýto v Německu nakonec vypadat, se však stává o něco méně jistým.


Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 1 - nemecko myto 03Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 2 - nemecko myto 02Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 3 - nemecko myto 01Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 4 - Nemecke dalnice 01Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 5 - Nemecke dalnice 02Německé mýto možná ještě čekají úpravy, odpor se stupňuje i ve vládě - 6 - Nemecke dalnice 03
Mýto v Německu měl potkat kompromis, podle Dobrindta to není pravda

Zdroje: Reuters poprvé a podruhé

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek